Matrox G400-DH performance op MSI BX-master?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:55
Hallo mensen,
ik heb een Matrox G400-Dualhead op een MSI BX-Master mobo met een PIII-600 en 256 MB PC-100 SDRAM zitten.
Verder zit er nog een Hauppauge TV-kaart, SBLIVE 1024, een MIRO DC10, een TEKRAM SCSI kaartje en een REALTEK-PCI netwerkkaartje in.

Nu neem ik nog weleens video op VHS op, met behulp van de tv-out van de DualHead. Bij MPEG-1 bestanden gaat dit bijna altijd goed, alleen de DVDMAX-performance bij DivX wil nog weleens vies tegen vallen. :(
Vooral bij het "pannen" van scenes, dus als je bij het begin van een film bijvoorbeeld over een stad 'vliegt', ofzo, of bij het inzoomen willen de bewegingen nog weleens schokkerig zijn, terwijl bij normaal op het beeldscherm (fullscreen) kijken het beeld wel vloeiend loopt.
Maar op de tv-out houdt het beeld dus gewoon in, om de 2 seconden ofzo. :( Volgens mij moet dit op een systeem met het kaliber van dat van mij toch niet mogen.

Ook wil normaal in windows het hele systeem nog weleens voor 5 seconden of zo dood vallen, om daarna gewoon verder te gaan alsof er niets aan de hand was.

Heeft iemand ervaring met de G400-DH icm. een MSI BX-master? Heeft iemand bijvoorbeeld nog optimale BIOS-instellingen gevonden? Of een tip met betrekking tot welke kaart uit bovenstaande configuratie in welk pci-slot zou moeten? PCI-slot 1 (onder de AGP) heb ik in ieder geval al vrij gelaten.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Misschien slaat dit wel nergens op, maar haal die sb live! er eens uit. Mijn MSI BX-Master icm een celeron 2 566 liep aldoor vast door die kaart, en ik ben niet de enige die problemen met zo'n geluidskaart heeft gehad. Verder staan er op www.tweak3d.com wel bios optimization guides...

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:50
heb een bx-master, g400 dual, 256mb, pentium 550e, miro pctvpro, sb-live 1024.
en hij werkt perfect, ik heb nergens last van. alleen die sb-live wil nog wel eens problemen geven, dat moet je dus proberen op te lossen, ik denk dat je dan een flinke stap vooruit ben.

• eymey
Bedankt voor de reacties.
Dat SBLIVE nog weleens problemen kan geven he bik gehoord, je merkt het bijvoorbeeld ook bij het spelen van mp3, als je dan een venster opent, er draaien animated gifjes op een webpagina of het beeld verandert ineens drastisch, dan slaat het geluid ook even over, net alsof een CD niet helemaal jofel geript is ofzo. :( Een vriend van me raadde me al aan om de SBLIVE in het 3e PCI slot te zetten, ik weet niet of dit ergens op slaat of niet?
Verder, die DH performance blijft inderdaad een beetje een probleempje, terwijl DivX op de monitor zelf zowel in een window als fullscreen gewoon lekker draait. MPEG-1 heb ik, nogmaals, geen problemen mee.
Ik zal in ieder geval ook ff de BIOS tweak guides na gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Phaeton
hmm je soundblaster in je 3e slot stoppen?
ja kan werken als agp met het andere pci-slot wordt gedeeld, ik zou het zeker proberen.
Bij mij zit hij ook in mijn 3e pci-slot en ik heb geen problemen.

• eymey
Harry B:
SBLIVE in PCI 3 helpt in mijn geval dus niet echt bij het AGP probleem, onder zowel WinMe als Win2k blijft de divx-performance op de dualhead enigszins schokkerig.
Hmm, misschien verwacht ik ook wel gewoon iets te veel van mijn G400, maar het zou toch op zich wel moeten kunnen.
Is er ander misschien een mogelijkheid dat je je BIOS instellingen eens naar me e-mailt of ICQ't? :9
E-mailen kan wel naar eymert@versteegt.cx

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Hoi, ik heb een MSI BX master met een Matrox G400 Dualhead 32 Mb, Terratec Xfire 1024 een Adaptec 7000nogwat 20 Mb scsi kaartje, 3Com3c905, softmodem, en een Intel PIII 450@558 128 MB,
Dit ding gaat als de brandweer, alles volgas, geen hickups, en Divx en Dvdmax gebruik ik dagelijks, films kijken geen probleem, ik durf zelfs cd's te bakken tijdens film kijken, nou ik hoef echt nog geen intel 815 tsjip of via. een tevreden gebruiker dus, Tja nu jouw vraag, zo heel erg goed ben ik ook niet qua pc's maar als je meer info wilt moet je maar ff een mailtje sturen, groeten uit Rotterdam

• Phaeton
ik mail je het wel ff.
Pagina: 1