Toon posts:

[XP] Brander wordt niet als zodanig herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleempje:

Eindelijk op XP overgestapt (waarom weet ik ook niet meer ;) ), maar nu wordt m'n ouwe Philips 3602 brander niet meer als zodanig herkend. Hij staat keurig als cdrom en ik kan er ook mee lezen. Allen het schrijven gaat dus niet. Heb verschillende apps gebruikt: Nero 5572 en EasyCD creator 5 en de interne brander van XP maar niks werkt (Nero loopt zelfs hartstikke vast bij het scannen van de IDE/SCSI poorten). Ik heb de registry een beetje doorgeploegd maar volgens mij staat alles lekker. In de BIOS wordt de brander keurig als Rewritable herkend. Waar gaat het fout? Heeft het met DMA settings te maken of zo?

Specs: MSI K7 Turbo2 (VIA chipset), Duron1200, 512mb, Maxtor 40gb master 1, NEC DVD op slave 1, Philips 3602 op slave 2, XP Prof. NL

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

Heb je de goede aspi drivers geinstalleerd staan. Het is meestal een driver probleem. Probeer eens te zoeken naar drivers voor je cd-brander en anders aspi drivers

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat het idd daaraan ligt, ben ff verder gaan zoeken en het lijkt idd een ASPI probleempje te zijn. Ik denk dat ik er wel uit kom, thanx.

• PrutsGoeroes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 16:06
Als je er achter bent wat de reden hiervan is, dan zal mijn oude philips cdd3610 ook wel weer gaan werken. Kan je dat hier nog even posten dan ????

I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...

Verwijderd

Koppel je DVD speler eens los en probeer dan nog eens

Verwijderd

Probeer eerst maar eens nieuwe firmware voor je brander.
Pagina: 1