Korte vraag over Scartkabel

Pagina: 1
Acties:

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Mijn ouders hebben een DVD speler gekocht. Ik heb alles aangesloten en hun uitgelegd hoe het werkt. Alles werkte prima.
De DVD speler is via een scart kabel aangesloten op de TV. Dit paste maar net. Qua lengte kabel.
Tijdens het schoonmaken heeft mijn moeder de kabel uit de TV getrokken.
Sindsdien komt er geen beeld meer op TV. Wel geluid.

Het enige dat ik kan zien, is dat een soort Folie achtige mantel (om de interne kabeltjes) is gescheurd.

Is deze mantel de shield (pin 21 van Scart)? En komt het hierdoor, dat er geen beeld meer is?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:15

DinX

Motormuis

Het kan zijn dat er wat kabeltjes gebroken zijn in de kabel. Maar dan moet ze er toch al een flinke ruk aan gegeven hebben.
Heb je geen andere scart-kabel om te testen ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

maybe kabel ook met vochtoge doek schoongemaakt?...zou kabel kapot zijn gegaan.
ANders kop een neiowe scart kabel..weg probleem denk ik..zijn toch nie zoprijzig..test anders eerst ff uit met je video\scarrt aansluiting...asl je die tenminste hebt.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, heeft ze dan niet netjes de stekker gepakt en hem daaraan voorzichtig eruit getrokken?

Tja, als je al een mantel kan zien lijkt het me niet goed (tenzij je hebt zitten schroeven natuurlijk).

Expanding the inexpandable

• Extremiel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik zou ook even kijken naar de tv zelf, als de stekker er dwars uitgetrokken is kan ook de scartconnector van de print losgetrokken zijn.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Moeders die schoonmaken, vertel mij wat..........

gewoon ffe nieuwe Scart-kabel proberen!

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
www.electronicaonline.nl _/-\o_
abnormaal goedkoop, scartkabel kost daar 1,70 >:)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50

Klippy

Still Game

Meeste goedkopere kabels hebben om de connectors heen zo'n plastic zitten dat je in veel gevallen gewoon kan open trekken. Zit vaak met een plastic lipje vast.

Als je die eraf haalt kan je de draadjes zien en eventueel weer vastmaken als ze zijn losgeschoten, heb ik ook al paar keer moeten doen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Dnc1n schreef op 09 december 2002 @ 12:40:
www.electronicaonline.nl _/-\o_
abnormaal goedkoop, scartkabel kost daar 1,70 >:)
Wel opletten of ze volledig bedraad zijn uiteraard :D

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/TV%20en%20Video%20Kabels_bestanden/HQS-1003_1.5.jpg

dan neem je er toch eentje van 10 euro. >:)

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
had ik laatst ook.. precies hetzelfde..

toen had ik per ongeluk een of ander knopje ingedrukt wat bij die aansluiting van de scartkabel in de buurt zit. Was geloof ik voor dat ie automatisch op PAL moet zoeken ofzo..

Had dus ook alleen geluid.. nadat ik dat knoppie weer had ingedrukt kwam het beeld er ook weer gezellig bij :P
Pagina: 1