Toon posts:

[vaag probleem] fans op 7 volt geen 133mhz FSB meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren mijn fans op 7 volt gezet ( werd gek van het lawaai van die Delta HP en 2 x 12 cm sunon)

de eerste keer booten met 7 volt kreeg ik na 10 minuten in windows een BSOD en kon dus rebooten. ik heb gelijk gekeken naar de temp van me proc en dies was 59 (op 12 volt 41 graden) die temperatuur zou dus geen probleem moeten zijn. maar ik heb toch maar de fans weer op 12 volt gezet. en weer na ongeveer 5 minuten windows een hanger.. het gekke is ook dat de processor temperatuur i.p.v. 41 gewoon 59 is gebleven :?

toen heb ik de fsb maar op 100 mhz gezet en nu is me pc wel gewoon stabiel. ik heb default bios al geprobeerd en cmos gecleard maar het helpt allemaal niet.

heeft iemand enig idee waarom dit belachelijke probleem mij moet overkomen?

Sys Spec

cooler Delta HP + Alpha PAL6035
AMD XP 1800+
350 watt psu
MSI K7T Pro 2
256 mb DDr
Radeon 9700pro
2 x cdrom
2 x hd
sb live
unex netwerkkaartje

Verwijderd

Waarschijnlijk toch de temp... op 100Mhz gaat je pc langzamer dus een lagere temp.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 11:19 ]

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zooitje wordt gewoon te warm :)
Een stillere CPUcooler kopen lijkt mij het slimste ;)

En misschien dat de CPU cooler iets verschoven is tijdens dat geknutsel, dus dat ie op 12 Volt slecht koelt.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan dat zooitje nou opeens warm worden terwijl alles weer als vanouds staat... eerst was me processor gewoon 41 graden en nu 59 ofzo. ik heb niet aan de cooler zelf gezeten alleen maar het draadje verwisseld.. zelfs op 59 graden zou me pc niet mogen stallen.. zo warm ist nieteens

Verwijderd

wat stokkie zegt, misschien koeler verschoven, dus haal hem ff van je proc, check alles ff en zet hem weer terug..,
enuhh 59 is behoorlijk warm

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 12:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 11:46:
hoe kan dat zooitje nou opeens warm worden terwijl alles weer als vanouds staat... eerst was me processor gewoon 41 graden en nu 59 ofzo. ik heb niet aan de cooler zelf gezeten alleen maar het draadje verwisseld.. zelfs op 59 graden zou me pc niet mogen stallen.. zo warm ist nieteens
Over die 59graden..

Aangenomen dat die temp gemeten word met een thermistor(NTC) in je cpu socket (en dus onder je cpu), en dus niet direct 'on-die', heb je dus een redelijke afwijking.

M.a.w. als de thermistor 59graden aangeeft, moet je niet raar staan te kijken als de werkelijke temperatuur van de 'die' van je cpu zo'n 70-80 graden is..

Het lijkt me idd dat tijdens 't voltmodden je koeler een beetje is gaan 'bewegen'.Bijvoorbeeld bij het kantelen en bewegen van je kast.

Neem, 't zekere voor 't onzekere: Verwijder je koeler, stof 'm gelijk effe af. en breng verse koelpasta aan, en zet 'm er weer op. Dan heb je iig dat uitgesloten.
Pagina: 1