TCP verbinding verbroken door IP spoofing?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt mogelijk te zijn een willekeurige TCP verbinding te verbreken (van een willekeurige computer dus) als je source en destination IPA en port hebt.

Ik heb het packet nog niet gezien, maar ik denk dat het een close or reset packet is of gewoon een packet met fout sequence nummer.

Nu vroeg ik me af waarom Windows XP deze packets niet dropped en welke firewalls deze packets wel zal droppen.

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

:?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
enige uitleg is wel gewenst!...

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik had verbinding met een IRC server. Iemand die daar was kon mij simpel disconnecten door de TCP verbinding tussen mij en de server te 'verbreken'.

Ik wil weten waarom dit mogelijk is en hoe het te voorkomen is.

Verwijderd

Door een simpel pakket te versturen wat gespooft wordt met het ip van de irc server waarop jij connect met als inhoud een TCP RST. Het probleem is dat je dan in dezelfde node als de irc server zal moeten zitten of in dezelfde node als jou zal moeten zitten. Anders wordt het spoofen heel erg moeilijk ;)

Verwijderd

Dan zou iemand tussen jou en de server in moeten gaan staan en daar gaan liggen rotzooien. Lijkt me wel raar.
Tis IRC en er zijn inderdaad wel heel erg veel scripts uit die ieder weer leuke eigenschappen hebben. Het zou me niet verbazen als het beetje msn stijl zal worden. Daar wordt ook op los geprogrammeerd.

Ik heb wat navraag gedaan bij paar mensen die veel gebruik maken van IRC en zij hadden er ook nog niet van gehoord.
Wat ik je nog wil vragen of alleen de verbinding van IRC weg is of je gehele internet connectie? Kijk ook even in je log of het geen ping timeout was. Deze komen er vrij vaak op voor. Weet je zeker dat iemand je aan het belazeren is neem dan eens contact op met een IRC cop. Die zouden je wel van enige informatie moeten kunnen voorzien.
Vooral als ze je log zien.

Succes ermee

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik weet vrij zeker dat hij niet in een van die subnets zit. Alleen de IRC connecties vielen uit, niet mijn hele internet. Het was ook geen timeout.

Het was ook niet puur IRC, het was Red Alert 2. Dat spel gebruikt modified IRC clients en servers.

Verwijderd

ummm de ra2 server worden regelmatig gehackt (eigenlijk constant) dus kan het niet gewoon vanaf de serverkant verbroken zijn?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik vroeg die persoon om mij te disconnecten en een paar seconden later werd ik gedisconnect. Dan lijkt het mij toevallig als het aan de server ligt.

Die persoon wilde trouwens niet precies uitleggen hoe het werkte.

[ Voor 19% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-12-2002 17:40 ]

Verwijderd

welke irc client?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Red Alert 2, zie OlafvdSpek in "TCP verbinding verbroken door IP spoofin"

[ Voor 75% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2002 12:25 ]

Pagina: 1