Toon posts:

[ADSL] Datalimiet XS4ALL?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit momenteel op de kabel, met een datalimiet van 5 GB/maand.
Ik hoorde allerlei verhalen over ADSL, dat daar vrijwel geen datalimiet op zat.
Verder zei men dat XS4ALL niet naar individuele statistieken keek wat je dataverkeer betreft. Ik heb inmiddels een XS4ALL Basic abonnement aangevraagt, en een mail gestuurd met de vraag wat ze ongeveer als fair use zagen.
Ik kreeg als antwoord:
We hebben als datalimiet geen _harde_ limiet, maar u moet zo rond de 5 GB/maand denken.
Is dit een manier om ervoor te zorgen dat mensen rond de 5 proberen te blijven, of gaan ze tegenwoordig echt klagen na de 5 GB/maand, of is het nog steeds rond de 35 GB/maand wat ik hier veel lees?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:22
Het moet 50GB zijn, planet zit op 35GB als ik me het goed kan herineren.

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Volgens mij controleren ze helemaal niet bij XS4all, ik had afgelopen maand 62 gig upstream (filesharing :P).. Niks van gehoort, zit ook aan 50 gig downstream.. elke maand... Ik heb er nog nooit wat van gehoort.. Duz..

I just wanna make fake love to you...

Verwijderd

Topicstarter
Bij planet staat sinds kort ook op de website dat de datalimiet "onbeperkt" was, dus dan ga je toch ook al twijfelen of je wel de goeie keuze gemaakt hebt met XS4ALL. Maar volgens mij werkt Planet ook gewoon met een Fair Use Policy

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik up en download ook erg veel, ik heb het alleen nog niet bijgehouden hoeveel (met bijvoorbeeld DU meter), maar ik schat dat ik er toch wel 60~70 gig per maand doorheen pomp B)

Ik heb nog nooit wat XS4ALL gehoort ofzo, dus dat zal wel goed zitten :)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

60 Gb / maand? Hoe krijg je dat toch voor elkaar? Dat zijn gemiddeld zo'n 12.000 mp3's! Per maand...

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Explore schreef op 09 December 2002 @ 15:02:
60 Gb / maand? Hoe krijg je dat toch voor elkaar? Dat zijn gemiddeld zo'n 12.000 mp3's! Per maand...
Jij gaat uit van relatief kleine bestanden. Denk eens aan films/games of hele albums.

Een beetje game misschien 2 x 700 Mb = 1.4 Gb :)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik trek zo met mn xs4all basic adsl een 40/50 gb per maand..
ik heb verder nog nooit bericht gehad van ze dat ik teveel data maakte. :)

dus nergens druk om maken

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 23:57
Ik kom denk ik ook over de 50Gb per maand, en ik heb in de 2,5 jaar dat ik ADSL heb nog nooit iets van ze gehoord... :)

omniscale.nl

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
ik ben niet zo'n groot verbruiker, maar zelfs met mn wanadoo cable klaagt nog niemand over mn 25Gb per maand...

Verwijderd

Topicstarter
Ik merk dus dat ik me voorlopig geen zorgen hoef te maken dat ik teveel data zou verplaatsen. Een hele geruststelling :D

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:32
Xs4all heeft fp dus je mag volgens hun ruim gemiddeld downloaden. kheb weleens boven de 150 gig gezeten en dan hoor ik nix van die gasten

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

EmBee schreef op 09 December 2002 @ 16:33:
Xs4all heeft fp dus je mag volgens hun ruim gemiddeld downloaden. kheb weleens boven de 150 gig gezeten en dan hoor ik nix van die gasten
met ADSL-basic :?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

SyS_ErroR schreef op 09 December 2002 @ 15:31:
ik ben niet zo'n groot verbruiker, maar zelfs met mn wanadoo cable klaagt nog niemand over mn 25Gb per maand...
Ja inderdaad, er wordt totaal niet naar gekeken. Ze hebben dan wel dat 4gb limiet zogenaamd, maar ik zit inderdaad ook dichter tegen 15gb. Nog nooit wat gehoord.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zo is het mij ongeveer een jaar geleden door een XS4All'er uitgelegd via de telefonische helpdesk:
• XS4All controleert niet standaard per abonnee de traffic.
• Alleen bij capaciteitsproblemen of onevenredig hoog gebruik op een DSLAM ('centrale') wordt individueel gebruik gemeten.
• XS4All stelt geen datalimiet, de vraag: "Maar is 35 tot 50 GB per maand redelijk op een Fast-abo?" werd met 'Ja' beantwoord.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Heb ook xs4all en zit denkik op 10 GB per maand ofzo, boeie ze zeggene r niets van.

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 22:16
ze gaan volgens mij pas controleren als ze klachten krijgen van mensen bij je in de buurt dat i-net traag gaat.

Verwijderd

150 gig per maand?

dacht toch echt dat de maximaal behaalde downstream 158 gig per maand was...
dan heb jij wel constant een goede verbinding zeg >:)

of je hebt toevallig DU meter gebruikt en het verkeer over je thuisnetwerkje meegeteld

Of je zit volgens mij de waarheid een beetje te verdraaien

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

pc_wracker schreef op 09 December 2002 @ 17:11:
ze gaan volgens mij pas controleren als ze klachten krijgen van mensen bij je in de buurt dat i-net traag gaat.
Dat is dacht ik bij kabel ;)
ADSL is niet gelineshared, dus je buren zouden er dacht ik geen last van moeten hebben.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 19:36
Moeten ze gaan doen. zeiken. Dankzij de [censuur] van KPN die in hun centrale hebben gekloot. Konden alle xs4all abonees in delft voorhof 2 weken niet adslen. En me pa moest zo ongeveer de monteur uitleggen wattie moest doenb in de centrale (handig he als je de leverancier bent voor kpn) Maar ik denk dat ik tegen de 30 gig in de maand zit en noig nooit wat gehoord

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:47
Vae Victis schreef op 09 December 2002 @ 17:15:
[...]

Dat is dacht ik bij kabel ;)
ADSL is niet gelineshared, dus je buren zouden er dacht ik geen last van moeten hebben.
ADSL is toch gelineshared op de wijkcentrale. Daar wordt toch ook het max. overboeking bepaald?

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:15
Ik zit zo'n 20gb in de maand. Niet echt een prob bij mxstream.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het basisabbonement (56kpbs) inbellen dus heeft al een datalimiet van 35GB. Nou is dat natuurlijk min of meer gereguleerd omdat dit voor de "gebruiker" telefoontikken kost maar dit heeft al een indicatie hoe je het met ADSL kunt zien.

Verwijderd

Ik zie hier toch duidelijk 2000 MB (= 2 GB) per maand staan
http://www.xs4all.nl/adsl/lite.html

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 17:53 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:57
TukkerTweaker schreef op 09 december 2002 @ 17:17:
[...]

ADSL is toch gelineshared op de wijkcentrale. Daar wordt toch ook het max. overboeking bepaald?

Inderdaad. Via mxstream is dit 1:45.
Als je dus met 45 (basic abbo) mensen op 1 centrale zit, gaat er vanaf de centrale maar 1 512/128 lijn naar de backbone/internet.

Deze vraag is overigens Prima met de search te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.