Ik ben al een tijdje bezig om de standaard HTML checkboxjes te vervangen door iets wat hetzelfde kan maar waarbij jezelf 2 plaatjes opgeeft om als uiterlijk van de checkbox te gebruiken.
De bedoeling is dat het een combinatie van plaatjes en een hidden input field wordt en dat de checkboxjes dmv één regeltje gecreëerd kunnen worden.
Nu ben ik echter geen held in JS en ondank vele pogingen krijg ik het niet voor elkaar het geheel werkend te maken.
In het bestand dat de postboxjes moet bevatten include ik een php-file met de volgende functie:
Daarna plaats ik hetvolgende Javascript in de header van het bestand dat ik van de boxjes wil voorzien:
En vervolgens maak ik met de volgende regel een postboxje aan:
Nu zit mijn probleem in het Javascriptje. Ik geloof dat ik hierin eval moet gebruiken omdat de veldnaam variabel is maar of dit de juiste opzet is weet ik dus niet en hoe ver ik ook zoek, veel verder kom ik niet.
Kan iemand mij van wat hint voorzien?
Dank is groot,
p.s. Sorry van layout-'herindling'
De bedoeling is dat het een combinatie van plaatjes en een hidden input field wordt en dat de checkboxjes dmv één regeltje gecreëerd kunnen worden.
Nu ben ik echter geen held in JS en ondank vele pogingen krijg ik het niet voor elkaar het geheel werkend te maken.
In het bestand dat de postboxjes moet bevatten include ik een php-file met de volgende functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function maakBox($veldnaam,$waarde){ global $imgdir; $object = "[img]\"$imgdir/input_checkbox_$waarde.gif\"[/img]\n"; $object .= "<input type=\"hidden\" name=\"$veldnaam\" value=\"$waarde\">\n"; return $object; } |
Daarna plaats ik hetvolgende Javascript in de header van het bestand dat ik van de boxjes wil voorzien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <script language="JavaScript">
<!--
function toggleBox(veldnaam) {
if (eval("document.input['"+veldnaam+"'].value == true")) {
eval("document.images['pic'"+veldnaam+"'].src = ('<?=$imgdir?>/input_checkbox_0.gif');");
eval("document.input['"+veldnaam+"'].value = false;");
} else {
eval("document.images['pic'"+veldnaam+"'].src = ('<?=$imgdir?>/input_checkbox_1.gif');");
eval("document.input['"+veldnaam+"'].value = false;");
}
}
//-->
</script> |
En vervolgens maak ik met de volgende regel een postboxje aan:
PHP:
1
| maakBox("mijnveld",true); |
Nu zit mijn probleem in het Javascriptje. Ik geloof dat ik hierin eval moet gebruiken omdat de veldnaam variabel is maar of dit de juiste opzet is weet ik dus niet en hoe ver ik ook zoek, veel verder kom ik niet.
Kan iemand mij van wat hint voorzien?
Dank is groot,
p.s. Sorry van layout-'herindling'
[ Voor 13% gewijzigd door Maxonic op 09-12-2002 13:47 ]
...
...