[Socket error bij ip vernieuwen]

Pagina: 1
Acties:

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
Ik heb gister in een pc een nieuwe brander ingebouwd, en nu kan ik geen ipadres meer verkrijgen :? heel wazig.. denk niet dat het veel met elkaar te maken heeft maar toch..
owjah ik heb dus een netwerkje hier.. dus t is niet iets van @home ofzo.. aan t netwerk ligt het ook niet, heeft altijd goed gewerkt, en de andere pc's doen het wel.
de error die ik krijg als ik mn ip adres wil vernieuwen is :

The following error occured when renewging adapter Local Area Connection: An operation was attempted on something that is not a socket

systeem is windoiws 2000 pro.
server = freesco :)

Verwijderd

Delen de brander en de netwerkkaart hetzelfde IRQ? of andere hardware adressen ?

• AlterMann
ook als ik de brander loshaal werkt het niet..

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
probeer eens. Heeft de nic de goede drivers, zie hardware devices of er een uitroepteken staat. Zoja drivers vernieuwen. Staat er in tcp properties als een ip adres ingevuld. Dan zou je hem niet kunnen vernieuwen. Heb je via het netwerkje meerder pc direct via een hub dus zonder router aan het internet gekoppeld, het kan dan zijn dat @homen maar 1 ip adres uitdeeld. Staat je DHCP client in services aan. SU7

"Is your mother proud of you ?"

• AlterMann
spider.... ff goed lezen.. k zei :: server = freesco
dus.. k heb een router :P alle andere pcs werken (staat r ook)
k heb ook een andere nw kaart erin gehad, hielp ook niet. gister werkte het nog, pc uit, slapen, wakker, aan.. en niet meer werken..
heb ook al kabel verwisseld.. hielp ooknie :P
dus.. nix verandert... en toch doetie t nie meer :( :P
owjah .. tis pc van me moeder, en die komt over n uurtje terug.. dus kan moet t werken :P ;)

• jmr
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ik had vandaag diezelfde foutmelding.

Bij mij was de oplossing TCP/IP verwijderen, opnieuw opstarten, TCP/IP weer toevoegen en vervolgens kon ik mijn IP weer vernieuwen.

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• AlterMann
heb ik ook al geprobeerd, hielp ook niet

• AlterMann
hmz nja k heb windooz dr opnieuw op gezet en nu doetie t weer gewoon :S
tnx anywayz
Pagina: 1