Ik ben bezig met een (auto)inlogsysteem. Nu kan men kiezen om automatisch bij het volgende bezoek in te loggen. Kiezen zij hiervoor dan wordt er een cookie geplaats met het userid en password (md5). Dat werkt allemaal prima. Het volgende vervelende gebeuren doet zich voor: als ik alle venster gesloten heb open ik een nieuw venster (IE) waarin ik een pagina opvraag die de waarde uit het cookie opleest. Nu doetie dat pas wanneer ik de pagina refresh. Dat werkt dus niet helemaal, en voor de gebruiker al helemaal niet!!! Hoe is dit probleem te ondervangen???
nocache header?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Heb ik dus al geprobeerd...
tenminste als je deze bedoelt: <meta http_equiv="pragma" content="no-cache"> of kan je dit via php doen?
Sorry, dat zou dus nieuw voor me zijn
tenminste als je deze bedoelt: <meta http_equiv="pragma" content="no-cache"> of kan je dit via php doen?
Sorry, dat zou dus nieuw voor me zijn
Komt mij bekend voor heb, heb zoiets gehad met een sessie met betrekking tot winkelwagentje op een website... heb ik als volgt opgelost:
sim-pel en suc6 ermee!
let op: de omgevings variabelen worden onder php => 4.2.0 op een andere wijze uitgelezen... heb hier persoonlijk nog geen ervaring mee!
PHP:
1
2
3
4
5
| if (!isset($client_session_id)) { setcookie("client_session_id", $UNIQUE_ID); header("Location: $REQUEST_URI"); exit; } |
sim-pel en suc6 ermee!

let op: de omgevings variabelen worden onder php => 4.2.0 op een andere wijze uitgelezen... heb hier persoonlijk nog geen ervaring mee!
capedro ›
Nee, onder php 4.20 (en hoger) staat standaard register_globals op off in de configuratie. dit betekent dat de post, get, environment, cookie en session waarden niet meer zonder meer in de global scope te vinden zijn.
Gebruik dan voor de resp. variabelen de $_POST, $_GET, $_ENV, $_COOKIE en $_SESSION superglobal arrays.
Nee, onder php 4.20 (en hoger) staat standaard register_globals op off in de configuratie. dit betekent dat de post, get, environment, cookie en session waarden niet meer zonder meer in de global scope te vinden zijn.
Gebruik dan voor de resp. variabelen de $_POST, $_GET, $_ENV, $_COOKIE en $_SESSION superglobal arrays.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Het gedeelte met cookies werkt perfect. Ik heb onderstaande code bovenaan gezet en dat werkt goed:
Alleen heb ik nu als probleem dat mijn sessie pas na een refresh zn variabele weergeeft. Dit wil ik dus niet, er moet gewoon bij het openen van de pagina gelijk al duidelijk zijn welke sessie variabele zijn.
Ik heb een test opstellingkje gemaakt om te testen of het cookie juiste werkt. Ik open een nieuwe pagina waar ik dmv een userid wat in het cookie staat de bijbehorden username op het scherm afdruk. Dat werkt perfect. Nu maak ik ook gelijk de sessie variabele aan nadat ik de username uit de db heb gehaald, waar ik de username en userid in stop, alleen deze krijg pas te zien nadat ik de pagina gerefreshed heb...
Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik werk zelf met een localhost waar nog een oude php versie draait...
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? header ("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT"); header ("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); header ("Cache-Control: no-cache, must-revalidate"); header ("Pragma: no-cache"); ?> |
Alleen heb ik nu als probleem dat mijn sessie pas na een refresh zn variabele weergeeft. Dit wil ik dus niet, er moet gewoon bij het openen van de pagina gelijk al duidelijk zijn welke sessie variabele zijn.
Ik heb een test opstellingkje gemaakt om te testen of het cookie juiste werkt. Ik open een nieuwe pagina waar ik dmv een userid wat in het cookie staat de bijbehorden username op het scherm afdruk. Dat werkt perfect. Nu maak ik ook gelijk de sessie variabele aan nadat ik de username uit de db heb gehaald, waar ik de username en userid in stop, alleen deze krijg pas te zien nadat ik de pagina gerefreshed heb...
Waar zou dat aan kunnen liggen? Ik werk zelf met een localhost waar nog een oude php versie draait...
Om je sessie te kunnen gebruiken moet je inderdaad refreshen, ti's niet anders..
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
Dat is spijtig, dan moet ik dus een andere manier van benaderen gebruiken om aan te geven dat de gebruiker al is ingelogd... kan nml moeilijk zeggen 'refresh uw scherm om te zien of u bent ingelogd' 
Heeft iemand daar misschien een zinnige tip voor??? Zat zelf te denken aan header ("Location: bla.php"), maar dat wordt zo'n heen en weer gestuur van pagina's, beetje zonde om je server op zo'n manier te belasten
Heeft iemand daar misschien een zinnige tip voor??? Zat zelf te denken aan header ("Location: bla.php"), maar dat wordt zo'n heen en weer gestuur van pagina's, beetje zonde om je server op zo'n manier te belasten
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 12:48 . Reden: tja, was gewoon niet volledig... ]
Je kan php ook laten refreshen:
zie ook een aantal posts hierboven
PHP:
1
| header("Location: $REQUEST_URI"); exit; |
zie ook een aantal posts hierboven
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
als je met de $_SESSION array aan de slag gaat, moet er geen probleem zijn:
Of begrijp ik dan iets verkeerd?
Ik gok namelijk dat jij niet die array gebruikt, maar een session_register, of niet? Als je puur de array gebruikt wordt ook alles netjes gesessioned (ofzo), en is wel alles direct ook uit de array aanspreekbaar
code:
1
2
3
4
5
| if ( !isset ( $_SESSION [ 'woei' ] ) ) { $_SESSION [ 'woei' ] = 'blefnik'; } echo $_SESSION [ 'woei' ]; |
Of begrijp ik dan iets verkeerd?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Ik gebruik idd session_register. Ik dacht nml dat oudere php versie $_SESSION niet ondersteunde... vandaar... maar dan ga ik toch nog wel ff kijken of ik daar dan wel mee uitkom...
$_SESSION is (zo uit mijn hoofd gezegd) beschikbaar vanaf versie 4.10. Ik weet niet wat jij draait?
~ Gottfried Leibniz
4.0.4 .. tijd voor een update dacht ik zo....
Dat betekend wel, dat ik met $_SESSION niet gaat lukken (tenzij ik update naturlijk
)
Dat betekend wel, dat ik met $_SESSION niet gaat lukken (tenzij ik update naturlijk
Pagina: 1