Toon posts:

[XP] Emperor wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,
tis mischien een beetje oud, maar ik wil emperor spelen. Hij doetet alleen ni.
specs;
AMD athlon 1 gyg
256 mb ram
geforce 2 - 64mb
xp
voor de rest geen flauw id

op de doos staat dattie draait op win95/98/200/ME. Kheb de boel in drom in compattible mode gezet, maar weinig resultaat. Alles is goed te installeren enz. alleen als ik het spel start zie ik een mooi plaatje, dat verdwijnt en ik ben back to zero. Kom niet met te technische praat aanzetten, want ik heb de ballen verstand van kompjoeters. Een beetje hulp wordt zeer gewaardeert :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
Bedoel je met Emperor, Emperor Battle for Dune?
En probeer eens de nieuwste drivers voor je systeem. Hier kan je de nieuwste drivers voor je videokaart downloaden :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Jups, battle for dune it is.
alle nieuwste drivers zijn aanwezig. Ik draai nog maar iets van 2 weken op XP en heb toendertijd alles geregeld :) Het kan denkik niet een te moeilijk probleem zijn, gezien ik nooit men hele pc overhoop haal en dit het eerste spelletje is dat ik speel sinds 1,5 jaar.
BTW
kheb ook genoeg HD ruimte; in de orde grote van 120 gyg :*)

Verwijderd

Probeer eens de 1.09 patch bij westwood te downloaden.
westwood.ea.com

Daar had je zelf natuurlijk al gekeken

Verwijderd

Topicstarter
kben bezig :P
thnx

Verwijderd

Topicstarter
Patch gedowned, maar dat had ik al een keer eerder gedaan. is volgens mij alleen een patch voor leuke online dingetjes, waar ik geen behoefte aan heb en ook geen problemen mee heb duzzzz

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Heb je al in Forum- en Gamefaqs (*Update 3-12*) gekeken...

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13
heb dus precies hetzelfde probleem, kreng wil gewoon totaal niet starten ligt dus denk niet aan de hardware maar XP lust het spel gewoon niet...grrrrr

Waar vui zit, zit geen glans!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Kheb dus net geprobeert om het te installeren door de install en de setup ook in compattible mode te zetten, maar dat schiet dus echt ni op. Er verrandert dus gwoon helemaal niks. Tis nu kwart over 4 's ochtends en ik baal |:( WIE HEEFT ER EEN OPLOSSING DIE WERKT? A kingdom for a sollution 8)7

ps. Wat zijn jouw specs? Kunnen we uitsluiten wat het niet is.

• Dibbuz
mobo asus A7V333 met atlhon 1700
asus V7100 GF2 videokaart met de nieuwste detonator drivers
sb live!
384 ram
ibm deskstar hd

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14
Goh ik heb precies hetzelfde probleem hiero met XP ... snap er ook totaal niks van :'(

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• Dibbuz
heb net geprobeerd win2000 drivers van mijn V7100 te installeren ipv die detonators maar XP draait niet daarmee :(

Verwijderd

vreemd. Hier doet ie het wel. Systeem:

Ati r200
Duron 1.2
winxp
512 MB

Loopt perfect, verbaas me er zelf eigenlijk nog over. En dan maar roepen dat ati instabiel en incompatibel is...

Ik heb de systeeminstellingen van windows op performance gezet. W buffer uit (veroorzaakte problemen) maar da's specifiek voor ati. Bios:

fast writes: @ on loopt ie wel eens vast dus uit
apertuur: 256 mb
4x: aan

Denk dat het echt aan die Geforce2 ligt mensen.

• Dibbuz
dat denk ik dus ook heb geprobeerd de nieuwste van asus zelf te downloaden maar die deed het niet win2000 versie zal die win98 en ME versie het wel doen met XP?[/ME]

[ Voor 8% gewijzigd door Dibbuz op 10-12-2002 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Goeidag,
Is er al iemand achter hoe we dit kunnen oplossen dan? Kan het ook zijn dat het er aan ligt dat ik nog geen service pack voor winXP heb? En Direct X zit te zeuren over mfc40.dll dat niet correct geinstalleerd is, maar als ik em delete komptie zo weer trug. .... Hoe kan ik dus Direct X ff reinstallen?
Pagina: 1