(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
----
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="MS-DOS 6.22" /fastdetect
----
En dan MS-DOS op de eerste FAT partitie van ong. 100 MB en Win2K ook op een FAT partitie. Hij vindt dus wel automatisch de autoexec.bat van MS-DOS? Daar was ik nml. bang voor.
[ Voor 6% gewijzigd door Masch op 09-12-2002 12:14 . Reden: Typo ]
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
C:\="MS-DOS 6.22" /fastdetect
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
En verder moet je idd wat Mrc4U zegt doen, echter bedenk wel dat dos op de eerste partititie van de eerste schijf moet staan, anders werkt het niet.
1
2
3
4
5
6
| [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 professional" /fastdetect C:\="MS-DOS 6.22" /fastdetect |
[ Voor 37% gewijzigd door Horus op 09-12-2002 12:45 ]
Verder geef jij in je boot.ini niet aan op welke partitie MS-DOS staat. Is dat niet verplicht?
Ik vraag het extra nog een maal; zoals ik al zei kan ik niet al te veel gaan uittesten op de desbetreffende computer.
[ Voor 18% gewijzigd door Masch op 09-12-2002 13:23 ]
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
voorbeeltje van mijn van de boot.ini van me workstation
1
2
3
4
5
6
| [boot loader] timeout=1 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect C:\="Microsoft Windows ME <<Brakke KLOTE versie>>" |
[ Voor 35% gewijzigd door Horus op 09-12-2002 13:40 ]
Ik ga het uitproberen. Als ik problemen ermee krijg dan zie je het hier wel weer verschijnen.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Verwijderd
Ook voor Windows 9x heb je een licentie nodigVerwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:50:
Makkelijker is het om Windows 9x te installeren en daarna Windows 2000 ernaast te installeren. Dan heb je ook MS-DOS ondersteuning en kan alles op 1 partitie staan.
Volgens mij heeft 'ie gewoon ergens in een doos DOS gevonden en wil dat gaan gebruiken, zonder extra kosten of te veel testwerk
Waarom maak je geen bootdiskette? Heb je helemaal geen testwerk nodig en ik kan je garanderen dat 't werkt
Even snel een dualboot maken met DOS is echt niet aan te raden hoor, zeker niet als je op een server aan de gang moet ofzo. Altijd eerst testen, dat is het eerste wat ik leerde toen ik op de helpdesk kwam
Een bootdiskette kan niet, omdat er wel een applicatie onder DOS moet draaien + dat het niet echt gebruiksvriendelijk zal zijn. Ik weet wel dat het werkt.
Ik ben er inmiddels mee begonnen en het lijkt goed te gaan (Win2K setup loopt nog). Er is niet altijd tijd om alles uit te testen en met een goede voorbereiding kom je er meestal ook wel.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Tijdens de installatie van Windows 2000 Professional wordt MS-DOS dus vanzelf gedetecteerd!!
Ik hoef dus de boot.ini e.d. helemaal niet aan te passen
Gewoon eerst MS-DOS installeren (1 partitie (200 MB) aangemaakt via fdisk) en daarna de rest via de boot cd van win2k formateren en installeren.
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!