Toon posts:

[WinXP] Reboot spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een computer samengesteld en gekocht. Nadat ik hem thuis kreeg heb ik hem netjes in elkaar gezet, en heb er Windows XP op geinstalleerd. Toen ik Fifa2003 erop installeerde, en het wilde spelen, leek het of ie bleef "hangen" en nadat ik het 10 seconde aangekeken had, reboote hij spontaan. Ik hoopte dat dit aan Fifa lag, maar het bleek ook bij andere spellen soms te zijn. Niet tijdens het spelen, maar tijdens het laden van een spel. Helaas bleek het OOK niet alleen bij spellen te zijn, maar heb ik het ook 1x onder windows zelf meegemaakt.. tijdens het zoeken via windows verkenner.

Weet iemand waar het aan kan liggen?

De pc bestaat uit de volgende onderdelen:

P4 2,4Ghz
MSI 648 MAX
120 GB Maxtor 7200
512 DDR 333
Radeon 9700 Pro
Lite-On 52/24/52
Lite-On 16X DVD
SB live 5.1

Ik heb diverse dingen geprobeerd nadat ik het probleem constateerde, zoals:

* nieuwste videokaart drivers,maar dit leek me onlogisch omdat hij het in windows ook heeft
* AGP en IDE drivers geinstalleerd die bij het moederbord zaten (eerst gewoon XP drivers die standaart geinstalleerd werden gebruikt)
* Het ligt NIET aan de CPU temp dat die te hoog ofzo word.. hij blijft 30-35 graden.

Iemand een idee??

Alvast bedankt
JM. Starmans

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

zet eerst eens het opnieuw opstarten bij fouten uit in WinXP, kijken of dat de reboot veroorzaakt. Zijn btw ook al heel veel topics over :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

MEM test gedaan???

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Ik heb hetzelfde gehad in Windows 2000 Pro en ook ik ben er niet achter gekomen. Ik heb zelf het vermoeden dat het aan mijn HD ligt. Ik heb mijne dus helemaal opnieuw geinstalleerd en tot nu toe heb ik er geen last van gehad.

Een mogelijkheid zou zijn dat je misschien een te zwakke voeding hebt, gezien het rijtje apparaten wat je er aanhangt.

Verwijderd

Je kunt ergens bij system->advanced->startup and recovery uitzetten dat hij automatisch reboot bij een fout. Dan kun je misschien zien of er een driver is die het veroorzaakt, of andere informatie.

Spontane reboots doen mij meestal denken aan gaar geheugen, probeer anders eens de geheugenreepjes beide los uit en kijk of het dan nog steeds gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik maar 1 geheugen reepje.. en het is DDR, en dat heb ik helaas niet op voorraad :-(

Maar in windows zelf, muziek luisteren, film kijken.. het gaat altijd goed, inderdaad,1x is hij daar blijven hangen.. maar het is vooral met spellen

en 300 Watt is toch genoeg neem ik aan?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 15:10 ]

Verwijderd

hmmm, 300 watt... tja, is wel aan de krappe kant (ik heb ook 300watt voor mn xp2100+ systeem met Ti4200 en dat werkt helemaal prima maar geloof dat zo'n radeon alleen al wat meer stroom trekt). Je zou het met wat meer kunnen proberen, minimaal 350 watt...

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Die recovery uitzetten is wel een goed idee (moet ik thuis ook 's proberen!)

En inderdaad 300 Watt is wat aan de krappe kant (denk ik ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou je dan niet dat probleem altijd moeten hebben?? Want ik kan de hele dag de pc aan laten staan.. films kijken en tegelijk internetten... en dan heeft ie er geen last van.. Alleen met spellen starten kom ik het vaker tegen... Vreemd :? Vooral omdat als hij voorbij het laden komt, er met spelen GEEN problemen zijn.. Dat lijkt me zwaarder als het inladen van gegevens,waar hij die videokaart nog niet voor nodig heeft

Als het niet aan die recovery uitzetten ligt.. wat zou het dan kunnen zijn? En is er iets voor om te kijken of je met die 300 watt genoeg hebt?? of het dus daar aan ligt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 16:11 ]

Pagina: 1