[Audigy Platinum] Los front; wat ermee te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Van een goede vriend van me krijg ik morgen een 5,25" inbouwbracket van de Creative Audigy Platinum reeks. Ik vind het wel een zeer handig ding, al die frontaansluitingen en vooral de infraroodpoort voor m'n gsm (Nokia 8310). Maar is er nou enige mogelijkheid om dat ding aan te sluiten op een Creative Audigy (2) ? :? Of op enige andere manier aan de pc (bijv. via de ir-pinnetjes op je mobo) ?

T.net gallery | V&A ads

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb zelf niet zo'n ding dus ik kan me vergissen. Zo'n ding wordt toch met een flat cable aangesloten op je Live!/Audigy/Audigy 2? Dat hoort er gewoon bij te zitten. Is het een IRDA poort of kan ie alleen maar ontvangen? Want dan kan je 'm alleen gebruiken voor een afstandsbediening.

• Zegato
  • Niet online
ja, maar ik heb dus alleen het bracket, en nu vraag ik me af of de Audigy Platinum-kaart hetzelfde is als de Platinum Player. Dus of er iig een poort op zit voor die kabel in te duwen... (en dat het dan ook nog werkt)

T.net gallery | V&A ads

• yogy
Juniorrules schreef op 09 December 2002 @ 19:45:
ja, maar ik heb dus alleen het bracket, en nu vraag ik me af of de Audigy Platinum-kaart hetzelfde is als de Platinum Player. Dus of er iig een poort op zit voor die kabel in te duwen... (en dat het dan ook nog werkt)
Euh, de Platinum Player?
De Player is de uitvoering zonder Bracket en de Platinum met, 2 verschillende kaarten, dus. De kaarten zijn wel het zelfde (tenminste bij de Live!'s) en op mijn Live! 5.1 Player zit dus idd ook een aansluiting voor een Live! drive.

• Zegato
  • Niet online
Wat ik bedoel is:

Je hebt twee "sets" (de Platiunum EX ff buiten beschouwing gelaten)

- Creative Audigy Player
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhq.com/images/goods/sb-creative-audigy.jpg
- Creative Audigy Platinum
Afbeeldingslocatie: http://www.helpjet.com/shop/tgraf/5/blasteraudigy.jpg

Nu krijg ik van de laatstgenoemde de bracket.
Nu vraag ik me dus af of ik iets aan dat ding heb, aangezien ik op dit moment alleen onboard geluid heb. Ik wil dan wel evt een Audigy Player kopen zodat ik die bracket kan aansluiten. Nu is mij vraag of ik dat kan? En of ik überhaupt wel wat heb aan dat 5,25" ding? :)

Sorry voor de onduidelijkheid :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zegato op 09-12-2002 20:18 ]

T.net gallery | V&A ads

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Allemaal dezelfde kaarten met allemaal die connector aan board. Je denkt toch niet dat creative een complete productieafdeling op gaat zetten voor elke kaart uit de audigy reeks :?

• Zegato
  • Niet online
jadjong schreef op 09 december 2002 @ 20:14:
Allemaal dezelfde kaarten met allemaal die connector aan board. Je denkt toch niet dat creative een complete productieafdeling op gaat zetten voor elke kaart uit de audigy reeks :?
Dus het verschil van €142,- tussen de Player en de Platinum is alleen die afstandsbediening en drive? :X :?

T.net gallery | V&A ads

• yogy
Ik heb m'n Paint kunsten ff uit de kast gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~haas0553/sb-creative-audigy.jpg

Daar moet je 'm op aansluiten.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Het is idd een flatcable kabel die je op het bracker aansluit en verbind met je Audigy 1 of 2, evt zelfs Live. Ik denk alleen dat je met een Audigy kaart (1 en 2) alle mogelijkheden eruit haalt. Wat wel werkt is een Live bracket op een Audigy, maar of het andersom werkt durf ik niet te zeggen. Wat je trouwens zegt over die IR poort en je 8310 gaat dit vrij zeker NIET werken. Het is op mijn Live Bracker namelijk alleen een ontvanger. En nu ik met WinXP werkt kan ik uberhaupt niet met het ding werken omdat geen enkele Creative SB Live driver het ding herkent. Toen ik hem op mn audigy had zitten werkte hij wel :?

MacBook Pro 14" 2021

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 15:07
Die ir poort is alleen maar voor de afstandsbediening

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Je kan hem aansluiten, echter naast de flatcable heb je nog een andere kabel nodig voor de firewire.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
Je hebt een flatcable en een firewire kabel nodig om hem aan te sluiten op een Audigy Player kaart. Er zit ook een berg software bij de Audigy Platinum.

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

• yogy
Soepster schreef op 12 december 2002 @ 23:47:
Je hebt een flatcable en een firewire kabel nodig om hem aan te sluiten op een Audigy Player kaart. Er zit ook een berg software bij de Audigy Platinum.
Die software kan je denk ik wel van de Creative site af plukken. En Kan je zo'n flatcable niet maken van een oude IDE of floppy cable?

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
als ik me niet vergis is de flatcable een normale floppydrive-kabel. ik heb pas met een fdd-kabel tenminste eenzelfde bracket op een Audigy 1 aangesloten.

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-03 14:04
psmeets schreef op 12 december 2002 @ 23:52:
[...]

Die software kan je denk ik wel van de Creative site af plukken. En Kan je zo'n flatcable niet maken van een oude IDE of floppy cable?
Ik bedoelde niet de drivers. Er zit een stapel audiobewerkingssoftware bij die je dus niet van de website af kunt plukken.
Dingen als: wavelab, arturia storm, mixmeister, steinberg cubasis, steinberg recycle, ulead videostudio, vienna soundfont.

Wat betreft de flatcable heb ik geen idee. Bij Hoontech hebben ze hun eigen uitbreindingsbordje voor de Audigy in elkaar geklust, die weten vast met wat voor kabel hij vast zit!

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Pagina: 1