Toon posts:

Produktiekost Nintedo Gamecube = 20$

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Artikel van The Inquirer:
DESPITE SEEING ITS GAMED CUBE console slip behind Microsoft’s X-Box in various territories, Nintendo remains in a healthy state in the war of the console makers because of the relatively big margins it makes on its console, compared to Microsoft’s loss-making hardware.
Unconfirmed sources close to Nintendo have told the INQUIRER that it costs Nintendo just $20 to make each Gamecube, while Microsoft is known to make a loss on each X-Box it sells.
Hou er rekening mee dat ze research, reclame,..etc moeten terugwinnen.
Maar zou een prijsverlaging nu niet rechtvaardiger zijn ?

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-01 06:45
Ja , Maak hem 100 Euro dan koop ik er ook een :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zolang er gekken zijn, die dikke centen betalen voor mooie spullen, heeft een bepaalde prijs een rechtvaardiging, al maak je een marge van 1000% (Overheids)betutteling van economische marktmechanismen is pas op zijn plaats bij diensten of producten ten algemene nutte. De gamecube schaar ik daar nog niet onder (totdat Vleming eindelijk premier wordt: partij van het feest).. :P

Verwijderd

Ja ik las het ook.

Als je het aantal gemaakte cubes opvoert zal research, ontwikkeling en reclame steeds minder invloed hebben op de marginale produktiekosten.

Verwijderd

Ach, er zijn mensen die kopen een voetbalshirtje van hun favo groep voor 120 gulden.
En ze kopen een doos(!) van die shirtjes in voor 5(echt waar) gulden...

Verwijderd

Various Territories = alleen de UK :)

Maar 20$...lijkt me absurd weinig, en bijzonder onwaarschijnlijk...tel daarbij op dat er "unconfirmed sources" staat en het komt op mij over als een broodje aap verhaal. Dat Nintendo de Cube met marge verkoopt daar waar MS er op toe legt, dat wil ik wel geloven, maar 20 dollar om een Cube te produceren...naaahhh

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Haha 20 dollar voor een Gamecube, ik denk dat ze 20 dollar winst per Cube bedoelen oid. Onlangs nog langsgekomen dat Nintendo $99 voor een kale Cube kwijt was (zonder controller, verpakking etc).

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

• MaartenP
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04-2023

MaartenP

Heb ik niet

zal best goedkoop zijn voor nitendo om ze te produceren al kan ik haast niet geloven dat het 20 dollar is want dat is wel erg weinig.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Er wordt altijd wel ergens op verdiend. Je nieuwste videokaart kost echt geen 500 euro om te ontwikkelen hoor, maar je betaald dat er wel voor ;)
Een uitzondering is Microsoft, want die maakt verlies op elke verkochte Xbox, maar dat zal ook wel los lopen als de productiekosten lager gaan liggen :)

The devil is in the details.

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
$20 Kan nooit.. Maar als ze zo'n ding voor 100eur ofzo verkopen wil ik er ook wel 1 :)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Och, veel geheugen etc zit er niet in, alleen de chips voor audio/video/etc zouden duur zijn. Maar $20 is wel erg weinig ja...

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

dog4life schreef op 09 december 2002 @ 16:21:
Och, veel geheugen etc zit er niet in, alleen de chips voor audio/video/etc zouden duur zijn. Maar $20 is wel erg weinig ja...
40mb maar dan wel 24mb van het snelste ram verkrijgbaar dus dat zal wel niet zo goedkoop zijn. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Zo goedkoop kan gewoon echt niet, zeker omdat ze niet alles in-house maken [dus de leveranciers willen heus ook nog wel winsten hebben ipv. dat nintendo ze allemaal incasht]. En trouwens, als een cube $ 20 moet kopen, hoe zwaar word je dan ook wel niet genaaid met een controller ??..
Pagina: 1