Welke PCI controller kan mijn ISA controller vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Canoscan 300 (SCSI scanner).
Er zat een Adaptec 1502AP ISA controller bij, maar ik heb geen ISA slot op mijn moederbord.
Nu moet die scanner volgens mij werken met een PCI to SCSI controller, maar welke? (25/50 cable)

Ik heb ff wat research gedaan en de voordelgste kaarten die ik heb kunnen vinden zijn:

-Tekram DC 315U

-Adaptec 2910/2904/2940

Maar ik weet dus niet of die zouden werken met de scanner....de canonhelpdesk heb ik gebeld...ze konden me niks zinnigs vertellen.

Any ideas?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58
Ik heb een HP Scanjet 5P. Deze wordt geleverd met een standaard (waardeloze) SymBIOS ISA kaart. Deze heb ik meteen in de vuilnisbak gegooid om de scanner vervolgens aan te sluiten op een Adaptec 29xx. Bevalt me prima, dus moet volgens mij ook bij jouw Canoscan werken...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• lamaris
Is dit dan wat denk je?

pci fast scsi-2, symbios chip (comp. adaptec aha-2910) 20,23

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:58
Als het een PCI kaart is en goede driver ondersteuning voor je OS heeft... dan moet het werken...
Persoonlijk zou ik overigens wel voor een "echte" Adaptec of ander A-merk gaan. Kost meestal niet veel meer (zeker niet op beurzen, zoals de HCC) en daarmee voorkom je wellicht de nodige (driver?) problemen...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Zou gewoon een Adaptec 2904 nemen, eventueel met converter

Verwijderd

Neem, maar gerust die Tekram. Ik heb hem hier ook nog in mn server zitten voor een cdrom tower. Ding is zeer goed en betrouwbaar, en low budget.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 14:27:
Neem, maar gerust die Tekram. Ik heb hem hier ook nog in mn server zitten voor een cdrom tower. Ding is zeer goed en betrouwbaar, en low budget.
Wie zet er nou lowbudget onderdelen in zijn Server?
Denk dat downtime meer kost dan die paar euro voor een Adaptec kaart.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ahum tekram gebruikt LSI logic chips, evengoed als niet beter dan adaptec. Adaptec kost gewoon veel meer, zonder veel meer te bieden.

specs

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:31
In principe kan je elke SCSI kaart in je PC pluggen en daar de scanner op aansluiten. Mits je over een goede externe kabel beschikking hebt.

Je zult denk ik toch een andere moeten kopen, de 1502 heeft een aansluiting die lijkt op een LPT poort, meeste moderne SCSI controllers hebben een SCSI2 (50pins) externe aansluiting.

Verwijderd

Domino schreef op 09 December 2002 @ 14:43:
Je zult denk ik toch een andere moeten kopen, de 1502 heeft een aansluiting die lijkt op een LPT poort, meeste moderne SCSI controllers hebben een SCSI2 (50pins) externe aansluiting.
Daar bestaan converters voor.

• lamaris
Domino schreef op 09 december 2002 @ 14:43:
In principe kan je elke SCSI kaart in je PC pluggen en daar de scanner op aansluiten. Mits je over een goede externe kabel beschikking hebt.

Dus de 'nieuwste' controllers hebben een 50 pins poort?Da's ook breed! Mijn ISA controller heeft een 25 pins uitgang (precies als de printerpoort)
Achterop mijn scanner zelf zitten een 50 EN een 25 pins uitgang. Als het nodig is, kan ik mijn externe scannerkabel (ene eind 25 pins, andere 50) dus gewoon omdraaien!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maakt niet uit welke controller je neemt. SCSI blijft SCSI, desnoods met convertertjes :)

Zie ook www.scsischool.com
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.