Op de HCC-dagen bij MyCom een zwarte Plextor 48/24/48A gekocht voor 119,- Mooi ding. Maarrrrr... twee problemen:
Audio cd branden (mp3 of wav van harddisk via Nero 5.5) levert gekras en geknetter op tijdens en tussen de nummers. Lijkt wel een oude LP. Maakt niet uit welk merk cd of op welke snelheid.
Data cd branden is nog maffer: Nero komt met "succesfully" en als ik de cd inlees *lijkt* alles erop te staan. Ik kan elk bestand kopiëeren. Als ik dan b.v. een EXE van de cd wil uitvoeren krijg ik gelijk "runtime error" of "illegal operation" of "DLL missing" en meer van dat soort standaard Windows foutmeldingen. Het starten van het bewuste programma vanaf de plaats waarvan ik het gebrand heb lukt probleemloos.
Maakt niet uit welk merk cd of op welke snelheid.
Wie het weet mag het zeggen....
Mijn (o.a.) systeem:
Asus P4S533-E
Promise FastTrack 2000 (raid 0) met 2x Maxtor Diamondmax plus
Lite-On 4816 DVD als master op Primary Master
Plextor 48/24/48A als master op Secondary Master
Zowel geprobeerd met Windows 2000 Pro als Windows XP Pro.
Audio cd branden (mp3 of wav van harddisk via Nero 5.5) levert gekras en geknetter op tijdens en tussen de nummers. Lijkt wel een oude LP. Maakt niet uit welk merk cd of op welke snelheid.
Data cd branden is nog maffer: Nero komt met "succesfully" en als ik de cd inlees *lijkt* alles erop te staan. Ik kan elk bestand kopiëeren. Als ik dan b.v. een EXE van de cd wil uitvoeren krijg ik gelijk "runtime error" of "illegal operation" of "DLL missing" en meer van dat soort standaard Windows foutmeldingen. Het starten van het bewuste programma vanaf de plaats waarvan ik het gebrand heb lukt probleemloos.
Wie het weet mag het zeggen....
Mijn (o.a.) systeem:
Asus P4S533-E
Promise FastTrack 2000 (raid 0) met 2x Maxtor Diamondmax plus
Lite-On 4816 DVD als master op Primary Master
Plextor 48/24/48A als master op Secondary Master
Zowel geprobeerd met Windows 2000 Pro als Windows XP Pro.