Toon posts:

Server niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hetvolgende.
Op ons netwerk staat een server die sinds een dag of 2 niet meer te bereiken is op WINS niveau. Oftwel wanneer je via 'Mijn netwerkomgeving' op het netwerk kijkt, en je selecteerd de server, krijg je de melding:
\\Server is not accessible
Network path not found.

Op IP is deze server wel te bereiken \\192.168.1.1 (bv) in explorer

Wanneer ik een programma als VNC gebruik om verbinding te maken kan ik de server zonder problemen bereiken, met gebruik van de naam, of op IP.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

zit hij in een andere workgroup?

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Lijkt me een netbios foutje. Check even of die aanstaat

"Is your mother proud of you ?"

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Windows of *nix :?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde Domein..
Netbios staat aan.
Het is de enige server die niet te bereiken is.. Daarnaast staan er nog een stuk of 40 die gewoon goed werken....

Verwijderd

Staat er geen verkeerde entry in je WINS database ?
Heb je de server al een keer opnieuw geregistreerd in WINS ?

• wkerkhoven
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-12-2021

wkerkhoven

MCSE-er !! Op naar CCNA !!

geen DNS !! (Somes lijken het wel vragen uit het examen !! of heb ik er meer mee gespeelt)

je kan in "c:\winnt\system32\drivers\etc\" de file "hosts" aanpassen !!
eerst IP en dan server naam !!

NetBios via IP helpt ook wel !!

Of op je server een DNS zetten en al je computer er naar laten wijzen !! Win2000 doet ook updates.

Als je ook DHCP het draaien hoef je het alleen daar in aan te passen !!

W.

Verwijderd

wkerkhoven schreef op 09 December 2002 @ 16:41:
1. geen DNS !! (Somes lijken het wel vragen uit het examen !! of heb ik er meer mee gespeelt)

2. je kan in "c:\winnt\system32\drivers\etc\" de file "hosts" aanpassen !!
eerst IP en dan server naam !!

3. NetBios via IP helpt ook wel !!

4. Of op je server een DNS zetten en al je computer er naar laten wijzen !! Win2000 doet ook updates.

5. Als je ook DHCP het draaien hoef je het alleen daar in aan te passen !!

W.
Zo pffff.... denk dat de topicstarter van de stoel afvalt van het lachen van jouw reactie:

1. Niemand begint hier over DNS, jij wel :?
2. Ga jij voor de topicstarter elke machine dan langs wil je?
3. NetBIOS staat aan (dat heeft ie al gezegd)
4. Hij gebruikt WINS. Ga jij alle servers en werkstations langs? Ja werkstations via DHCP, maar dan nog de servers.
5. De WINS Servers ja, maar niet het verhelpen van de zichtbaarheid van de server

En bovendien hij zegt dat het NETBIOS naampie wel te gebruiken is, maar niet via UNC path.

Kijk even of je poorten hebt afgeschermd op die server (135 bijv). Staat de Browser service actief?

Suc6

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 16:57:
[...]

Zo pffff.... denk dat de topicstarter van de stoel afvalt van het lachen van jouw reactie:
...
offtopic:
He he... nog iemand die het merkt... :P
zat me er al een beetje aan te ergeren... kleinte tip, gebruik niet te veel uitroeptekens, dat komt bij mij over als opdringerig.. en ergens in de FAQ staat ook nog dat hiet niet nodig is om telkens de groeten te doen of je naam ergens onder te zetten.. :)

back on topic:

wat voor OS?
zijn alle services goed gestart?
staat er iets in de event-logs?

Eeuwige n00b

Verwijderd

En bovendien hij zegt dat het NETBIOS naampie wel te gebruiken is, maar niet via UNC path.
uh hij zegt dat het via vnc te gebruiken is... ik ken vnc niet maar het lijkt me dat die gewoon een lijstje heeft met ip <-> naam.

als dit nt4 is lijkt het op een coirrupte wins db (of replicatie die niet goed loopt met een 2de/3de enz winsserver).
voor win2k zou het idd ook nog dns kunnen zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 17:20:
[...]

uh hij zegt dat het via vnc te gebruiken is... ik ken vnc niet maar het lijkt me dat die gewoon een lijstje heeft met ip <-> naam.

als dit nt4 is lijkt het op een coirrupte wins db (of replicatie die niet goed loopt met een 2de/3de enz winsserver).
voor win2k zou het idd ook nog dns kunnen zijn
Ik bedoel echt UNC, niet VNC.

VNC probeert gewoon het ipadres te achterhalen van NETBIOS-naampie, en dat werkt gewoon zo te lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt.. Met VNC geef je alleen de naam van de server in. VNC vertaald het vervolgens naar IP. Wanneer is de WINS uit zou gooien, is er geen verbinding mogelijk op naam... Op IP adres zonder problemen te bereiken.
En ja.. moest ook wel even lachen.. ;)
Het is een NT4 bak. is opnieuw geregistreerd in de WINS DB.. eerste keer stonden er 4 verwijzingen naar de server, met een Tombstoned status (op elke locatie).. dit is nu verholpen.. ook op alle andere WINS server is deze replicatie goed doorgevoerd. Dus heel de tijd geen WINS replicatie problemen gehad.
Probleem is gedeeltelijk opgelost nu. Zit nu in Rotterdam, en daar heb ik nu geen problemen meer.. Wanneer ik vanuit Antwerpen/ Hamburg / Gothenburg probeer te connecten is het weer over. Geen enkel reponse.. Wel op IP btw.
Denk dat ik de Router maar is goed na moet gaan kijken.
Nog andere tests te bedenken?
Thanx sofar btw

Verwijderd

Als op ipniveau wel werkt, denk ik dat het geen zin heeft de router na te kijken.

Je hebt op elke locatie dus een WINS server staan, maar je zegt dat elke WINS server de replicatie heeft goed doorgevoerd.
Echt vaag...moet toch echt aan je WINS liggen.

Verwijderd

Het zou kunnen liggen aan je IP, Werkgroep of Firewall (als je die hebt). Het IP check je in de TCP/IP instellingen van de netwerkkaart van de server, de Werkgroep vindt je in het venster bij het wijzigen van de computernaam, en in de firewall moet je even instellen dat je 192.168.x.x ip adressen van het hele netwerk toegelaten mogen worden in de TRUSTED zone. Dit laatste alleen als je een firewall hebt! Suc6!!! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
IP is gewoon goed.. Zit niet in een werkgroep, maar een domein.
Hoe ik een IP moet controleren, veranderen weet ik wel denk ik.. Heb de rest van het netwerk namelijk ook aangelegd. ;)
Server gister uit het domein genomen, tijdelijk in een Workgroup gegooid, half uurtje gewacht voor de nodige replicatie tussen de WINS server.. Allemaal goed doorgevoerd, en daarna weer teruggeplaatst in het domein..
Maar.. Geen succes.. :)

MAAR NU... net uitgevonden dat deze server via internet explorer op naam, vanaf elke locatie, (met http://server/ dus) gewoon goed te bereiken is.. (Ook op IP). word met de dag gekker..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 10:11 ]

Pagina: 1