Toon posts:

Ouders en je pc

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Knight kitt
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01-03-2003

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
Hallo,

Mijn ouders zitten vaak op mijn pc terwijl ik er niet bij ben. Ze msn-en en bezoeken allerlei sites (tupperware je kent het wel) Maar als mijn firewall bijv een trojan ontdekt waarvan ik weet dat ik hem geen internet acces moet geven zeggen hun gewoon ja en dan kom ik thuis en staat mijn pc-tje muurvast van alle rommel die ze binnen gelaten hebben :( :( :(
En dan mag ik weer prutsen en klooien om hem weer goed te krijgen waar ik soms helemaal geen zin in heb!
Ik heb al geprobeerd een extra account te maken voor hun maar dat werkt niet echt op mijn pc (win 2000) alleen de administrator acount werkt vloeiend in een extra account draait alles trager e.d
Terwijl mijn ouders zelf een hele snelle pc met allerlei snufjes hebben waarom gaan ze daar niet lekker op?¿ Vraag ik me af
Nu wil ik mijn pc volledig afsluiten voor iedereen en zeker mijn ouders!
Zijn er enige ideeën om dit te doen, dacht zelf aan gewoon de stekker deruit maar das niej handig want voor het zelfde geld oden ze hem der weer in.

BVD

ouders <---> Je wordt er niet goed van!

• bonzz.netninja
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

bonzz.netninja

Niente baffi

zo;n auto-sleutel mod ;)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Tussen neus en lippen door nieuwsbrief

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

wachtwoord instellen bij het opstarten is de makkelijkste oplossing

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
dat heb ik al, maar daar komen ze dan weer achter want ik schrijf alle w8 woorden op van me pc en applicaties.
Ze zijn ook weer zow dat als ie om een wachtwoord vraagt dat ze hem ff uit en weer aan doen

• Perconte
  • Laatst online: 15-11 10:23
wat je kan doen is een antec kast of chieftec kast of wat ever die hebben een deurtje met slot

[Voor 24% gewijzigd door Perconte op 09-12-2002 14:51]

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
paswoord op je bios

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
owh das handig kenne ze niet meer bij de knoppen :)
zal eens kijke
nog meer suggesties?

Password op mijn bios jah ken maar denk niet dat ze in de bios gaan klooien dat hebben ze nog niej ontdekt :)

[Voor 40% gewijzigd door Knight kitt op 09-12-2002 14:53]

• Canard
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 14:52
Knight kitt schreef op 09 december 2002 @ 14:50:
dat heb ik al, maar daar komen ze dan weer achter want ik schrijf alle w8 woorden op van me pc en applicaties.
Ze zijn ook weer zow dat als ie om een wachtwoord vraagt dat ze hem ff uit en weer aan doen
Dan neem je dat briefje toch mee als je weggaat, login wachtwoord op Windows 2000 is toch wel heel handig in dit geval...

• hereweare67893
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Als ze kijken op die papiertjes, zet het er dan goed neer, maar zet het password dan in omgekeerde volgorde :)

Bijvoorbeeld: op blaadje: blaat
echte password: taalb.

Duurt wel een poosje voordat ze daarachter komen :P

• sdomburg
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 13:10
biospassword en die niet opschrijven :)

• DinX
  • Laatst online: 14:40

DinX

Motormuis

Perconte schreef op 09 december 2002 @ 14:51:
wat je kan doen is een antec kast of chieftec kast of wat ever die hebben een deurtje met slot
power-knop zit niet achter het deurtje (toch niet bij m'n full-tower :p)

Je kan een bios wachtwoord zetten, of gewoon een goe dwindows-wachtwoord. En het dan niet op een papiertje schrijven natuurlijk |:(

edit: grrrr sdomburg :p

[Voor 4% gewijzigd door DinX op 09-12-2002 14:54]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Gambit99
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 03-01-2003
En als je het zegt tegen je ouders dat je liver niet hebt dat ze er achter gaan?? Die van mij zouden dan niet meer achter mijn pc gaan zitten of anders bellen ze ff: Mag het? Of je moet je pc gefinancieerd hebben gekregen van je ouders? Ik heb mijn eigen pc zelf betaald van mijn magere loontje en zou willen dat ie zo lang mogelijk heel blijft.

