[NT4.0] Dutch, Sp6a High encrytion

Pagina: 1
Acties:

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoi mede-tweakers,

ik heb hier een systeem waarop windows NT 4.0 Dutch + SP6a met High encrytion patch is geinstaleerd.

Nu heeft iemand hierna de netwerkkaart erbij gezet en deze geinstaleerd, vervolgens de nt4 instalatie cd gepakt om hiervan de benodigde dll's en drivers te installeren. Tot dusverre nog geen probleem.. alleen mij is verteld om altijd na een driver te hebben geinstaleerd om er SP6a overheen te installeren. Alleen nu komt deze met de melding dat ik de highencryption sp6a moet installeren. En deze is niet te downloaden voor het nederlands, wel voor het engels. Weet iemand hoe ik dit kan doen ?

Ps. Misschien is het downgraden van Sp6a high encrytie naar normal toe een optie alleen weet 'k niet hoe, als iemand dit weet hoor ik het graag.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

er was een truuk om je schannel.dll te vervangen door de 40 bits versie. Probeer dat eens met inuse.exe van de resource kit :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad de 40bits schannel kopieren. Als alternatief kan je als het goed is ook de referentie in update.inf naar schannel.dll becommentariseren. Dan wordt het bestand simpelweg overgeslagen.
Dus een ; zetten voor het bestand. Misschien ook voor security.dll en ntlmssps.dll maar probeer eerst alleen schannel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Als je Service Pack 6a (SP6a) probeert te installeren op een machine waar je internet explorer High Encryption Pack hebt geinstalleerd dan zal de servicepack installatie wigeren met de melding:

You have chosen to install a version of the Service Pack with Standard Encryption onto a system with High Encryption. This is not supported. To successfully install this version of the Service Pack, you must install the High Encryption version. Press Help for more information about obtaining the High Encryption Version of this Service Pack. Service Pack Setup will now exit

Oorzaak is dat de IE high encryption Schannel.dll heeft vervangen door een die niet past bij de servicepack install.

Er zijn twee workarounds":

1. Start Notepad
2. Open Update.inf in de Service Pack 6a map
3. Verwijder de referentie naar Schannel.dll uit [CheckSecurity.System32.files].
4. Opslaan
5. En installeren maar

Of

1. Haal een normale Schannel.dll van een andere machine of door SP6 uit te pakken.
2.Plaats de schannel.dll van uit de system32 dir naar de tempdir
3. Plaats de low encryptie versie in de system32 map
4. Voer SP6a uit
5. Reboot
6. Plaats de Schannel.dll weer terug

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Thnx, voor de snelle reactie en hulp. Net geprobeert en het werkt

(beide methodes! :) )

bye bye

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Traag schreef op 09 december 2002 @ 11:25:
er was een truuk om je schannel.dll te vervangen door de 40 bits versie. Probeer dat eens met inuse.exe van de resource kit :)
Gewoon effe schannel.dll renamen, installatie SP6a starten en klaar...
Pagina: 1