Toon posts:

internet nie aan de praat op 2de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ikke heb 2 pc's staan
pc1.pentium3 450mhz
pc2 pentium 1 166mhz
de eerste pc heeft een breedband internet aansluiting van @home.
OS is op allebei de pc's windows 98.
in de eerste pc heb ik 2netwerkkaarten.
in de 2de pc zit 1 netwerkkaart.
Tussen de 2pc's ligt een UTP crosscable
Nu wil ik internet ook op de 2de pc, duz heb ik netjes gekeken en gesearcht maar krijg het nog steeds niet aan de praat.
Met het progje sygate krijg ik het ook niet aan de praat. Het lijkt of hij de 2de pc niet ziet

Iemand een oplossing?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 12:31 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Deze al gezien: Hoe deel ik Internet ? ?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je je posting nou eens in normaal nederlands had getikt had ik je nog wel willen helpen. Dit soort taalgebruik is gewoon een belediging naar degene die het moeten lezen.
Kijk maar in de FAQ, daar staat het allemaal in.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
sorry maar zit hier achter een erg ****toetsenbord..en probeer zo snel mogelijk het erop dan maar te krijgen..en ik heb het gezien die pagina om je internet te delen. maar hbe het nie gevonduh

Verwijderd

sorry verkeerd gelezen!

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 12:04 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Leer eerst GOT kennen voor je dit soort vragen post. Zoals Janoz al zei: Hoe deel ik Internet ?

Lees eerst al de FAQ's

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gelezen. Sorry voor me taal gebruik net.
Maar heeft iemand toch een idee wat het probleem kan zijn, dat me 2de pc niet het internet op wilt? Kan ik het anders ook handmatig goed instellen, want de progjes die ik gebruikt heb die werken niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar ik heb dit al eens gelezen en uitgeprobeerd.
Al die progjes werken niet..wat doe ik fout :?

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Als je echt geholpen wilt worden, vertel dan wat je allemaal gedaan hebt en waar het fout gaat.

Want aan dit verhaal hebben we dus niks.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Je leest met je ogen dicht? 8)7

Ga eerst die guide doorwerken, kom je vanzelf met gerichte vragen in plaats van: hij doet het niet.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerst het netwerk kaartje in me 1ste pc gedaan toen natuurlijk in me 2de pc.
Toen de crosscable er tussen. De drivers geinstalt dat ging goed.
Toen heb ik de mappen en printer gedeelt. OOk ging dit goed. Toen heb ik een sygate gebruikt, maar met dit progje kreeg de 2de pc niet op I-net.
Toen heb ik ook nog winroute gebruikt en daarmee lukte het me ook niet. Toen heb ik zelf de gateway etc. ingevult maar daarmee lukte het me ook niet..
Moet ik anders op de 1ste pc met de internet aansluiting op de netwerkkaart waarmee ik de 2de pc bereik dns servers toevoegen?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide
Door Mark Timmer - donderdag 19 oktober 2000 - 19:37
Windows configureren

Alle hardware is nu aangesloten, alle basiskennis is vergaard. De volgende stap is het instellen van Windows. Hiervoor ga ik uit van Windows 9x, maar in Windows NT / 2000 werkt het in principe net zo.

Protocol / Cliënt / Service installeren

* Ga naar het configuratiescherm en klik op het netwerk-pictogram (of klik met de rechtermuisknop op Netwerkomgeving en dan op eigenschappen).
* Indien het TCP/IP-protocol nog niet in het rijtje staat, voeg dit dan toe via Toevoegen -> Protocol -> Microsoft -> TCP/IP.
* Indien de cliënt voor Microsoft-netwerken nog niet in het rijtje staat, voeg deze dan toe via Toevoegen -> Cliënt -> Microsoft -> Cliënt voor Microsoft-netwerken.
* Indien �bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken� nog niet in het rijtje staat, voeg deze dan toe via Toevoegen -> Service -> Bestands- en printerdeling voor Microsoft-netwerken.

