Toon posts:

[DVD] Hoe en wat +RW/-RW/-R/+R

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, de search werkt nog steeds niet goed en Omega en Google leveren ook niet zo erg veel op.

Ik sta op het punt om een DVD brander te kopen, maar voordat ik dat doe nog even een paar vraagjes.

Het is kennelijk zo dat +R/+RW wél in een standalone DVD speler kunnen (Het gaat in dit geval om een Yamaha), klopt dit?

Ten tweede, hoe zit het met de capaciteit, dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik nu dus een dvd fikker koop, ondersteunen de schijfjes in principe 4,7 GB. Maar als er nu schijfjes uitkomen met een hogere capaciteit kan ik die dan ook gewoon fikken? De brander waar mijn oog op is gevallen is trouwens de Sony DRU500A.

Kan iemand mij wat helderheid hier over geven? Het gaat mij met name om de laatste vraag omdat ik natuurlijk wel even hier mee vooruit wil!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-03 13:47

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 11:05:
......

Ten tweede, hoe zit het met de capaciteit, dit is mij nog niet helemaal duidelijk. Als ik nu dus een dvd fikker koop, ondersteunen de schijfjes in principe 4,7 GB. Maar als er nu schijfjes uitkomen met een hogere capaciteit kan ik die dan ook gewoon fikken? De brander waar mijn oog op is gevallen is trouwens de Sony DRU500A.
Hogere capaciteit kun je denk ik wel vergeten. Branders voor meerdere lagen komen voor zover ik weet niet uit. Wel zijn er natuurlijk schijfjes die je aan 2 kanten kan fikken.

Die Sony is trouwens een heer dope ding, alleen issie in heel NL uitvekocht :(

14 Dec 2002 weer :)

Verwijderd

Ik heb de Sony DRU500A gekocht omdat hij alle standaarden ondersteunt die op dit moment op de markt zijn. (behalve de DVD-RAM). Ik hoef dan geen zorgen te maken of mijn dvd speler wel of geen DVD-R/+R leest. Ik kan ze allebei branden. Ik heb geen Yamaha standalone DVD speler maar wel een Pioneer en die leest wel DVD-R. En mijn PS2 leest -R en +R.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In eerste kwartaal van 2003, komen NEC, LG en Lite-On ook met DVD+/-RW branders, en die zullen zo rond de 200 EURO gaan kosten, dan is je hele +/- probleem opgelost ;) Wat het verschil nu precies is, het is op het moment moeilijk te zeggen, bij discussies erover word ook zelden een winnaar aangewezen.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Verwijderd

-R is geloof ik wat meer compatible met losse DVD spelers, en +R had geloof ik als voordeel hogere CDR schrijfsnelheden :?

Dit meen ik gelezen te hebben in een boekje van MyCom :P

Ik heb zelf een Ricoh MP5125A (+R/RW), en die schijfjes worden gewoon door mijn Panasonic Home Cinema Set gelezen :)

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-03 23:23
De sony dru500a is erg 1337...

Koop hem ook als hij weer leverbaar is.
:)

[ Voor 44% gewijzigd door vandenhende op 09-12-2002 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt inderdaad wel erg lekker die Sony. Maar hoe zit dat met het backuppen van mijn DVD films? Ik heb 1 film van 1,5 uur die is 4.3 GB ong. Ook heb ik een film van dik 2 uur die is 5.3 GB ong. Die kan ik dus niet backuppen op een 4.7 GB dvdrommetje neem ik aan?

En hoe zit het met de schijfjes als ze groter worden qua capaciteit? Kan deze sony fikker het dan ook aan??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 11:05:
Hey, de search werkt nog steeds niet goed en Omega en Google leveren ook niet zo erg veel op.

Maar we hebben nog altijd de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (17-11-2002)

Daar staat een interessante link voor je in :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.