Toon posts:

PROBLEEM met asus mobo en geforce2 kaarten!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem heeft dus iedereen!
ik poste het van de week al en kreeg veel reacties. Ook nu zie ik weer een aantal posts met allerlei oplossingen.

maar de juiste zit er maar niet bij.....
games blijven crashen! Ik zelf heb mijn nieuwe pc (amd800mhz, asus a7v, 128mb133, hercules geforce 2 mx) ondertussen terug naar de winkel gebracht en mogen zij hem compleet stabiel maken voor mij!

ik blijf zelf een voeding probleem omdat ik mijn pc na game crashes niet eens meer uit kreeg!alleen zwarte stekker achter uit trekken hielp.

wie weet nu de echte oplossing??????

apoc

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik wil niet beweren dat ik DE oplossing hebt, maar ik heb een redelijk vergelijkbaar systeempje:
Asus A7V (rev 1.02)
AMD T-Bird 750@850
128MB 133MHz
Hercules Geforce2 GTS 32MB

In de eerste plaats was mijn moederbord NIET stabiel... dit was de oorzaak van de meeste vastdraaiers bij mij. Mobo vervangen door een andere A7V en windows98 draait stabiel
Windows2000 is een ander verhaal. Dat krijg ik nog steeds niet stabiel... OF de 2D-omgevingen draaien af en toe vast, OF de 3D-omgevingen (spellen e.d.) draaien binnen een halve minuut vast. Ik heb nu de handel zo draaien dat de handel af en toe vastdraait onder explorer en andere '2D'-proggies. Wel irri, maar niets is meer frustie dan een vastdraaiend systeem onder een goed potje HL.

Onder windows 2000 is een hele vracht problemen het gevolg van verkeerde drivers.

Welk OS draai je?

Verwijderd

Topicstarter
windows millenium

maar mijn pc wordt juist voor games en muziek programma's gebruikt....bij cubase had ik dus ook na 30 sec een totale crash...bij elke game..bij windows media speler etc...fustrerend? yuppppp!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn mening over Windows Millennium Edition... It really SUCKS... kep meerdere downloads en versie's gehad (ook de final release). Iedere keer had ik binnen notime een compleet verneukte explorer. Geen wonder dat ze die easy reparatie-optie hebben ingebouwd.. is wel nodig met zo'n F@#$%-OS.
Maar wat betreft dat vastdraaien, dan heb ik het dus toch een stuk stabieler... ik zou eerst eens dat A7V mobo omwisselen... mijn eerste was dus zo instabiel als de ziekte (is de A7V gewoon slecht moederbord? toch zijn er zeer veel OC'ers die zeggen dat de A7V roelt) Toen die was vervangen, draaide windows98 gewoon soepel, zonder problemen.
Het gezeur over die 300 watt voeding is geen minimum maar een aangeraden geval. Ik heb op een gegeven moment voor m'n a7v en geforce2 zo'n 300W voeding aangeschaft, maar dat loste de problemen niet op ("oude" mobo). Ik heb nu op m'n nieuwe A7V ook een 300W voeding, maar de zaak draait even stabiel met een 235W voedinkje...
Oorzaak bij elektronica blijft leuk, maar ik gok op een fout in je mobo

Verwijderd

TB 800, Asus A7V, 256mb 133, Asus 7700 deluxe, winME. Geen enkel probleem.
Niet overdrijven dus want bij genoeg mensen draait't probleemloos.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Agree.. maar als ik zeg dat een vlekkeloze installatie van WinME me al een keer of 5 in de soep is gelopen op verschillende systemen door een fatale fout in explorer (ook met een installatie die stond op m'n net gekochte laptop), dan denk ik toch dat er wat aan de hand is met dat ME. (Tja.. of misschien is WinME een beetje allergisch voor mij ;))

Verwijderd

Hmm...bij mij ging tot mijn eigen verbazing de installatie van Windhoos Millennium in 1 keer goed. Snap er nu nog niks van...geen enkele crash in 2 weken tijd. Mijn systeem start nu ineens sneller op..30 seconden doet die over een bootsessie.

Verwijderd

ik heb nergens geen last van maar heb een k7v

Verwijderd

Topicstarter
natuurlijk zijn er genoeg mensen die nergens last van hebben.....maar het aantal dat wel last heeft vind ik toch schrikbarend hoog!
Pagina: 1