Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[el] Doktershandschoenen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met dokters handschoenen gaan knutselen? Ik bedoel dat de proffesionele met poeder erin.

Of geleiden deze ook stroom?

En hoe zit het met leren handschoenen?

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

waarom zou je :?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Gewoon de printplaten aan de randen/metaal vasthouden. Heb je geen handschoenen voor nodig.
Maar ze isoleren wel, idee is goed, uitvoering overbodig.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

NIET DOEN DIT. Wel eens een rubberballon tegen je trui gewreven daarna is dat ding zo statisch als de pest. Je kan hem daarna tegen het plafond houden. Statische elektrischiteit houdt in dat er een overschot aan ladingdragers aanwezig is. Dit heeft niks met geleiding te maken wil je zeker zijn koop een polsbandje

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
TrailBlazer schreef op 09 December 2002 @ 19:02:
NIET DOEN DIT. Wel eens een rubberballon tegen je trui gewreven daarna is dat ding zo statisch als de pest. Je kan hem daarna tegen het plafond houden. Statische elektrischiteit houdt in dat er een overschot aan ladingdragers aanwezig is. Dit heeft niks met geleiding te maken wil je zeker zijn koop een polsbandje
Polsbandje > Dan loopt het als nog door je hand, kun je nog steeds ge-electrocuteerd worden. Polsbandje is alleen voor statische elektriciteit

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Met een polsbandje verklein je de kans op schokjes van 100 naar 0,1 %

Dus bijna geen schokjes, die kan je het beste gebruiken

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:07
Als je het echt goed wil doen gebruik je ook clips voor in je schoenen en om je pols, heb je in ieder geval geen last van statische electriciteit.

Maar welk doel had je voor ogen? Ergens mee bezig gaan dat onder spaning staat? In dat geval helpt het waarschijnlijk wel, totdat je met een scherp soldeerpuntje (wat voor hardware?) door je handschoenen prikt. Zou zowiezo niet gaan knutselen met iets waar spaning op (jaja, over) staat :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Lmao volgens mij wil die zijn handschoenen opblazen, of wie weet wel een suprise van maken :D

Hij wil der mee knutselen. (Ps bij haarkleuren wel aan te raden ;) )

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 09:08
Hij is bang voor een schok denk ik. Naja is onzin, alles in de pc achter de voeding is laagspanning en ongevaarlijk. Alleen als je hem niet geaard hebt en de kachel pakt kan je wel eens een opneuker krijgen :D

Verwijderd

zeker van de 'man met de witte handschoentjes' van CID...
Nou echte onzin, gewoon ff voeding aanraken, dan ben je 'ontladen', schokken kun je dan ook nauwelijks meer krijgen.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 21:32:
zeker van de 'man met de witte handschoentjes' van CID...
Wat een koeienstierenlul is dat zeg :r door die onzinnige handschoentjes denken n00bs (althans een aantal die ik ken) dat je handschoenen aan moet als je in de PC gaat werken... maar over polsbandjes (die 5 euro kosten bij de elektrozaak) hoor je ze niet |:(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Demoniac schreef op 10 december 2002 @ 11:33:
[...]
Wat een koeienstierenlul is dat zeg :r door die onzinnige handschoentjes denken n00bs (althans een aantal die ik ken) dat je handschoenen aan moet als je in de PC gaat werken... maar over polsbandjes (die 5 euro kosten bij de elektrozaak) hoor je ze niet |:(
Daarom zijn het ook n00bs. :D

Maar handschoentjes zijn onzin, alleen maar schadelijk voor gevoelige hardware.
Je kan beter de stekker eruit halen en ff een kwartier wachten voordat je in de voeding gaat werken. Dan de elco's ontladen met weerstandje (of draadje als je vonken leuk vindt). Dan kan er niets gebeuren. Voor de zekerheid een polsbandje om, maar ik doe het zonder... Bijna nooit wat gesloopt eigenlijk... :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Kan je met ruim 2000 post niet een iets duidelijkere openingspost in elkaar flansen? Wat ben je eigenlijk van plan? Wil je ze gebruiken als materiaal of wil je ze aanhebben. En waarom dan? Wil je hoogspanning hanteren ofzo?

... op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.