Toon posts:

[CDRW] Plextor 48/24/48A probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC-dagen bij MyCom een zwarte Plextor 48/24/48A gekocht voor 119,- Mooi ding. Maarrrrr... twee problemen:

Audio cd branden (mp3 of wav van harddisk via Nero 5.5) levert gekras en geknetter op tijdens en tussen de nummers. Lijkt wel een oude LP. Maakt niet uit welk merk cd of op welke snelheid.

Data cd branden is nog maffer: Nero komt met "succesfully" en als ik de cd inlees *lijkt* alles erop te staan. Ik kan elk bestand kopiëeren. Als ik dan b.v. een EXE van de cd wil uitvoeren krijg ik gelijk "runtime error" of "illegal operation" of "DLL missing" en meer van dat soort standaard Windows foutmeldingen. Het starten van het bewuste programma vanaf de plaats waarvan ik het gebrand heb lukt probleemloos. :? Maakt niet uit welk merk cd of op welke snelheid.

Wie het weet mag het zeggen....

Mijn (o.a.) systeem:

Asus P4S533-E
Promise FastTrack 2000 (raid 0) met 2x Maxtor Diamondmax plus
Lite-On 4816 DVD als master op Primary Master
Plextor 48/24/48A als master op Secondary Master

Zowel geprobeerd met Windows 2000 Pro als Windows XP Pro.

Verwijderd

Plextools geinstalleerd?

http://www.plextor.be/English/technical/downld_util.html

2de edit: er zijn ook al firmware upgrades voor:

http://www.plextor.be/Eng.../downld_firmw_4824TA.html

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 14:49 . Reden: URL toegevoegd ]

Verwijderd

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb, probeer eens een divx te schrijven en hem daarna te bekijken.

zie plextor vs divx?

Verwijderd

Klinkt flauw, maar probeer het eens zonder plextools. Ik heb zelf een PlexWriter 12/10/32S die juist NIET goed werkt als ik plextools heb geinstalleerd. Maar, misschien heb je het al eens geprobeerd zonder Plextools?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:57:
[...]

Klinkt flauw, maar probeer het eens zonder plextools. Ik heb zelf een PlexWriter 12/10/32S die juist NIET goed werkt als ik plextools heb geinstalleerd. Maar, misschien heb je het al eens geprobeerd zonder Plextools?
Ehhh... nee nog niet. Ga ik vanavond even proberen. Lijkt me stug maar ik ben nu zo ver dat ik bijna alles wil proberen. Ik zal ook gelijk de nieuwe firmware installeren (is nu 1.02).

Verwijderd

Ik heb laatst ook een Plextor 48/24/48A gekocht en bij mij doet ie het ook niet 100% goed. Ik kan geen cd's hoger dan 16x branden als ik op 20x brandt dan komt er een po**e herrie uit die brander dat de buren denk ik ook wel horen en als ie klaar is geeft ie aan dat er een fixatie fout is opgetreden. En ja ik heb de laatste firmware geinstalleerd.
Nou heb ik een vermoeden dat het aan de cd's ligt want het gebeurt (tot nu toe) alleen bij de traxdata cd's. Want als ik de cd's van de lidl (naam ff vergeten) gebruik dan kan ik zelfs op 48x schrijven zonder enige fout melding, herrie of wat dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 15:12:
Ik heb laatst ook een Plextor 48/24/48A gekocht en bij mij doet ie het ook niet 100% goed. Ik kan geen cd's hoger dan 16x branden als ik op 20x brandt dan komt er een po**e herrie uit die brander dat de buren denk ik ook wel horen en als ie klaar is geeft ie aan dat er een fixatie fout is opgetreden. En ja ik heb de laatste firmware geinstalleerd.
Nou heb ik een vermoeden dat het aan de cd's ligt want het gebeurt (tot nu toe) alleen bij de traxdata cd's. Want als ik de cd's van de lidl (naam ff vergeten) gebruik dan kan ik zelfs op 48x schrijven zonder enige fout melding, herrie of wat dan ook.
Tja... Bij mij gebeurt 'het' bij Platinum CD-R, Plextor CD-RW, Sony en witte. Ik ga nog es effe stoeien met master-slave en kabels e.d. En anders maar RMA naar Plextor.

