Tweakers,
ik ben op het moment in het bezit van een ramp pc. Ik had VOOR de hcc dagen een prima werkende configuratie:
Aopen HQ8, 400 watt qtec, Chaintech Apogee 7vjl, Samsung 512 DDR, Amd athlon 2100+, Thermaltake 7+, Gainward Geforce 2 Pro 450 GS, Hercules Fortissimo 2, Lenco tv kaart en nog wat drives die in dit geval onbelangrijk zijn.
Ik op de hcc dagen een Gigabyte 7VAXP mobo gekocht, inbouwen / overbouwen. En booten. Windows XP gaf alleen maar problemen, conflicten etc. nou iig paar dagen aangekloot, mobo terug naar computer land en besloten oude config terug te bouwen en daar nog maar een tijd mee te doen.
Ok, zo gezegd zo gedaan. PC teruggebouwd en hij deed het weer zoals voor de hcc dagen. Dacht ik.
Ik 3dmark draaien, reset, reset etc... En ik heb hem exact zo (kaarten in zelfde pci slots etc...) als dat ik heb voor de hcc dagen had.
Nou ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Andere voeding (standaard 300 watt aopen, en qtec 400 watt)
Andere geluidskaart (onboard ipv fortissimo)
Zonder optische apparaten en slechts 1 hdd
Met slechts 1 andere hdd
Geheugen op 266 mhz gezet ipv 333
Standaard bios in de geforce teruggeflashed ipv de getweakte.
Andere biosen in het moederbord geprobeerd
Dit alles heeft dus niet geholpen. Het geen dat ik nog ga proberen (vandaag of morgen) is:
Andere videokaart.
Zonder tvkaart.
Ander ddr geheugen.
Een andere cpu testen of ander mobo ligt niet in mijn (gratis) bereik.
Wie weet nog een oplossinkje?
ik ben op het moment in het bezit van een ramp pc. Ik had VOOR de hcc dagen een prima werkende configuratie:
Aopen HQ8, 400 watt qtec, Chaintech Apogee 7vjl, Samsung 512 DDR, Amd athlon 2100+, Thermaltake 7+, Gainward Geforce 2 Pro 450 GS, Hercules Fortissimo 2, Lenco tv kaart en nog wat drives die in dit geval onbelangrijk zijn.
Ik op de hcc dagen een Gigabyte 7VAXP mobo gekocht, inbouwen / overbouwen. En booten. Windows XP gaf alleen maar problemen, conflicten etc. nou iig paar dagen aangekloot, mobo terug naar computer land en besloten oude config terug te bouwen en daar nog maar een tijd mee te doen.
Ok, zo gezegd zo gedaan. PC teruggebouwd en hij deed het weer zoals voor de hcc dagen. Dacht ik.
Ik 3dmark draaien, reset, reset etc... En ik heb hem exact zo (kaarten in zelfde pci slots etc...) als dat ik heb voor de hcc dagen had.
Nou ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
Andere voeding (standaard 300 watt aopen, en qtec 400 watt)
Andere geluidskaart (onboard ipv fortissimo)
Zonder optische apparaten en slechts 1 hdd
Met slechts 1 andere hdd
Geheugen op 266 mhz gezet ipv 333
Standaard bios in de geforce teruggeflashed ipv de getweakte.
Andere biosen in het moederbord geprobeerd
Dit alles heeft dus niet geholpen. Het geen dat ik nog ga proberen (vandaag of morgen) is:
Andere videokaart.
Zonder tvkaart.
Ander ddr geheugen.
Een andere cpu testen of ander mobo ligt niet in mijn (gratis) bereik.
Wie weet nog een oplossinkje?