Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Opzig is dit vrij simpel te vinden in de handleiding, maar goed:
Open je system manager, gaa naar de DNS server en voeg een nieuw alias toe in je forward lookup zone, verwijs dit alias naar je webserver en klaar is klara
Open je system manager, gaa naar de DNS server en voeg een nieuw alias toe in je forward lookup zone, verwijs dit alias naar je webserver en klaar is klara
edit:
spelfoutje
spelfoutje
[ Voor 7% gewijzigd door KoeKk op 09-12-2002 17:53 ]
forward ie dan ook niet bestaande subdomains naar mijn www?
dus piep.zerogravity.nl word dan geforward naar www.zerogravity.nl? en isis.zerogravity.nl word wel gewoon goed geforward?
Ik krijg ook een error btw dat er hosts zijn die incompatible zijn met de CNAME records en dus niet aangemaakt kunnen worden.
dus piep.zerogravity.nl word dan geforward naar www.zerogravity.nl? en isis.zerogravity.nl word wel gewoon goed geforward?
Ik krijg ook een error btw dat er hosts zijn die incompatible zijn met de CNAME records en dus niet aangemaakt kunnen worden.
[ Voor 27% gewijzigd door 4of9 op 09-12-2002 18:00 ]
1 word: wildcards !
Zet een wildcard op je DNS, bijvoorbeeld *.jouwdomain.com
Alles wat niet in de 'normale' DNS staat, krijgt als antwoord terug dat het het IP adres krijgt die jij hebt opgegeven in de DNS
DNS is naampjes en IP adressen, dus 'forwarden' kan 'ie niet.
Hooguit dus via een wildcard alles naar hetzelfde IP laten verwijzen.
Zet een wildcard op je DNS, bijvoorbeeld *.jouwdomain.com
Alles wat niet in de 'normale' DNS staat, krijgt als antwoord terug dat het het IP adres krijgt die jij hebt opgegeven in de DNS
DNS is naampjes en IP adressen, dus 'forwarden' kan 'ie niet.
Hooguit dus via een wildcard alles naar hetzelfde IP laten verwijzen.
ik kom er nog niet helemaal uit.
Ik heb nu de alias * (wildcard) aangemaakt, en die laten verwijzen naar host www.zerogravity.nl alleen redirect hij nu niet alle subdomeinen die niet bestaan naar de www host.
Ik heb nu de alias * (wildcard) aangemaakt, en die laten verwijzen naar host www.zerogravity.nl alleen redirect hij nu niet alle subdomeinen die niet bestaan naar de www host.
Tenzij het iets vaags in de DNS van Windows is, een DNS is niets meer dan naampjes en IP adressen.
Je _KUNT_ niet naar een host doorverwijzen (again, tenzij dat een of andere feature is van die DNS).
Wat je dus doet;
Maak een * wildcard aan, en verwijs deze naar het ip adres 123.456.789.10 ofzo.
Op dat adres draait dus een webserver, en config je deze zo dattie bij een onmbekende hostheader de dir inhoud van je default www site laat zien.
Sim-Pel
Je _KUNT_ niet naar een host doorverwijzen (again, tenzij dat een of andere feature is van die DNS).
Wat je dus doet;
Maak een * wildcard aan, en verwijs deze naar het ip adres 123.456.789.10 ofzo.
Op dat adres draait dus een webserver, en config je deze zo dattie bij een onmbekende hostheader de dir inhoud van je default www site laat zien.
Sim-Pel
hmkee ik dacht dus dat de dns dat regelde maar het is dus mijn IIS die beter geconfigged moet worden. Niet geheel onbelangrijk 
Thx
Thx
Pagina: 1