Toon posts:

Video schiet willekeurig halve sec. door in Mediaplayer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jow, bij me buurman schiet in mediaplayers (6.x en 7.x) willekeurig als je een film afspeelt af en toe het beeld een halve seconde door.
Het is dus net of de film heel even 2x zo snel wordt afgespeeld.

Dit zijn zijn sys-specs:

Asus 7V333
AMD XP 2000+
WDC WD800BB-00CAA1 (80Gb IDE)
Asus V8170 DDR (det 31.40)

Opzich heeft het niets met tv-out te maken, want hij doet het daarvoor op de monitor ook al.

Owja, er is Nimo Codec Pack 7 geïnstalleerd.

Iemand ideeën :?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand :?

ps. soms blijft ie ook gewoon heel ff steken ;(

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Ja de mijne doet dit dus ook he..
film loopt normaal [20 secs] |versneld|film loopt normaal [20 secs] |versneld|
en ga zo maar door. Heel raar.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
heb je je scherm op dual output staan?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 11:25
Als beeld kort stil blijft staan ligt dit meestal aan tijds-synchronisatie-problemen. Het decoderen van het video beeld kost dan zoveel tijd dat het geluid achter gaat lopen. Na een aantal seconden blijft dan het beel stilstaan tot het geluid weer goed loopt.

Als het decoderen van geluid teveel tijd kost kan misschien het beeld versneld weergegeven worden ?

I can see clearly now, the brain is gone...

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:47
Ligt het niet aan je codec pack van Nimo? Probeer eens een "gewone" DivX codec?

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Verwijderd

Topicstarter
AvOn schreef op 12 December 2002 @ 13:21:
heb je je scherm op dual output staan?
Dat heeft toch met de tv-out te maken :? Zoals ik al eerder zei heeft het daar niets mee te maken
_Arnie_ schreef op 12 December 2002 @ 13:29:
Als beeld kort stil blijft staan ligt dit meestal aan tijds-synchronisatie-problemen. Het decoderen van het video beeld kost dan zoveel tijd dat het geluid achter gaat lopen. Na een aantal seconden blijft dan het beel stilstaan tot het geluid weer goed loopt.

Als het decoderen van geluid teveel tijd kost kan misschien het beeld versneld weergegeven worden ?
Ok en wat is hier de oplossing voor :?
Rockster schreef op 12 december 2002 @ 13:29:
Ligt het niet aan je codec pack van Nimo? Probeer eens een "gewone" DivX codec?
Ik zal dat nog proberen, maar dan kunnen we wel bepaalde films niet afspelen ;(

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 15:54 ]

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:43
Probeer eens een andere player. Media Player kan inderdaad niet zo goed overweg met te langzame PC's. De DivX player skipt dan frames, maar blijft iig synchroon lopen. Als het MPEG is, dan moet je nog ff verder kijken, weet niet of je daar ook andere players voor kunt gebruiken, bsplayer misschien?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 17:50
gooi eens alle taakbalk rotzooi uit... lijkt alsof de processor t soms niet bij kan benen, en dan is de taakbalk opruimen een goeie optie

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ah hier was ik naar op zoek (al een flinke poos) met de search, gelukkig is de topic nog vrij recent dus het kicken ervan lijkt me dan niet zo'n ramp :)

Ik heb hetzelfde probleem en ook met een asus v8170, dat is, voor diegenen die 't niet weten, een GF4 MX440 :X

Ook ik heb hem aan de tv-out gehangen (de tv 8)7 ), met de standaard DivX codec (3.11 en 4.12 daar overheen waarbij 3.11 content nog wel gewoon met 3.11 wordt afgespeeld, kreeg je in een vraag bij 4.12 setup :) ). Alleen het vreemde is, dat het beeld tijdens de hele film wel gewoon synchroon met het geluid loopt, maar dat ie dan gewoon even 1 of 2 seconden blijft hangen waarna hij een stukkie versnelt om het beeld weer te her-synchroniseren.

Nou is het geval wel (moet ik er even bij zeggen) dat ik de divx vanaf m'n p4, die boven staat, afspeel, daar zitten qua netwerk een 100mbit HUB en een 100mbit switch tussen. Ik zal dus nog even gaan pogen om eerst de divx naar de betreffende pc te kopiëren om te kijken of dat nog helpt...

Maar als iemand ditzelfde probleem gehad heeft en dit opgelost heeft, dan hoor ik het graag (ik kijk liever een film op m'n pa's stereoset en die sony tv die daar staat, dan op m'n IIyama 19"je ;) ).

Dan nog even de specs van het systeem waarop de DivX afgespeeld wordt:

Moederbord: MSI 6163 Pro
Processor: Intel® Coppermine Celeron 700MHz
Geheugen: 458MB SD

Player: WMP 6.4 & MicroDVD, beide zelfde probleem (MDVD gebruikt dan ook dezelfde dll's als WMP B) )...

Datzelfde systeem draaide, toen ie nog hier boven stond, perfect DivX en XviD, enige verschil was dat er toen 320MB geheugen en een Asus V8440 (GF4 Ti4400) in zaten.

[ Voor 9% gewijzigd door NoBody op 26-12-2002 04:44 ]

Hoi

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

welk OS heb je?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody