"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Je kunt hem gewoon (voorzichtig) loshalen nadat je PC gestart is, flink stressen de de temperatuur van de heatsink met je handen in de gaten houden. Als je hem aan kan raken betekent dat dat hij onder de 50c is, al is dat hoog voor een chipset.
Welke temperaturen geven de sensors? Meestal is de chipsettemp een graad of 5-10 hoger dan de systeemtemp, afhankelijk van de chipset en casetemp (en natuurlijk de afwijking in uitlezing van je mobo).
Welke temperaturen geven de sensors? Meestal is de chipsettemp een graad of 5-10 hoger dan de systeemtemp, afhankelijk van de chipset en casetemp (en natuurlijk de afwijking in uitlezing van je mobo).
Bnet pindle#2913
je kunt de fan vervangen door een stillere variant.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Zal het eens proberen om hem los te halen.
De temps zijn nu na een potje gamen:
VIA686B-2: 63 graden (processor neem ik aan
)
VIA686B-1: rond de 28 graden ofzo (normaal 22 graden ofzo)
VIA686B-3: 42 graden (normaal 33 graden)
)
De temps zijn nu na een potje gamen:
VIA686B-2: 63 graden (processor neem ik aan
VIA686B-1: rond de 28 graden ofzo (normaal 22 graden ofzo)
VIA686B-3: 42 graden (normaal 33 graden)
Tips, merken etc etc? Was heel effe op zoek bij de OC-Shop en daar zie je voornamelijk chipset koelers voor grafische kaarten (in mijn "newbie" ogenaard schreef op 09 December 2002 @ 16:03:
je kunt de fan vervangen door een stillere variant.
[ Voor 36% gewijzigd door S913 op 09-12-2002 16:08 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Volmondig JA..... die is echt nodig.
Ik heb van de week op een 761 (KG7-Raid) de northbridgekoeler erafgesloopt en vervangen door een Zalman passief koelblok: Crashes en nog eens vage crashes.......
Na een weekje toch maar weer koeling erop (waterkoeling) en jawel, probleem opgelost.
Note: de koeler was warm, na enkele uren voelde ik nog mijn verbrande vingers.
Ik heb van de week op een 761 (KG7-Raid) de northbridgekoeler erafgesloopt en vervangen door een Zalman passief koelblok: Crashes en nog eens vage crashes.......
Na een weekje toch maar weer koeling erop (waterkoeling) en jawel, probleem opgelost.
Note: de koeler was warm, na enkele uren voelde ik nog mijn verbrande vingers.
Hmm, jammer dat passieve koeling al afvalt ... Maar actief is eigenlijk ook niet zo'n probleem, als die maar stiller is dan mijn huidige (en dat moet niet moeilijk zijn
)
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Bij de PC van mijn broertje heb ik ook de fan van de 761 eraf gehaald wegens aanlopen, en die bak draait prima.
Hmm, lijkt het dus op dat het een "unplug & pray" actie gaat worden
Is d'r een temp waarbij de chipset doorbrand ofzo? Of wordt je PC er alleen maar instabiel van?
Maar heeft niemand een suggestie voor een vervangende (stille) chipset koeler???? Enige wat ik op (bijv) de Zalman en Thermaltake sites kan vinden zijn GPU koelers ... of passen die ook op de heatsink waar die standaard fan ingeschroefd is?
Maar heeft niemand een suggestie voor een vervangende (stille) chipset koeler???? Enige wat ik op (bijv) de Zalman en Thermaltake sites kan vinden zijn GPU koelers ... of passen die ook op de heatsink waar die standaard fan ingeschroefd is?
~ H.P. Lovecraft
Pagina: 1