Toon posts:

Hoe grootte mailbox van Groupwise vast te stellen door user?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
GroupWise6 van Novell....

Via een gescheduled event kan ik een gwcheck.log krijgen... deze kan ik als systeembeheer omtoveren via een perl-script (cool-solutions) naar een txt-file met de users in volgorde van mail-box-grootte. Da's al heel mooi! Mag ik alleen niet openbaar maken.

De vraag is nu hoe kan een gewone user te weten komen groot zijn mailbox is? De gw-client heeft welliswaar de optie postbus-grootte-controleren in het extra-menu. Maar dat kan alleen als de user zijn client in caching-modus omzet. En dat wil ik de user niet aandoen. Ook kan ie zelf via gwcheck.exe (en daar dan moeilijke dingen aanvinken) zichzelf een mail laten sturen van zijn gwcheck.log. Ook dat vind ik te moeilijk voor onze user.

Ik kan wel de user met een bepaalde mailboxgrootte ook scheduled een mail sturen. En zo kan ik nog meer leuke dingen verzinnen....

Maar is er een progje of een andere simpele manier waardoor de gebruiker zijn mail-box-grootte kan achterhalen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje afwijkend, kun je met Perl/PHP niet iets knutselen dat ze inloggen op een intranetsite, welke _OF_ in jou lijst kijkt (user laten authenticewren via LDAP/NDS) _OF_ gwcheck triggerd?

't Zijn maar wat simpele ideetjes ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ja... zelf iets knutselen kan... heb al wat ideeen... maar het mooiste zou zijn als iemand als iets (gemaakt) had...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:58
Als je alles al netjes in een text file hebt is het niet zo heel moeilijk om dat in bijvoorbeeld MySQL te krijgen. Middels authenatication connectors (LDAP lijkt me dan de beste keus, is namelijk gratis) kun je dan inderdaad bepalen welke info mensen wel/niet mogen zien.

Verwijderd

Topicstarter
Is er niet iets simpels? Ik start een dos-tooltje... en die zegt welk getalletje daarachter bij %username%?

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:58
Tuurlijk, als er zo'n tooltje is kun je dat gebruiken. Als je het echter in een database zet kun je de gebruikers historie bijhouden en is het ook nog eens veel makkelijker uit te lezen met diverse programeertalen (van VB tot PHP tot ILE).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 14:29:
De vraag is nu hoe kan een gewone user te weten komen groot zijn mailbox is? De gw-client heeft welliswaar de optie postbus-grootte-controleren in het extra-menu. Maar dat kan alleen als de user zijn client in caching-modus omzet. En dat wil ik de user niet aandoen.
Alleen in caching modus??? Ik zie hiero gewoon de postbus grote, ook in online modus...

Verwijderd

Topicstarter
Ow? NetWare-versie? GW-sp-versie? Connectie gewoon aan de poa?
Pagina: 1