Toon posts:

XML : Apache Cocoon/Xindice/XPath

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het opzetten van een hosting voor XML bestanden, ik gebruik de Xindice server van Apache voor het opslaan van de bestanden. Apache Cocoon voor de transformatie naar HTML. En XPath voor het queryen van de database.

De bestanden moeten in HTML opgevraagd kunnen worden dmv een stylesheet en Apache Cocoon, dit lukt nog.

Met XPath moet er dan in de database gezocht kunnen worden. Dit lukt ook ik krijg dan een lijstje met resultaten in XML op het scherm. Dit loopt via Cocoon.
Dit is de vorm waarin ik de zoekopdrachten in Iexplore uitvoer. http://localhost:8080/cocoon/xmldb/col1/col2/col3?xpath=//TAG[contains("zoekstring")]

Nu wil ik dat de resultaten mbv een stylesheet worden weergegeven in HTML. Ik heb een werkende stylesheet maar de koppeling van de XPath-query met de stylesheet krijg ik niet voor elkaar. Ik heb geprobeerd om de sitemap op allerlei manieren aan te passen maar ik krijg het niet voor elkaar om de koppeling werkend te krijgen.

Kan iemand hier mij helpen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kwoot uit de FAQ:
Tja .. helaas denken velen nog steeds dat iets wat een beetje vreemd is, ook meteen PNS is.
Dat is dus NIET zo.
Apache is een webserver, zoals er vele anderen zijn.
Heb je dus een probleem met je webserver, plaats dan een topic in Software Algemeen
Denk je toch dat je een zwaar geval hebt, die in PNS moet, leg dan duidelijk uitwat het probleem is en wat de foutmelding is (of wat de logfile zegt).
Echter je probleem ziet er toch iets ingewikkelder uit, dus plemp ik het ff over de Devschuur, eensch kijken of de vriendjes daar er iets van snappen.

Move PNS > PW dus ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Kun je in die sitemap niet een basistype voor items definieren in XML? Daarin zou je dan kunnen refereren naar een XSL stylsheet die dan gebruikt wordt bij het processen van de XML door Cocoon voordat het naar de client gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Je kan een soort basistype definieren dmv een patroon maar hier moeten er meerdere patronen herkent worden. Maar het is de koppeling met de stylesheet die niet wil werken.