welke goede brander die ook lezen kan?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:19

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ik wil een brander kopen, maar er maximaal 400 aan uitgeven.

ik wil mijn normale cdrom speler ook weg doen (doet ut niet meer :(), en dan met de brander ook alles lezen. is dit aan te raden?

vereisten:
- geen buffer underruns!
- goed normale cd's lezen!!
- goedkoop :P
- moet met alle merken cd's overweg kunnen. zowel lezen als schrijven dus.

welk merk/type komt hiervoor in aanmerking?

nope

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Tja, de brander is meestal geen snelle lezer. Wel sequentieel, maar zoeken is errug langzaam... Niet echt aan te raden.

Geen buffer underruns betekent: burnproof, maar dat heb je niet voor <400.
Dus gewoon een beetje voorzichtig doen, je hoeft geen buffer underruns te krijgen. Meestal is dat je eigen schuld :)

En ja, moet met alle CD-R's overweg kunnen: meestal kunnen hele goedkope CDR's niet op hoge snelheid (8x of meer) gebrand worden...

Een echt goed merk: Plextor :) Bijvoorbeeld de 12x10x32x, maar die kost wel meer dan 400 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Hier alvast een pricewatch linkje.
Ik kan niet echt iets aanraden. Ik heb zelf een HP 4x2x24 drive die aan jouw eisen zou voldoen, maar volgens mij voldoet elke drive daar wel aan.
Buffer underruns heeft Garbage al uitgelegd.

Als je geen goede reacties meer krijgt raad ik je aan wat reviews na te zoeken op t.net.

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
ha, ik ben er gedeeltelijk uit: ik heb nu de keuze tussen de volgende 2 cdbranders:

- plextor 8x4x32 IDE
- Lite-on LTR-0841

ik heb net een 2ehands aanbieding voor die plextor gehad :)

nope

Verwijderd

Je kan beter niet een cdr als cdrom speler gebruiken.
zoals al gezegd is is hij trager.
maar veel belangrijker is da de kop van een brander zwaarder is, en niet echt ontworpen is om cd's te lezen. Doos die zwaardere kop gaat je brander sneller slijten.
Koop dus liever een aopen cdrom erbij, die is toch niet zo duur, en als brander zou een sony 8speed wel leuk zijn (http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?ProduktID=2651) Die is hetzelfde als de HP 8x (hp koopt loopwerk van sony)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Sorry dirk dat is bull, je kop zal niet sneller gaan slijten want de intensiteit om te lezen is vele malen lager dan voor het branden. CD's zullen dus ook niet aangetast worden zoals al wel bekend is.

Verder ik zou voor de plextor gaan.

Meh ...

Verwijderd

ik zou voor de plextor scsi gaan
wel iets duurder maar nooit geen
troubles
heb zelf de 8220 al een jaar en nog
nooit geen problemen ermeen gehad

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:09

Opa

Nu Multifocaal!

Twarp, het gaat niet om intensiteit.
Het gaat er puur om dat een zwaardere leeskop meer energie opwekt bij het heen en weer slingeren over de sporen en het kost meer kracht om hem weer af te remmen. Dat positioneermechanisme slijt dan harder.
Zelf gebruik ik mijn CD-R alleen om Audio CD's af te spelen. Is altijd lineair en single speed.

Bloody, volgens http://www.chip.de ben je met de Yamaha 8x4x32 het beste uit.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• RestlessCitizen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 18:30

RestlessCitizen

Oud is vaak al nieuw genoeg

Als je weinig wilt uitgeven, kan je ook de Mitsumi 4x4x24 IDE brander kopen bij www.funprice.nl: kost maar 299,-.
Kan je er nog een goede cdromspeler bijkopen, ben je 425,- kwijt.

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik gebruik al heel erg lang mijn SCSI writer al lezer (12x) en dat gaat prima!
zoiezo is 12x scsi VEEEEL sneller als 12x IDE, dus das mooi meegenomen.
Ik heb er tot nu toe nog helemaal geen probs mee. Tis alleen een caddy-loader en das wat onhandig ;)
zal wel weer es ff een extra writer halen van plextor.. kan ik ook nog gelijk 2 cd's tegelijk fikken

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Topicstarter
laat het duidelijk zijn: max bedrag=400 piek.

heeft iemand ervaring met die lite-on?

nope

Verwijderd

Ik haal uit je topic:

I wil een brander die ook lezen kan...

Keuze zat lijkt mij ;) lol

Verwijderd

wat een gelul over scsi.......
trouwens, dat is zeker met een korreltje zout genomen dat je de 12X al heeeeel erg lang hebt??
de mitsumi 4804 TE heb ik ook al een tijdje, en daar werkt elk goed brandproggie op, en is heus niet te langzaam !!!!!
by the way, en zelfs ik heb een plextor 12/10/32, en het enigste verschil zit hem in de buffer underrun + de brandsnelheid..
De leessnelheid is hetzelfde als de mitsumi, en daarom zoveel keren duurder.

Dus, wat ik hiermee wil zeggen is dat je alleen voor de tijd een duurdere brander zou moeten kopen, en voor de rest eigenlijk niet.................................

Verwijderd

PLextor 12x10x32, Fl. 699,-
100% burn-proof(stopt bufferunderuns)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik zeker de Mitsumi 4804-TE nemen. Elaborate Bytes (CloneCD) geeft hem als brander die alles goed ondersteund en hij wordt ook vaak genoemd in nieuws over 120 minuten cd's en dat soort dingen. Ik heb nooit problemen met dit ding gehad...

Verwijderd

Ik heb ook een 4804TE, ook nog nooit problemen mee gehad. Maar ik heb er ook pas 3 cd's mee gebrand :). Kreeg ik als vervanging voor mijn 4802TE die stuk was en die ik 3 weken voor de garantie afliep heb teruggebracht. Maar volgens mij is die 4804 een prima unit, zeker voor 299 piek.
Pagina: 1