Toon posts:

Compaq p2 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een compaq p2 300MhZ staan die helemaal nergens meer op reageerd! Wanneer ik de voedingstekker erin stop, gaat er een ledje branden op het moederbord maar dat is ook het enigste wat ie doet.
Nu de vraag? Ik zit zelf te twijfelen of het de voeding kan zijn of is het de mobo die kapot is?!

ps. jaja weer zo`n leuk familielid die denkt dat hij met pc`s kan omgaan en heeft geprobeerd een cdrom speler ana te sluiten, maar dat heeft hij helemaal goed gedaan zegt ie? hmmzz en nu is ie helemaal dood.

Ik kan de voeding ook niet uitproberen, mijn broertje heeft porecies dezelfde compaq maar zijjn pc had ik eerst al een X gemold!

En waar zit de zekering bij een compa voeding mischien dat die doorgebrand is :?
heb helemaal geen idee meer.

Ik heb trouwens gezocht op andere compaqs die er in 1X mee ophielden maar daar staat geen oplossing bij!

Op de aan en uit knop werkt de pc helemaal niet meer en de fan gaat ook niet bewegen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[HK]
Yes, weer een compaq minder op deze wereld!
[/HK]

De meeste Compaq geven een code via de powerled. Doet de jouwe dit nog?

Heb je al geprobeerd met minimale setup, gewoon moederbord, gehegeugen, video?

Verwijderd

Topicstarter
Heb minimale setup al geprobeerd, maar dat levert ook niks op! Hmmz Er gaaat geen 1 ledje aan! dus dat kan ik niet zien behalve dan het ledje op het moederbord.

• Fire69
  • Nu online
CMOS resetten helpt ook heeel vaak bij Compaq's die een beetje in de war zijn door een hardware-aanpassing.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik denk, omdat je zegt dat de fans ook niet draaien, dat je MOBO naar de mobo hemel is

helaas :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het resetten gelijk doen als ik thuis ben, en anders wordt de mobo in een doosje gedaan en onder de grond begraven naast mijn andere mobo. mijn tuin wordt ooit nog een mooie mobo begraafplek :D

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Probeer eens een normale ATX voeding :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Welk LEDje brandt dan?

• Fire69
  • Nu online
FastBunny schreef op 09 December 2002 @ 13:45:
Probeer eens een normale ATX voeding :)
Op een Compraq? Grapjas! :D

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen reserver Atx voeding liggen, en ik heb geen zin om er (mischien) naar de kl*te te helpen, als er kortsluiting gemaakt ergens.

Er brand 1 ledje op het moederbord. tussen de IDE poorten en connectors van de ledjes+aan/uit knop. Die connectors heb ik al vervangen door die van mijn broertkje maar dat heeft niks geholpen.

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

De voeding geeft dus wel stroom door. Zekering van de voeding hoef je niet te controleren. Voeding kan nog altijd in de war zijn, maar de zekering is in orde.

Verwijderd

Topicstarter
Op een Compraq? Grapjas! :D
Dit zou dus niet kunnen? zoiets had ik dacht het al een X gehoord maar weet het niet zeker!

• Fire69
  • Nu online
Een 'normale' Compaq heeft geen standaard ATX-connector, en al zeker niet het ouwe bakje dat jij staan hebt.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
mijn compaq p2 266 heeft wel een normale ATX connector hoor :P

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
dan is het geen normale compraq :P

maar ff ontopic, je moet toch ff ergens een voedingje vandaan snikke, Het kan goed zijn dat het daar aan ligt. Compraq maakt de pc nl zo goedkoop mogelijk, dus een voeding met net genoeg vermogen. Hang je er dan een cd-rom speler bij, dan gaat het fout.

En een goede voeding sloop je niet zo maar door kortsluiting. (teminste een vonkje, je moet hem geen 2 uurlang kortsluiting laten maken :P )

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• p-de-geus
  • Laatst online: 09-07 12:07
comvidnet schreef op 09 december 2002 @ 21:55:
dan is het geen normale compraq :P

maar ff ontopic, je moet toch ff ergens een voedingje vandaan snikke, Het kan goed zijn dat het daar aan ligt. Compraq maakt de pc nl zo goedkoop mogelijk, dus een voeding met net genoeg vermogen. Hang je er dan een cd-rom speler bij, dan gaat het fout.
bij de oude Compaq van mijn pa een 166. kon dat wel hoor. wat er extra in is gegaan is een voodoo2 kaart, een brander, een isdn kaart. en hij draaide nog goed.!!

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf meerdere compaqs hier thuis liggen om door te verkopen maar momenteel staan er nog maar 2 compaqs hiero 1 van mijn broertje en 1 als server
Mijn eigen pc was op een gegeven moment gechrashed en toen hing in de compaq
1-Hd 80gb
2-Hd 10gb
3-Brander 40X
4-cdrom 56X
En toen is ook alles goed gegaan! nu hangt er nog maar 1 hd aan en het loopt aweer zo`n 3 maanden goed.
Pagina: 1