Accesspoint bridgen met 2e accesspoint.

Pagina: 1
Acties:

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Ik zal de situatie zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen:

Op de begane grond staat een AP die rechtstreeks verbonden is aan mijn wired netwerk beneden.

Op zolder staat een PC met Wireless PCI kaart die dus zorgt voor een draadloze verbinding met mijn vaste netwerk beneden m.b.v. dat AP wat er staat.

Kan ik nu op de 1e verdieping een 2e AP plaatsen die het bereik verbeterd voor op zolder ? Dus dat 2e AP gewoon los plaatsen op de 1e verdieping en die als bridge laten dienen met mijn AP beneden. Of moet er echt perse een wired netwerk worden gehangen aan dat 2e AP ?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:17

YellowCube

Wait...what?

is je bereik zo slecht dat je daar een 2e AP voor wilt aanschaffen ?
Maarre, volgens mij kan je met een 2 AP's geen adhoc verbinding maken, daar heb je naar mijn mening echt een special draadloze bridge voor nodig.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 11:57
volgens mij kan je WirelessAP's zien als draadloze hubs. als die dus bridge-baar zijn (specs van die dingen lezen met welke die evt kunnen bridgen) dan zou het moeten werken.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:55
Dan moet je ap's gebruiken die de 'repeater' functie ondersteunen, en dat zijn er niet zoveel.
De D-Link DWL-900AP+ is er 1 van.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Topicstarter
Het gaat hier om een Netgear ME102 AP. Deze ondersteund volgens de handleiding wel bridge functionaliteit. Alleen ik weet dus niet zeker of de 2 AP dan weer fysiek verbonden moet zijn met het netwerk of zolder, of dat hij gewoon standalone kan 'repeaten'. Op de Netgear site kan ik hier niks over terugvinden.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:37

B2

wa' seggie?

FatalError schreef op 09 December 2002 @ 13:55:
Dan moet je ap's gebruiken die de 'repeater' functie ondersteunen, en dat zijn er niet zoveel.
De D-Link DWL-900AP+ is er 1 van.
Werkt de repeater functie ook als er bv een Linksys Access Point met een Lan verbonden is??
Pagina: 1