Geheugen werkt niet samen?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Ik heb laatst 128 mb sdram gekocht voor een pc waar reeds 1 bankje van 64 mb in zat. Helaas herkent hij het nieuwe geheugen niet, waardoor de pc dus nog steeds 64 mb heeft...omwisselen van de geheugenbankjes, daar dacht ik meteen aan. Als ik dat doe, dan heeft de pc ineens 128 mb geheugen, en wordt de 64 mb chip genegeerd.....weet iemand hoe dit kan komen en wat een mogelijke oplossing is? Het is een celly433, mobo weet ik niet, maar wel 1 uit het goedkopere segment, met banken waatr je geheugen kunt plaatsen.

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Verwijderd

Misschien is het bankje kapot. Als er meer bankjes inzitten moet je even een andere proberen

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

ben bang dat je een SDRAMmetje hebt met 256MBit modules terwijl je MoBo maar max 128MBit modules ondersteunt.. dus de vraag is.. hoeveel IC'tjes bevat je geheugen zijn het er 8 in totaal dan zou het moeten werken.. heeft 't er 4 dan heb je 256mbit mem en kan je mobo er misschien niet mee overweg.. dus wat voor chipset heb je op je MoBo?? een 440BX?? zo ja. dan heb je deze probleem.

want je MoBo adresseert dood-leuk tot aan 128MBit van 256MBit modules (de helft dus)..
dus je 128MB gaat zich gedragen als 64MB + je oude 64MB = samen 128MB.. dus je denkt dat de SIMM 100% werkt en dat je 2e genegeerd wordt.. probeer je 2e er eens uit te halen. je zult dan achterkomen dat je dan maar 64MB hebt.

oplossingen:
geheugen omruilen voor 128MBit per chip geheugen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Zie verhaal nIghtorius :) . Desalniettemin blijft het maar gokken als we niet weten wat voor moederbord je hebt en wat voor DIMM's. Zie het bovenste sticky in de topiclist, die staat er omdat we je anders niet goed kunnen helpen, niet om je te treiteren. Dus zoek uit welke chipset je hebt en wat voor chips er precies op de DIMM's zitten en je kunt met behulp van deze site achterhalen wat voor geheugen je precies nodig hebt. Kom je er écht niet uit, open gerust weer een topic maar dan wél met alle genoemde specs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.