Verwijderd

Te lange IDE-kabels gebruik waardoor je corrupte data krijgt?
Heb hetzelfde gehad met IDE-kabels van een meter, het branden lijkt goed te gaan maar je krijgt wel corrupte data

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 00:56:
Te lange IDE-kabels gebruik waardoor je corrupte data krijgt?
Heb hetzelfde gehad met IDE-kabels van een meter, het branden lijkt goed te gaan maar je krijgt wel corrupte data
Kabels zijn standaard maar ik ben d'r uit! :) :) :) :)

Wat was het geval? Bij mijn Mobo Asus P4S533-E zitten SiS busmasterdrivers van Asus. Deze had ik geinstalleerd op zowel Win2K als WinXP. Beide installaties veroorzaakten het genoemde probleem. Gisteravond een nieuwe WinXP geinstalleerd met de busmasterdrivers van SiS zelf.

Tadaaa!!! Geen probleem meer. Audio kraakhelder en data zonder corrupte bestanden.

Bedankt allemaal voor de reacties want het heeft me net iets verder aan het denken gezet.

Je zal net even wat minder kennis van computers (of geen weet hebben van iets als GoT) hebben... Dan heb je toch mooi een probleem want ik vraag me af of Plextor dit als oplossing had geboden.

Verwijderd

Topicstarter
Zucht.... te vroeg gejuicht.

Brander doet het toch niet goed. Audio gaat goed tot een nummertje of 6, daarna komen langzamerhand meer tikken en gekraak in de muziek.
Data idem: De bestanden die als eerste zijn gebrand zijn prima, halverwege worden ze langzamerhand minder en niet meer leesbaar. Zelfde cd's branden bij een kennis wel goed.

Ik vind wel dat als ik de lade sluit zonder cd dat na het sluiten het 'plok' geluid wel aardig hard is. Kan dat nog iets betekenen?

Ik ga de brander nog even in een andere pc testen en anders maar RMA Plextor...

Verwijderd

Hier ook veel problemen met Plextor branders gehad op het werk. Was allemaal verholpen nadat we besloten Plextools eraf te mikken. Klinkt vreemd, maar helaas wel waar. Plextools werkt nu eenmaal niet lekker met sommige andere software. In ons geval was dat met Easy CD creator...

Verwijderd

Topicstarter
Weer iets leuks: (brander is secundairy master)

Als ik in de Bios de setting van de secundairy master op NONE zet, ziet Windows de current setting van de brander als "PIO", hij werkt nu WEL goed maar met een heen-en-weer zoevende recorder buffer level van Nero, met als gevolg dat het branden van een cd erg lang duurt want hij werkt niet op DMA en dus veel potentiele buffer underruns die worden afgevangen door burn-proof.

Als ik in de Bios de setting van de secundairy master op AUTO zet, ziet Windows de current setting van de brander als "Ultra DMA 2", hij werkt nu NIET goed maar met wel met een stabiele 98% recorder buffer level van Nero. Het branden van een cd gaat erg snel want hij werkt op DMA. Nero gaat verifieren en hoppa... allerlei fouten en verschillen tussen cd en originele bestanden.

Tja, DMA probleem dus maar hoe los ik dit op? SiS busmaster drivers installeren helpt niet, Asus busmasters drivers ook niet. Iemand??? :?

Verwijderd

Hier precies hetzelfde probleem. Nieuwe fikker en nieuw mobo getest. Geen succes. alle mogelijken instellingen met DMA, busmaster enz enz
geen succes.
Is waarschijnlijk een comaptibiliteits probleem. Want een Aopen doet het wel zonder problemen.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Test voor de zekerheid ook nog even met een IDE 66 kabel voor het geval je die al niet gebruikte.

Verwijderd

Topicstarter
Gianni Rombios schreef op 21 December 2002 @ 17:55:
Test voor de zekerheid ook nog even met een IDE 66 kabel voor het geval je die al niet gebruikte.
Ook al geprobeerd. Niks.

Van Plextor het advies gekregen om een jumper aan de achterkant te plaatsen over de DMA pootjes. Nu gaat het goed maar van m'n 40x That's Write maakt hij nog steeds bierviltjes. 48x Platinum gaat wel goed.

Als ik reacties op internet mag geloven forceer je met die jumper dat de drive op Multiword-DMA werkt. Maar UDMA2 is de standaard (zonder jumper) dus ik vind het raar dat dit de oplossing moet zijn.... 48x fik ik wel in iets meer dan drie minuten dus dat is aanvaardbaar.
Pagina: 1