Zonnet family en edimax 6004+ lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 19:21
Ik heb dus een alcatel speedtouch.
Als ik een vpn verbinding maakt zonder router gaat het goed via 10.0.0.138 xxx (pc1, pc2 ed.)

Maar hoe krijg ik dit voor elkaar met de edimax.
Ik zie wel dat ie verbinding probeert te maken, maar na 30 sec wordt ie eruit geknalt.

Ik heb dus de volgende instruktie gekregen van edimax:

-obtain IP addresses: via PPTP
-(optional) host name (system name): niet van toepassing
-PPTP local IP address: 10.0.0.150
-PPTP IP netmask: 255.255.255.0
-PPTP remote IP address: 10.0.0.138
-ISP account name: deze gegevens heeft u van uw ISP gekregen
-ISP account password: deze gegevens heeft u van uw ISP gekregen
-Idle Timeout: 0
-save and test

DIe alleen werkt dus niet. Hebben jullie nog ideen??

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
--> NT :)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met die edimax router is maar met mijn router icm zonnet-family heb ik het volgende staat in de handleiding;

Default gateway = 0
VC settings (VC0): enabled=yes
VPI=0 VCI=32
static ip=0 subnet=255.255.255.0
Encapsulation: PPPoA VC-Mux
Bridge:disabled
NAT Config moet op NAPT staan.

Misschien dat je hier iets mee kunt.

Verwijderd

Handleiding van de router lezen doet wonderen :+ Alsmede ff de search gebruiken... zat mensen die die edimax aan de praat gekregen hebben... Vast ook wel met Zonnet... :+

Zorg wel ff dat je die vpn verbinding op je pc er uit knalt als je de router er tussen zet... Dat wil namelijk zeer zeker niet... En geef aan je internet pc als gateway het locale ip-adres van de router :p Hmmmz staat ook in de handleidingen... (adsl/edimax)

Local IP is niet 10.0.0.150 maar iets met 192.168.168.230 Da's meteen ook je gateway (zie boven) PC's geen local IP geven maar dat door de router's dhcp laten regelen.
Hostname kan wel handig zijn die wel in te vullen :p
IP van router naar adsl modem = 10.0.0.150

Tot slot gebruik svp dat bagger-instel-windowtje van die edimax niet... tis over t algemeen een ramp, vaak worden instellingen niet onthouden. Leg ff een COM21 verbindinkje aan (kabeltje meegeleverd bij router) en zet een telnet verbindinkje op... (kan trouwens ook zonder die com21) :+

tis wel ff puzzelen... maar af en toe de (gebrekkige) help gebruiken lost een boel op :p

edit:
straight utp tussen modem en router wil ook errug handig zijn (staat niet in handleiding, wel genoemd in eerdere posts)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 01:45 . Reden: Additie ]