Ps. als jeje wachtwoorden opschrijft waarom schrijf je dat niet op een papiertje en leg deze in je portomonee, die heb je altijd bij je denk ik zo. (te laat)

AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ | MSI Turbo2 , 256 MbRam GeForce 2 Mx440 - Seagate 80Gb 7200 Rpm - Maxtor 10Gb - compaq v700 17 Inch - AOpen 40x 48X 12X Cdrw - 56x cdrom

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
jah als ik die dan zelf kwijt raak daarom schrijf ik het op :) maar met een bios password start ie toch wel gewoon op alleen ken je niet in de bios? Of is dat niet zow

• Perconte
DinX schreef op 09 december 2002 @ 14:53:
[...]

power-knop zit niet achter het deurtje (toch niet bij m'n full-tower :p)

Je kan een bios wachtwoord zetten, of gewoon een goe dwindows-wachtwoord. En het dan niet op een papiertje schrijven natuurlijk |:(

edit: grrrr sdomburg :p
Bij mijn Antec wel :+

• KermieCow
  • Laatst online: 20:02

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

of onthoudt gewoon je wachtwoord...

Waarom zitten je ouders eigenlijk op die pc? Hebben ze op die van zichzelf geen internet ofzow dan?

• Gambit99
  • Laatst online: 03-01-2003
Met een bios pw wel, maar meestal heb je ook in het bios een optie om een systeem pw erop te zetten en die moet je wel invulleb voordat je verder wilt.

AMD Athlon XP 1800+ @ 2000+ | MSI Turbo2 , 256 MbRam GeForce 2 Mx440 - Seagate 80Gb 7200 Rpm - Maxtor 10Gb - compaq v700 17 Inch - AOpen 40x 48X 12X Cdrw - 56x cdrom

• Malice
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-08-2006
Knight kitt schreef op 09 December 2002 @ 14:54:
jah als ik die dan zelf kwijt raak daarom schrijf ik het op :) maar met een bios password start ie toch wel gewoon op alleen ken je niet in de bios? Of is dat niet zow
Kan je op twee manieren instellen.

EN voor je bios EN voor het opstarten

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
owh ok thnxs dan ga ik dat zeker doen :)

• ken23667
  • Laatst online: 12-01-2006

ken23667

just trying out

Bootguard werkt prima. Zoek anders maar even op internet naar andere prigramma's. Het zijn er genoeg. btw, handige ouders heb jij

Kenny

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
ok daar zal ik ook ff voor googlen

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:00
Koffermod maken en je PC overal mee nemen als je weggaat. :)

• TRON
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 02-12 12:37
Kom op mensen, alleen een bioswachtwoord moet genoeg zijn. En anders een wachtwoord op het inlogaccount van Windows 2000... best wel sim-pel lijkt me...

Op zoek naar een GRATIS én PRIVACYVRIENDELIJKE (ja echt) rittenadministratie? Ga dan naar RitRegister.nl

• DinX

DinX

Motormuis

TRON schreef op 09 December 2002 @ 15:02:
Kom op mensen, alleen een bioswachtwoord moet genoeg zijn. En anders een wachtwoord op het inlogaccount van Windows 2000... best wel sim-pel lijkt me...
Zeker tegen een stelletje ouders :) Denk niet dat die het verstand van computers en de durf hebben om even de kast open te doen en de bios te resetten :)
Rond het windows 2000 paswoord raken is ook vrij lastig ;)

• Fire69
Ja, maar als ze de powerknop vinden iedere keer er een paswoord op het scherm komt, kan ik wel begrijpen dat hij liever een andere oplossing heeft!

• Malice
Je zou natuurlijk ook kunnen proberen om aan je ouders te vragen of ze misschien niet meer op jouw pc willen gaan zitten surfen.
Denk dat dat nog de beste oplossing is. Toch????

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Fire69 schreef op 09 december 2002 @ 15:06:
Ja, maar als ze de powerknop vinden iedere keer er een paswoord op het scherm komt, kan ik wel begrijpen dat hij liever een andere oplossing heeft!
?? Dat snap ik niet helemaal

En waarom neem je geen simpel wachtwoord voor je account dan? dan hoef je het ook niet op te schrijven, je pincode ofzo, ik neem aan dat je die niet op een blaadje bewaart.. zo ja.. stop met blowen :P

• Fire69
St@m schreef op 09 december 2002 @ 15:12:
[...]