TCP/IP instellen

* Geef alle betrokken netwerkkaarten een eigen IP-adres, via configuratiescherm -> netwerk -> TCP/IP -> eigenschappen -> IP Adres. Kies hier voor 192.168.1.1 voor de internet-PC, 192.168.1.2 voor de eerste cliënt, 192.168.1.3 voor de tweede cliënt, enz. Deze IP-adressen zijn speciaal gereserveerd voor een netwerk.
* Voer 255.255.255.0 in als subnetmasker.
* Ga naar het �DNS Configuratie�-tabblad en zet DNS aan.
* Typ een naam voor de internetmachine in het host-veld, gebruik hier dus bij alle computers in het netwerk dezelfde naam. Verzin zelf een naam voor in het domein-veld. Het maakt niet uit wat je hier invult, maar gebruik ook in dit geval wel op alle computers dezelfde naam.
* Voeg in het �zoekvolgorde van DNS-Server� als eerste het IP adres van de internetcomputer in (192.168.1.1 dus) en daarna de twee door de provider verkregen adressen.
* Bevestig alles en start opnieuw op.

Identificatie instellen

* Klik vanuit het netwerk-venster op het tabblad identificatie.
* Vul de computernaam (bij de internetmachine dus degene die je hierboven ook al gebruikt hebt), werkgroep en computeromschrijving in. In alledrie de gevallen kan je zelf iets verzinnen, maar zeker in geval van een redelijk groot netwerk is het handig duidelijke namen te gebruiken. Doe je dat niet, is het steeds weer even zoeken welke naam nou bij welke PC hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 09-12-2002 12:48 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
sorry vergeten neer gezet..heb die protocolle allemaal geinstalleerd..maar bij de dns heb ik wel het adres van pc1 ingesteld..maar welke adressen moet ik nog meer toevoegen..de 2 adresse van de provider?wat zijn dit voor adresse?
het Ip adres waarmee ik op het internet kom? offe...gewoon aantal dns servers \adresse?

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 12:50:
sorry vergeten neer gezet..heb die protocolle allemaal geinstalleerd..maar bij de dns heb ik wel het adres van pc1 ingesteld..maar welke adressen moet ik nog meer toevoegen..de 2 adresse van de provider?wat zijn dit voor adresse?
het Ip adres waarmee ik op het internet kom? offe...gewoon aantal dns servers \adresse?
LEES NOU GEWOON EENS!!!

Voeg in het �zoekvolgorde van DNS-Server� als eerste het IP adres van de internetcomputer in (192.168.1.1 dus) en daarna de twee door de provider verkregen adressen.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
HEB GELEZEN..MAAR WAT ZIJN DIE 2 ADRESSE VAN DE PROVIDER IK HEB 1 ip adres van de provider..

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

DNS boeit niet voor bestanden delen. Daarbij heeft je provider 2 adressen, wil je die weten dan bel je je provider op.

Nog 1x:

computers moeten hebben:
een netwerkkaart
TCP/IP protocol + IP adres in dezelfde range (192.168.0.x is gebruikelijk)
file en printer sharing voor MS netwerken
een naam
een fysieke verbinding

fysieke verbinding en IP is te testen met ping commando. Werkt ping dan werkt je netwerk. Werkt een ping niet dan zit het probleem of in je fysieke verbinding of in compleet verkeerde instellingen.

de betaler vervuilt

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Als je gewoon op allebeid de pc's Windows 2000 zet, hoef je alleen maar op de pc waar het Internet binnenkomt, de optie Internet delen aan te vinken, en klaar ben je...........

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Ruidasilva schreef op 09 december 2002 @ 13:03:
Als je gewoon op allebeid de pc's Windows 2000 zet, hoef je alleen maar op de pc waar het Internet binnenkomt, de optie Internet delen aan te vinken, en klaar ben je...........
Ja, want onder 98 is dat ook zoooooooo moeilijk hè. 8)7

de betaler vervuilt

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Doe maar fijn FAQ lezen, en volgende keer graag christelijk ABN uit je ramplank laten vloeien :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.