Toon posts:

25 pins SCSI scanner?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude Mustek 1200 SP scanner, achterop zitten 3 aansluitingen waaruit ik opmaak dat het hier om de 1200 SP Pro versie gaat.

Er zit een gameport op die volgens de site van mustek als controller port gebruikt wordt.
Daarnaast zit een LPT poort (tenminste zo ziet het eruit) maar op de site staat 25 pins SCSI port.
Daarnaast zit een 50 pins SCSI poort.

Nou had ik die scanner eerst samen met een ISA-controller kaart op een oude brakke pc. Wegens ruimte gebrek moet die oude pc weg, alleen nu zit ik dus met een probleem. Mijn eigen PC heeft geen ISA sloten.

Dus vroeg ik mij af. 25 pins SCSI is dat niet gewoon LPT. En welke drivers moet ik dan gebruiken? Want er staan er heel veel op de site en ik kom daar dus niet echt uit.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 10:13
Nee.. als er staat 25 pins SCSI, zou ik hem niet op de LPT aansluiten als ik jou was.. tenzij je niet veel waarde hecht aan je moederbord enzo :P
heb ik op mn stage vorig jaar ook genoeg gezien.. allemaal apple-tjes met scsi scanners enzo, gingen ze die aan een van de weinige ('echte') pc's daar op de printer poort aansluiten.. resultaat: scanner en pc naar de kl*te..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Gewoon een PCI kaartje kopen + kabel 25 -> 50 pins. Werkt perfect hier.

Standaard driver meegeleverd op de cd.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, de 25-pins connector is door Future Domain ingevoerd voor de low-end SCSI-controllers. Een van de voordelen is dat het echt op een slot-plaatje van een ISA-kaart past, terwijl de SCSI-I connector (dat ding dat eruitziet als een opgeblazen Centronics printer-poort) eigenlijk te krap zit, dat is altijd wringen om ze eruit te halen.
Apple gebruikte ook een 25-pins connector, met subtiel verschillende signaleringen.
De eerste versies van Apple en Future Domain SCSI-hardware ontlokten rook-signalen aan elkaar, dat is pas na enig trucwerk tot overeenstemming gebracht.

Koop een PCI SCSI-controller, en een kabel 50<->50. Gebruik niet de 25-pins poort tenzij het echt moet, omdat bij een 50-pins connector elk signaal zijn eigen aarde heeft, en in de kabel daarmee verdraaid is (vergelijk maar met UTP), terwijl bij een 25-pins connector dit niet is, daar zijn er gewoon niet genoeg pinnetjes voor.
Zeker omdat het bestaan van 2 SCSI-connectoren het vermoeden bij mij opwekt dat die 25-pins poort een "echte" Apple is, en dat vindt, aangesloten met een standaard verloop-kabel, een standaard SCSI-controller niet leuk (lees : koop maar weer een volgende).

[ Voor 13% gewijzigd door mvdejong op 09-12-2002 20:18 ]

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Jammel, de pci kaart die ik heb zit zo'n SCSI2 connector op, dat werkt dus wel maar moet ik een kabel van 22 euro kopen om em aan te sluiten. Koop ik liever een nieuwe scanner...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:20:
Jammel, de pci kaart die ik heb zit zo'n SCSI2 connector op, dat werkt dus wel maar moet ik een kabel van 22 euro kopen om em aan te sluiten. Koop ik liever een nieuwe scanner...
hebben we hier ook gedaan.
Leve USB!
Pagina: 1