Toon posts:

Divx file, geen video wel audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een complete set friends episodes gedownload (200 wel te verstaan) maar nu heb ik bij een aantal files problemen. Ten eerste een probleem met geluidscodecs maar dit heb ik opgelost door het zogenaamde nimo pack te installeren. Toch heb ik bij een aantal files nog het probleem dat de audio wel afgespeeld wordt, maar de video niet. Winxp geeft als 'videocompressie' gewoon 'divx' aan (divx 5.02 is uiteraard geinstalleerd). Alle mogelijke verschillende players heb ik al geprobeerd. Windows media player geeft aan 'bezig met afspelen: 96 kilobits/seconde', ook geeft deze aan dat de file 01.24.00 uur lang is terwijl dit ongeveer 24 minuten zou moeten zijn.
Heeft iemand enig idee hoe dat op te lossen is ?

bvd
Erik

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
gewoon blijven rotzooien met codec's en programma's doe ik ook altijd :)

(probeer winamp 3 eens)

Verwijderd

al dertig keer behandeld... eerst eens zelf zoeken zeg!! is het ZOOO moeilijk?

Gebruik een thirdparty divx-player en je kunt ze gewoon afspelen...

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 19:46:
al dertig keer behandeld... eerst eens zelf zoeken zeg!! is het ZOOO moeilijk?

Gebruik een thirdparty divx-player en je kunt ze gewoon afspelen...
Iets vriendelijker mag ook wel.

muadY zegt zelf al dat hij Nimco heeft geinstalleerd en al verschillende players gebruikt heeft. Hij geeft in ieder geval aan wat hij al geprobeerd heeft. Beetje loze reactie dus.

MuadY heb je in WMP aangegeven dat WMP automatisch codecs mag downloaden? Wellicht vind WMP ze zelf.

Misschien is er iets mis met overlay instellingen? Check dat eens in de players die je hebt.

Welke WMP versie gebruik je eigenlijk? De beta's van WMP9 geven wel vaker verkeerde tijdsduren aan.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
@'lief'beertje
OF je leest eerst even m'n post voordat je met dit soort onzin aankomt |:(
1- ik HEB heel dit forum afgezocht en alle suggesties geprobeerd
2- zal het misschien niet zo kunnen zijn dat andere mensen hier dezelfde problemen hebben met friends rips...ow wacht nee friends is totaal niet populair dus hoe durf ik dat te denken 8)7

@k7of9
Ik gebruik media player 8.00.00.4477 (ms weer lekker bezig)
Maar goed in die player geeft hij helemaal geen video stream weer, hij komt zelf aan met de standaard visualizer voor audio(cds).
Beetje vreemd allemaal

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 10:40
Misschien is het Xvid?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:09
Het maakt niet uit welke codecs je hebt geinstalleerd, ik heb dat soms ook wel eens, er moet gewoon een manier zijn om WMP te vertellen dat het geen audio maar video is

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:18
Kijk eens met Gspot wat de precieze video-codec is en installeer deze. Gebruik hiervoor geen Nimo.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~e.vanrijn/divx.jpg

Tja, wat moet ik daar nou van denken :)
Pagina: 1