ik heb een windows 2000 server machine, maar mijn moederbord is kapot gegaan. Nu heb ik mijn moederbord vervangen door een asus p2b ds (dual pII + scsi). Het probleem is nu dat windows niet meer opstart. Ik heb zeer belangrijke data op mijn schijven staan dus ik mag het systeem niet formatteren. Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen.
ik krijg btw de foutmelding "inaccesible boot device" (deze foutmelding krijg ik alleen als ik veilige modus in wil).
Als ik gewoon windows start blijft het systeem hangen.
Als ik gewoon windows start blijft het systeem hangen.
Inaccessible boot device wil meestal zeggen dat hij de partities die aangegeven zijn n je boot.ini niet kan vinden.
Je kan al eens proberen met in de herstel-console (als je boot vanaf de installatie-cd vind je deze optie) fixboot en daarna fixmbr in te geven.
Als dat niet lukt kan je nog altijd je windows opnieuw installeren. Je gewone gegevens (mijn documenten en de rest buiten de windows installatie zelf) blijven dan normaalezien behouden
Je kan al eens proberen met in de herstel-console (als je boot vanaf de installatie-cd vind je deze optie) fixboot en daarna fixmbr in te geven.
Als dat niet lukt kan je nog altijd je windows opnieuw installeren. Je gewone gegevens (mijn documenten en de rest buiten de windows installatie zelf) blijven dan normaalezien behouden
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
[google=inaccesible boot device] al gedaan
Wat zat hiervoor voor IDE controller in de server? Je hebt waarschijnlijk geen drivers geladen voor het SCSI controller gedeelte van je nieuwe moederbord.
Oja, als je wat wilt toevoegen aan je post, voortaan even
gebruiken a.u.b.
Wat zat hiervoor voor IDE controller in de server? Je hebt waarschijnlijk geen drivers geladen voor het SCSI controller gedeelte van je nieuwe moederbord.
Oja, als je wat wilt toevoegen aan je post, voortaan even
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Verwijderd
HAL driver is voor je videokaart.Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 15:47:
Misschien heb je een andere HAL nodig.
IVM bios verschil
Draai gewoon de installatie van w2k in de herstelmodus, of gebruik voortaan eerst sysprep.
Verwijderd
Doe jij ook eens een query via google op HAL + uitlegVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 16:14:
[...]
HAL driver is voor je videokaart.
Draai gewoon de installatie van w2k in de herstelmodus, of gebruik voortaan eerst sysprep.
want je hebt wel de klok horen luiden maar je weet niet waar de klepel hangt
Of nog beter is: niet antwoorden als je het niet weet !
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:18 ]
de scsi controllers zijn wel verschillend. De een is een AIC-7895, de ander is een AIC-7890. Kan ik dit makkelijk veranderen zonder dat ik data verlies?
Verwijderd
Heb je wel de correcte driver voor die nieuwe scsi controller ??
Interessant stukje over W2k en de HAL:
http://www.microsoft.com/...rading/compat/default.asp
Interessant stukje over W2k en de HAL:
http://www.microsoft.com/...rading/compat/default.asp
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:46 ]
Pagina: 1