?? Dat snap ik niet helemaal
Knight kitt schreef op 09 december 2002 @ 14:50:

• Knight kitt

Knight kitt

Bmw 3.16 !! Rulezz

Topicstarter
Zal ook eens gaan vragen of ze der van af kennen blijfen, heb ik al eens gedaan maar weet nie of ze luisteren

• VonAalscht
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 02-12 09:45
Neem als je weg gaat de stekker mee :X

• Malice
Of je toetsenbord ff in de kelder leggen

• Perconte
hmmmmz weer lekker on topic [nOOb status] schroef je mobo eruit [/nOOb status]

• Greyfox
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:05

Greyfox

MSX rulez

JvH schreef op 09 december 2002 @ 14:53:
Als ze kijken op die papiertjes, zet het er dan goed neer, maar zet het password dan in omgekeerde volgorde :)

Bijvoorbeeld: op blaadje: blaat
echte password: taalb.

Duurt wel een poosje voordat ze daarachter komen :P
Briljant idee!
Dan is je administrator account gelocked out als je thuis komt en kom je er helemaal niet meer in! 8)7

MSX 2 rulez more

• SCIxX
  • Laatst online: 13:20
Lol rare zaak, je ouders die stiekem achter je pc gaan zitten, tja, je moet ze het gewoon nooit leren welke knop ze moeten indrukken. ;b

• Pumbaa82
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07-09 09:16
Misschien wel heel erg maarrem ...
Zo'n removable HD rekje met slotje?
Je draait het ding op slot en er kan geen HD meer in...
sleuteltje hang je bij de rest van je sleutels.
Geen wachtwoord voor nodig en op zich niet echt duur. ;)

Evt. het rekje met HD dan verstoppen in een kluis ? :+

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 12:50
Wat dacht je van zo'n reborn (?) kaart, dat gebruiken ze bij bibliotheken en openbare netwerken ook voor het herstellen van de originele staat van de pc.
Ouders blij en jij blij.

• DinX

DinX

Motormuis

Pumbaa schreef op 09 December 2002 @ 15:51:

Lol, dit is dan inderdaad de beste oplossing :)
Heb hier ook zo'n rek, en die sluit ik ook gewoon als echt niet wil dat er iemand op kan

• TD-er
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-12 22:15
maak anders een 2e installatie die heel snel als default gekozen wordt.
Van die install trek je een ghost-image, zodat je de zooi weer in no-time terug kunt zetten.
Als bootmanager kunt je bijvoorbeeld bootmagic ofzo gebruiken.

Zorg ervoor dat in die installatie dan ook niet je andere partities benaderbaar zijn en installeer een virus scanner in die installatie die ze duidelijk maakt dat ze iets binnen halen, wat mogelijk gevaarlijk is. Stel 'm ook zo in dat je die berichten niet uit kunt zetten.

Dat zal ze leren >:)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• robgee
  • Laatst online: 27-05-2004

robgee

Alive and Kickin'

maak je HDD's NTFS en timmer alles dicht via Win2k policy editor

heb ik ook gedaan:
mijn broertje mag alleen nog maar Word draaien en heeft een 100 mb stukje schijf >:)

Orde is iets voor idioten, slechts het genie beheerst het chaos
Even voor de vorm: Specs

• TD-er
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-12 22:15
Pumbaa schreef op 09 December 2002 @ 15:51:

Probleem met dat soort dingen is dat ze mogelijk een keer toch de schijf erin schuiven als de PC al aan staat en daardoor de boel stuk kan gaan. (I've seen it happen)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Outsync
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

*lomp* zoals de meeste al zijden is het meest logische: zet een passwoord ?! Maak een nieuwe account aan voor je ouders en zet restricties op alle sites waar ze al zijn op geweest.
Als je een passwoord zet, vergeet het dan niet zoals mij |:( Ik had het voor en moest daardoor heeeeeeeeeeel mijn c:\ formatteren (best irritant)
Als je dat doet, maak dan ook meteen een 2de administartor account aan...
Nu je er toch aan bezig bent, verander ook de naam van Administrator kwestie van hackers en trojans...

Dit zou het toch wel moeten oplossen HE :7 of gewoon KOOP EEN LAPTOP! O-)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

• Oscar the Grouch
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mjah
dit gaat nergens meer over

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee