Ik heb een vraag, ik werk op een winXP machine met IIS en .net Framework. Lokaal heb ik de SQL server desktop engine (MSDE2000) draaien. In SQL heb ik een database aangemaakt en een tabel via ASP.NET web matrix. Nu ga ik de site bouwen met dreamweaver MX, omdat hier alle basisfuncties netjes in staan en aangezien de site toch iets simpels wordt kan dat wel. Nu moet ik met MX een connectie maken naar de database. Dus ik ga fijn naar databases->OLE DB Connections toe en klik op Build (de meest eenvoudige methode leek mij). Ik geef daar aan dat mijn pc de sql-server is en dat ie geïntegreerde Windows-NT beveiliging moet gebruiken. Ik kan nu een database selecteren en de verbinding testen en alles lijkt goed te gaan. Dus ik klik op ok, in het dialoogvenster van OLE DB connection klik ik nogmaals op test om alles zeker te weten en dan krijg ik de melding: Login failed for user 'EDUARD\IUSR_EDUARD'.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat die IUSR_EDUARD wél toegang krijgt tot de SQL database?? Ik heb de hele ochtend al documentaties enz opgezocht maar kan niks zinnigs vinden. Ik hoop dat een van jullie dit weet, dan kan ik eindelijk beginnen aan die site. Het is misschien een beetje een domme vraag en daarom vind ik het ook zo irritant. Normaal gesproken doe ik alleen maar php maar nu moet ik ineens een site met asp.net maken waar ik dus totaal geen verstand van heb. Gelukkig dat dreamweaver al die standaard functies heeft waardoor het op zich wel mogelijk is, maar ik krijg nu niet eens een simpele database connectie op poten.
Alvast bedankt voor de hulp
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat die IUSR_EDUARD wél toegang krijgt tot de SQL database?? Ik heb de hele ochtend al documentaties enz opgezocht maar kan niks zinnigs vinden. Ik hoop dat een van jullie dit weet, dan kan ik eindelijk beginnen aan die site. Het is misschien een beetje een domme vraag en daarom vind ik het ook zo irritant. Normaal gesproken doe ik alleen maar php maar nu moet ik ineens een site met asp.net maken waar ik dus totaal geen verstand van heb. Gelukkig dat dreamweaver al die standaard functies heeft waardoor het op zich wel mogelijk is, maar ik krijg nu niet eens een simpele database connectie op poten.
Alvast bedankt voor de hulp