Moederbord voor een Duron

Pagina: 1
Acties:

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
ik wil binnenkort een Duron 750 gaan kopen (en vet klokken :) ) maar nou weet ik niet wat een goed mb is (stabiel) voor de proc. Ik dacht eerst aan een Asus K7V maar die is wel duur. Hebben jullie suggesties ?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28
De K7V is een slot A moederbord daar kan dus geen Duron op. Je moet óf de Asus A7V nemen voor stabiliteit óf de Abit voor overklokbaarheid van de FSB.
Maar inderdaad ze zijn duur. Wil je kunnen opvoeren dan moet je wel een moederbord met multiplier dipswitches hebben, of je moet de multiplier kunnen kiezen in de BIOS, zoals de Abit.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Mior
oww ja foutje van mij, het moet inderdaad de A7V zijn. Ik wil de 750 op ongeveer 850/900 laten lopen. En ik vindt stabiliteit belangrijker dan nog 50 MHz hoger klokken. dus dan toch maar de A7V ?

Verwijderd

Ik heb een soltek sl75kv inkoop F265,- bij NCS in Groenlo, duron 700@1 Ghz
Soltek chipset is getest op slota.com en bleek met 600@600 sneller(marginaal) dan de asus A7v, je hebt dan alleen geen UDMA 100.....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
m'n KT7-RAID was ook prima stabiel en lekker veeeeel settings...

totdat ik 'n hoek van m'n 600 afbrak :(

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

OH JA!! je hebt wel de PLUS versie nodig, want die heeft de multiplier dipswitch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mior
ok, stel ik koop de A7V. Kan ik dan gewoon mijn 100MHz geheugen erop planten ?

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou gaan voor de Chaintech 7AJA (die met dip-switch anders moet je zelf bezig ;-)

FSB tot 160Mhz instelbaar in stapjes van 1Mhz en multiplier instelbaar tot 12.5x. Lekker stabiel bordje.

5xPCI & 1xISA, 1xAGP (4x) en jaja... 1xAMR (en daar doen we het toch voor ;-). Genoeg ruimte rond socket voor lekker cooler

en dat alles voor nog geen Fl. 350-,

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Yep, maar als je gaat FSB-tweaken, kan je geheugen een bottleneck worden. Maar dat doe je waarschijnlijk toch niet, omdat multiplier-tweaken veel beter gaat.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Mior
nee ik wil niet al te veel rommelen met die instellingen en zo, ik ben daar een beetje een leek in. Als het met zo'n multiplier kan dan is het prima. Weet iemand een winkel in eindhoven of omgeving waar je dat Chaintech bord kan kopen ?

Verwijderd

In Eindhoven heb je Computerland zover ik wet, da's wel een goede zaak maar ik weet niet of ze daar die Chaintech 7AJA hebben.

De tweakbare bordjes voor SocketA zijn:
ASUS A7V
ABIT KT7
Chaintech 7AJA
MSI MS-K7T Pro2
Soltek SL75KV
En nog een Soyo met een heleboel tekens erachter ;)

Kijk ff op: http://www.computer-land.nl/

edit:

Let op die 2 achter het MSI bordje, de eerste versie heeft geen multiplier-tweak mogenlijkheden!
Pagina: 1