Toon posts:

pagina elders updaten

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallohallo,

Het zal wel heel eenvoudig zijn maar ik weet niet waar ik het moet zoeken, dus sorry als ik verkeert zit. (search heb ik al gebruikt). Ik ben voor iemand op zoek naar een manier waarop diegene in het buitenland een ("news-")pagina op z'n eigen webpage kan bijhouden.

Ik ben goed ingevoerd in html en javascript, dus een password en een tekstveld lukt nog wel.

Alleen het saven van de tekst naar de server daar kom ik niet uit. Intussen begrijp ik dat dat serverside- scripting vereist (cgi,php?) maar ik kan enkel gatenboeken vinden en dat is te ingewikkeld en niet wat ik zoek. Het hoeft echt alleen maar een tekstveld te zijn dat wordt ge-update naar zijn server en gelezen kan worden door zijn bezoekers. Waar vind ik zoiets simpels?

(modjes: ik heb deze expres in webdesign & graphics gezet maar misschien moet ie naar scripting?)

Verwijderd

no offense, maar als een kant-en-klaar gastenboek te moeilijk voor je is zou ik zeker niet aan php scripting beginnen. Natuurlijk zijn er wel scripts voor dit soort dingen, maar die mag je zelf opzoeken ;)

Er was trouwens ook nog een online-service die een nieuwsdatabeestje aanbood... Weet iemand nog hoe die dienst heet? Daar zou topicstarter volgens mij zeer mee geholpen zijn :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 18:21:
(modjes: ik heb deze expres in webdesign & graphics gezet maar misschien moet ie naar scripting?)
Ik denk dat 'ie eerder naar de slotenmaker gaat aangezien het naar een scriptrequest riekt ;)
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 18:25:
Er was trouwens ook nog een online-service die een nieuwsdatabeestje aanbood... Weet iemand nog hoe die dienst heet? Daar zou topicstarter volgens mij zeer mee geholpen zijn :)
Op hostscripts.com staan ook "remotely hosted" spullen, weet alleen niet of er ook iets voor de TS tussen staat.

[ Voor 48% gewijzigd door Annie op 09-12-2002 18:29 . Reden: aanvulling ]

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Het draait hier natuurlijk wel om zelf maken, als je iets zoekt moet je inderdaad op hotscripts.com zijn. Maar dit is vrij eenvoudig te maken, als je er maar even wat tijd in steekt. Ga eens naar de bibliotheek of boekhandel, of zoek goede online documentatie.

PHP is erg eenvoudig te leren, maar elke andere server-side scripting language is geschikt natuurlijk.

Dit topic is gesloten.