[ISA Server] Verbinding met ISA server valt soms weg

Pagina: 1
Acties:

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:26

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een netwerk met enkele Win2000Pro en WinXP clienten met een Windows 2000 Server. De server draait MS ISA Server om het internet te delen met de clienten (op de clienten is de 'Firewall Client' geïnstalleerd).

Meestal werkt dit zeer goed zonder problemen, maar af en toe valt de ISA server verbinding gewoon weg. Het icoontje in de taakbalk wordt dan rood met de melding 'ISA Server SERVER inaccessable' (waarbij SERVER de naam van de server voorsteld). Het rebooten van de client heeft geen zin, van de server wel, maar dat willen we natuurlijk zo min mogelijk doen. Het rare is: Als we de Firewall Client dan op 'disabled' zetten, werkt het internet WEL!

Het duurt daarna ongeveer 30 minuten voordat we de Firewall Client weer op 'Enabled' kunnen zetten. Omdat dit het geval is dacht ik eerst dat de sessie op de ISA server vastliep, maar ik zie geen sessies staan voor de PC als deze op 'inaccesable' staat.

Oorzaken van het probleem zou ik niet echt weten, maar ik verdenk Eudora er van, omdat deze compleet vastzit als ik een 'inaccesable' melding krijg, maar het zou natuurlijk ook een gevolg ervan kunnen zijn.

Iemand bekent met het probleem? Zo ja, iemand een oplossing? :)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Draai je al SP1 en alle hotfixes ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Wanneer de Firewall Client geen verbinding meer heeft, kun je de ISA dan nog wel pingen? Wat staat trouwens in de Client ingevuld? Naam op IP?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
ISA SP1 wel, alle hotfixes tot ongeveer twee maanden geleden (ten tijde van installatie).

De Windows 2000 is SP3, clients zijn SP2 of 3 en XP is nog zonder SP.
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 11:36:
Wanneer de Firewall Client geen verbinding meer heeft, kun je de ISA dan nog wel pingen? Wat staat trouwens in de Client ingevuld? Naam op IP?
Ja, pingen gaat nog, zelfs via \\naam werkt nog alles. De client staat op naam gekoppeld aan de ISA Server.

[ Voor 53% gewijzigd door Rashann op 09-12-2002 11:38 ]

Verwijderd

En hebben alle Clients op dat moment er last van? En komt het elke keer voor wanneer iemand Eudora gebruikt?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Nee en nee... het lijkt compleet random

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Is er overigens een reden waarom je de fw client gebruikt en niet de snast client :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Vaag ook opnieuw connecten van de "getroffen" client naar de server heeft geen zin?

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Topicstarter
Traag schreef op 09 December 2002 @ 11:41:
Is er overigens een reden waarom je de fw client gebruikt en niet de snast client :?
Geen idee, dat was niet mijn beslissing, maar zou dat dan verschillend kunnen zijn?
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:44:
Vaag ook opnieuw connecten van de "getroffen" client naar de server heeft geen zin?
Nee, dan krijg je de melding dat er 3 mogelijkheden zijn:
'Server is down' - Nee hoor, die werkt nog
'Server is not a ISA Server' - Echt wel
En nog een (zit nu niet op dat netwerk, kan helaas niet kijken wat die melding was :))

Verwijderd

als je clients direct achter de isa (in hetzelfde subnet) staan zou ik ze als secure nat gaan draaien (overigens heb je behalve de fw client ook de isa server als gateway... de gateway in dt geval weghalen/of de client :) ) ... of als toch alleen http/https/ftp gebruikt wordt als proxy...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

al op isaserver.org gekeken?
Pagina: 1