DVD in laptop hapert na een paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik probeer DVD's af te spelen in mijn laptop (met multibay DVD-speler), een Compaq Armada E500. PIII800 met 128MB ram.
Na een paar minuten blijft het beeld stilstaan en gaat het geluid wel gewoon verder.
Ik gebruik trouwens Windows XP SP1, Windows Mediaplayer en de DVD-codec van WinDVD. Divx afspelen recht van een cd gaat prima, en als ik het goed heb is dat een grotere belasting voor je pc dan DVD, want divx is veel zwaarder gecomprimeerd.

Wat kan ik hieraan doen?

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
*schop* (mag toch wel na twee dagen en 0 replies?)

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je de DMA van je DVD speler wel aanstaan? Dat wil nl. nog wel eens helpen, je mag trouwens na 24 uur een topic al omhoog schoppen ;)

Probeer eens een andere DVD speler, PowerDVD of MicroDVD. Die zijn imho toch wat efficienter dan Mplayer :)

DivX trek trouwens minder denk. Als je het zeker wil weten, open dan je taskmanager en kijk eens hoeveel % de proc gebruikt bij het spelen van een DVD en een DivX. Dan zie je wel het verschil, als je proc bij DVD op 100% loopt is er idd iets mis. Heb je je laptop wel aan de stroom hangen? Dit is vooral belangrijk als je over speedstep beschikt. Dan gaat je proc nl. langzamer draaien als ie niet aan de stroom hangt.

[ Voor 76% gewijzigd door WhizzCat op 11-12-2002 17:15 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, hij hing inderdaad aan de batterij en ik zal die andere dingen ook ff proberen.