[Wireless] geluidskaart stoort op 3com netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb sinds vanmiddag een 3com kaartje in mijn laptop gehangen. Installeren was een eitje en alles lijkt goed te werken. Maar wat is het geval ? Mijn geluidskaart stoort enorm op dit wireless kaartje wanneer er netwerk activiteit is. Iedere keer hoor je een soort kraken net zoals je krijgt wanneer iemand je mobiel belt bij een PC.

Nu vraag ik hem af of dit te verhelpen is. Is mijn geluidskaart niet goed geinstalleerd of hebben de apparaten een conflict met elkaar ?

De laptop in kwestie is de Compaq Presario 1600-XL 144 en het netwerkkaartje is de 3COm wireless LAN adapter (met XJACK antenne).

Ben benieuwd of iemand hetzelfde 'euvel' heeft ...

[edited]
Ik draai btw Windows XP

[ Voor 6% gewijzigd door Stalkert op 09-12-2002 18:50 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
verrek, een collega op het werk heeft dit ook! (ook met een compaq 1600-xl 144)

toevallig? hij heeft dan wel geen 3com nic, maar een 'actiontec' wireless gevalletje,

ohja oplossing? nooit gevonden overigens, heb er ook niet veel tijd meer in gestoken, ik dacht dat het aan de kwaliteit van die wireless nic lag (niet dus)

[ Voor 35% gewijzigd door Zwelgje op 09-12-2002 18:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Stalkert
Klinkt niet zo positief :( Zelfs als ik mijn sounddevice uitschakel blijf ik het geluid horen.
Moet toch een manier zijn om mijn geluidskaart helemaal uit te schakelen ?

• Stalkert
Heeft die collega van jou toevallig ook windows XP draaien ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Stalkert schreef op 09 December 2002 @ 19:39:
Heeft die collega van jou toevallig ook windows XP draaien ?
nee windows 2000

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik ben nieuw in Wireless-land. Ik heb nu precies hetzelfde probleem, met een Edimax netwerk-kaartje in een Compaq Presario 1277. De storing is alleen op het rechter-speakertje, ook als het geluid uit staat. Heeft iemand al een oplossing?

Groet, Vincent

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Lijkt me eerder dat die op het speakertje van de laptop stoort... Als je nu een koptelefoon erop doet?

Tweakers Discord

Verwijderd

Koptelefoon erop maakt niets uit. Geluid uitzetten ook niet. Zodra er data door het netwerkkaartje gaan (dus ook tijdens internetten) kraakt het rechterspeakertje van de laptop.

Verwijderd

Correctie! Ik dacht dat ik dat al had gedaan. Koptelefoontje erin helpt wel. Nu kraakt links en rechts, maar het speakertje blijft stil. Dummyplugje erin is dus een prima workaround. Wel vreemd dat er maar één speakertje kraakt, maar wel twee kanalen in de koptelefoon. Hoe dan ook, dank voor de tip.

Groet, Vincent
Pagina: 1