Kan iemand me misschien helpen? Ik heb een SVGA-library (FL35 ofzoiets) gedownload die ik niet aan de praat krijg. Er zit een include-file bij waarin alleen maar subs en functies worden gedeclared, die zijn dus leeg neem ik aan. Ook een heleboel .OBJ-bestanden waarvan ik niet weet hoe ermee om te gaan... en het werkt dus niet. Weet iemand (nog) hoe dat werk(te)?
Volgens mij moet je de library laden tegelijk met QuickBasic, dus qb.exe /l ... (dus een kleine L)
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
in command.com: qb.exe /L future45.qlb
Nu kan het zijn dat het een kleine l moet zijn, en waarschijnlijk heb je ook een andere versie. Moet je ff kijken in je map waar qbasic in staat. Je moet de future.library in dezelfde map als qbasic hebben staan.
En dan moet je volgens mij ook nog de lib includen in je code, als het goed is heb je voorbeeldbestandjes. Open die eens nadat je de library geladen heb. Ze zijn _erg_ handig.
Nu kan het zijn dat het een kleine l moet zijn, en waarschijnlijk heb je ook een andere versie. Moet je ff kijken in je map waar qbasic in staat. Je moet de future.library in dezelfde map als qbasic hebben staan.
En dan moet je volgens mij ook nog de lib includen in je code, als het goed is heb je voorbeeldbestandjes. Open die eens nadat je de library geladen heb. Ze zijn _erg_ handig.
heb idd voorbeeldbestandjes maar ik heb geen .QLB en ook die voorbeeldjesbestandjes willen niet aan de loop. QB /L heb ik geprobeerd (dan laadt ie QB.QLB), een .OBJ inladen met /L lukt niet en een LIB evenmin. Help??
Je zult dan eerst van die object files een library moeten maken door ze te linken. Dat doe je met link.exe, die als het goed is in dezelfde directory als qb.exe / qbx.exe staat.
Na al die tijd weet ik niet meer zeker of je van een stel object files direct een quicklib kon maken; volgens mij moet je ze eerst linken tot .lib, en vervolgens omzetten naar het QB-specific .qlb formaat (dat ging geloof ik met dezelfde linker).
Na al die tijd weet ik niet meer zeker of je van een stel object files direct een quicklib kon maken; volgens mij moet je ze eerst linken tot .lib, en vervolgens omzetten naar het QB-specific .qlb formaat (dat ging geloof ik met dezelfde linker).
[ Voor 42% gewijzigd door johnwoo op 09-12-2002 13:26 ]
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
kwestie van qb /h en link /h volgens mij, daar moet je uit kunnen komen.
offtopic:
Ik kwam er iig op mijn 12e ook uit
Ik kwam er iig op mijn 12e ook uit
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()