Toon posts:

[winxp] Administrator account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 problemen bij de installatie van Windows XP met betrekking tot het Administrator account

Vraag 1:
Tijdens het installeren van Windows XP wordt gevraagd om accounts aan te maken. Ik kan het account Administrator niet aanmaken. Het Administrator account is niet toegestaan, ik mag het simpelweg niet invullen :?

Anyway, dat probleem heb ik "verholpen" na enig zoekwerk op Technet. Ik heb een unattended installatie aangemaakt welke wel een Administrator account kon aanmaken.

Maar dat vind ik nogal een omslachtige oplossing, hoe kan ik vanaf een CD installatie zonder unattended setup toch een Administrator account aanmaken?

Vraag 2:
Als ik na een unattended setup het systeem opstart dan krijg ik het superdeluxe welkomscherm. Ik kan hier Administrator aanklikken en hij logt in als Administrator.

Echter als ik users aanmaak (sterker nog, als ik slechts 1 user aanmaak) dan staat het Administrator account niet meer in het welkomscherm. Volgens Technet is een workaround om Fast User Switching uit te schakelen. Echter, ik wil gewoon het Administrator account in het welkomscherm hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je administrator account wordt altijd aangemaakt, daar vul je ook een password voor in als je de setup draait... Ik snap alleen niet waarom je de administrator in het welkomstscherm wil hebben, als je een eigen user aanmaakt en je gooit die in de "administrators" groep werkt het toch ook?

Verwijderd

Vraag 1: Bij het installeren vraagt hij wel ergens om een administrator-password, je ziet deze account niet bij het 'superdeluxe welkomscherm'. Door op Ctrl+Alt+Del te drukken kan je je op de oude manier inloggen en kan je je wel gewoon als administrator inloggen.
Vraag 2 : Ik weet hier geen oplossing voor, maar kan je niet gewoon een andere user aanmaken met administratorrechten?

edit:

waarom ben ik altijd te laat??? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 13:35 ]

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:39
Volgens mij kon dat wel met de powertoys van XP (tweakUI).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

waarom zou je in willen loggen als administrator. Ik maak altijd een 2e user aan en die geef ik administrator rechten. Fast user switching pleur ik er altijd zo snel mogelijk af net als dat welkomscherm. Gewoon ctrl+alt+del vind ik nog steeds het fijnste.

Verwijderd

Topicstarter
Buzzman schreef op 09 December 2002 @ 13:33:
Je administrator account wordt altijd aangemaakt, daar vul je ook een password voor in als je de setup draait... Ik snap alleen niet waarom je de administrator in het welkomstscherm wil hebben, als je een eigen user aanmaakt en je gooit die in de "administrators" groep werkt het toch ook?
Laat ik het zo zeggen: Ik hang de Tweaker uit >:)

Neehoor... oke, ik begrijp dat het Administrator account inderdaad wordt aangemaakt (stom, waarom vul ik anders dat password in 8)7 ). Waarom weigert XP dan de stap om users te maken over te slaan? Ik wil alleen dat Administrator account hebben, en ik wil geen andere users aanmaken.

Ik wil dat Administrator account hernoemen naar een username. Ik probeer het aantal users namelijk zo klein mogelijk te houden als het gaat om stand-alone-PC's. Op domeinen doe ik het juist andersom, voor elke service een apart account :?

Nou goed, Feeble gaat ook op zoek hoe hij een unattended script op zo'n Bootable XP CD kan krijgen :?
mutsje schreef op 09 December 2002 @ 13:40:
waarom zou je in willen loggen als administrator. Ik maak altijd een 2e user aan en die geef ik administrator rechten. Fast user switching pleur ik er altijd zo snel mogelijk af net als dat welkomscherm. Gewoon ctrl+alt+del vind ik nog steeds het fijnste.
Ik vind control-alt-del ook het fijnste, maar het gaat niet om mijn eigen PC. Ik installeer nu een PC van iemand anders (lees: n00bs).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 13:44 ]

Pagina: 1