Beste goeroes,
ik heb Onno's search geprobeerd maar ben dit geval niet tegen gekomen.
Ik heb een netwerkje tussen twee PC's, via een hub (er worden binnenkort meer machines aangehangen, inclusief een FreeSco machientje). 905A 10 Mbit Win98 (PC A), 1905B 10/100 Mbit Win95 (PC
, en een Asante FriendlyNet 10 Mbit hub.
Zowel TCP/IP als IPX/SPX zijn geinstalleerd op beide PC's, en ze kunnen elkaar besnuffelen. Het openen van bestanden gaat ook.
Maar: als ik bestandsdeling koppel aan TCP, gaat verkeer van mijn 10 Mbit NIC (PC A) naar de 100 Mbit NIC (PC
perfect (1 MB in de orde van 1 s), maar de andere kant op totaal niet (1 MB in 4 minuten (!!). Bovendien duurt het een seconde of 20 voor ze beginnen te pompen (dan is er wel al netwerkactiviteit)
Doe ik hetzelfde via IPX, dan werkt het overpompen van bestanden allebei de kanten op even snel.
Mijn instellingen:
PC A
IP 90.0.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
Computernaam hoofddoos
Werkgroep Marsaxlokk
Domein Mlokk
DNS search order (moet ik dit wel invullen?) 90.0.0.1
PC B
IP 90.0.0.2
Subnetmask 255.255.255.0
Computernaam bijdoos
Werkgroep Marsaxlokk
Domein Mlokk
Mijn hubje geeft geen collisions.
Kan het zijn dat TCP meer last heeft van fysieke netwerkproblemen, of van het snelheidsverschil tussen de NICs of zo?
Ik weet echt niet meer wat ik nog moet veranderen. Any ideas? Alvast heel erg bedankt.
[edit: duh... Hub != NIC]
ik heb Onno's search geprobeerd maar ben dit geval niet tegen gekomen.
Ik heb een netwerkje tussen twee PC's, via een hub (er worden binnenkort meer machines aangehangen, inclusief een FreeSco machientje). 905A 10 Mbit Win98 (PC A), 1905B 10/100 Mbit Win95 (PC
Zowel TCP/IP als IPX/SPX zijn geinstalleerd op beide PC's, en ze kunnen elkaar besnuffelen. Het openen van bestanden gaat ook.
Maar: als ik bestandsdeling koppel aan TCP, gaat verkeer van mijn 10 Mbit NIC (PC A) naar de 100 Mbit NIC (PC
Doe ik hetzelfde via IPX, dan werkt het overpompen van bestanden allebei de kanten op even snel.
Mijn instellingen:
PC A
IP 90.0.0.1
Subnetmask 255.255.255.0
Computernaam hoofddoos
Werkgroep Marsaxlokk
Domein Mlokk
PC B
IP 90.0.0.2
Subnetmask 255.255.255.0
Computernaam bijdoos
Werkgroep Marsaxlokk
Domein Mlokk
Mijn hubje geeft geen collisions.
Kan het zijn dat TCP meer last heeft van fysieke netwerkproblemen, of van het snelheidsverschil tussen de NICs of zo?
Ik weet echt niet meer wat ik nog moet veranderen. Any ideas? Alvast heel erg bedankt.
[edit: duh... Hub != NIC]
Zoef