[Win98] ntkerv.vxd error *

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ik ben hier een pc aan het verbouwen, iemand heeft een GF 4MX440 gekocht, alleen gaat dat niet werken op dat moederbord (Asus P2L97) Vervolgens koopt diegene er een nieuw moederbord bij, cpu, en geheugen (Gigabyte GA-7VA, XP1800+, 256 MB DDR)

Nu heb ik die hele pc weer opgebouwd, alle drivers geinstalleerd, en alleen het USB gedeelte weigert dienst.
Hij installeert de controller wel (3x Via VT83C572/VT82C586 universele host controller voor PCI naar USB)
Vervolgens gaat hij voor iedere aparte controller een USB Root Hub installeren, dit gaat ook nog goed.

Daarna vraagt hij om opnieuw op te starten, en daarna geeft hij bij de usb root hubs een ntkern.vxd error :
code:
1
2
3
4
5
NTKERN.VXD apparaatlaadprogramma's kunnen het 
stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code 2)

Als u dit probleem wilt verhelpen, 
klikt u op stuurpgramma bijwerken

Wel leuk dat je dan een andere driver kan installeren, alleen heb ik die niet :(

Iemand een andere oplossing ? Handmatig ntern.vxd vervangen heb ik ook al geprobeerd, dat hielp ook niet, en het gekke is dat hij het op de USB 2.0 poorten niet geeft, die functioneren wel normaal

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Dreamstar schreef op 09 december 2002 @ 12:34:
Handmatig ntern.vxd vervangen heb ik ook al geprobeerd, dat hielp ook niet, en het gekke is dat hij het op de USB 2.0 poorten niet geeft, die functioneren wel normaal
Dat is waarschijnlijk het probleem. Zoek eens nieuwe stuurprogramma's voor de USB 2.0 poorten. Waarschijnlijk hebben die NTKERN.VXD overschreven.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Nope, ik heb alles geinstalleerd, dus ook die 2.0 poorten, en daarna de ntkern.vxd van de Windows 98 cd gekopieerd, en toen werkte het ook nog niet :(

Verwijderd

Makkelijkste is om in het register de key "enum" te verwijderen en Windows 98 over de bestaande versie te installeren (installatie vanuit Windows starten).
Na de installatie hardware zoeken opstarten als niet alles wordt gevonden.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023