Toon posts:

dolby 5.1 verschil center en right speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
iVm lengte van de kabels wil ik graag m'n center en m'n right speaker omwisselen.
maakt dat wat uit voor het geluid? zit er in de center speaker meer bass ofzo?

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

als het exact dezelfde boxen zijn maakt het niet uit, vaak is dit niet het geval, dan maakt het wel uit.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh dat is per box verschillend denk ik :?
bij me sony kan ik ze gewoon allemaal door elkaar gooien.
maar bij me andere setje niet :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ligt eraan. Ik heb 5 exact gelijke speakers.

Meestal heeft de center een extra woofer, (volgens mij voornamelijk om het ding symmetrisch te maken als ie horizontaal staat). Als gevolg daarvan kan ie vaak wat lager (door de grotere kast), en tegelijk neemt de maximale belastbaarheid wat toe.

Probeer eerst maar eens uit, ik denk niet dat je erg veel verschil zult horen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Waarom ivm. je kabels? :?
je kunt toch de kabels omwisselen :)

maareh het beste is:
-front speakers gelijk.
-center mag een andere speaker zijn.
-surrounds 2 dezelfde speakers (hoef niet persee het zelfde te zijn als de fronts)

Verwijderd

kan je de kabels zelf niet verwisselen??

en ik zou de surround hetzelfde houden als de fronts, anders krijg je klankkleurverschil.... center zelfs het liefst uit dezelfde conus opgebouwd zijn, tenzij je een scherper hoog ofzo prefereert :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:32:
kan je de kabels zelf niet verwisselen??

en ik zou de surround hetzelfde houden als de fronts, anders krijg je klankkleurverschil.... center zelfs het liefst uit dezelfde conus opgebouwd zijn, tenzij je een scherper hoog ofzo prefereert :)
ik denk dat het gaat om boxen met kabels eraan vast. een 5.1 stereotorentje dus.

dan hangt het er natuurlijk vanaf of de center hetzelfde is als de right, dat zal wel niet, en dus kan je ze niet zomaar omwisselen. de fronts krijgen waarschijnlijk behoorlijk wat meer vermogen te verwerken als de center.

en als het om een stereotorentje gaat is praten over klankkleurverschil of een scherper hoog preferen niet helemaal op zn plaats ;)
Pagina: 1