DVD's aan pricewatch toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:42

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Is het geen bijzonder goed idee om DVD's aan de pricewatch toe te voegen, zowel van nederlandse winkels als van winkels die naar NL versturen.....

Omdat dvd's redelijk prijsvast zijn (de "oudere" en special editions wel iig) is er niet zoveel onderhoud nodig als bij de hardware.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Ik vind het wel een leuk idee :) Maar ik weet niet of het helemaal bij tweakers past ... misschien eerder bij fok ofzo.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hmm.. zou ik wel cool vinden iig :)

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Zou er zeker gebruik van maken.

Veel van de vaste hardware adresjes hebben vaak ook DVD's in de aanbieding.

[ Voor 8% gewijzigd door yared op 09-12-2002 11:03 . Reden: 'hardware' toegevoegd ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

goed id, lijkt me wel wat.

wordt t.net ook meteen tegenhanger van elcheapo :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Past niet echt bij T.net IMO. Audio-cd's staan er toch ook niet in?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 09 december 2002 @ 12:26:
Past niet echt bij T.net IMO. Audio-cd's staan er toch ook niet in?
Nee, maar dvd's hebben wèl met computers te maken (op sommige dvd's staat bv computer only stuff). En ik vind dat als je software erop zet, dat dvd's er eigenlijk ook wel een beetje bijhoren....

offtopic:
telkens als er iets voorgesteld wordt, ben jij er tegen wouter.... dat valt op, heb je daar een reden voor ofzo :?

[ Voor 4% gewijzigd door Rival24 op 09-12-2002 13:07 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

DVD's hebben net zoveel met computers te maken als audio-cd's. Ik kan audio-cd's ook op m'n computer luisteren en/of rippen, en bij sommige cd's zitten extra's die alleen op een pc werken. Het verband tussen video-DVD's en software zie ik niet.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
HiFi & Video apparatuur ook niet
GSM's (zonder abo & simlock) ook niet
3 & DVD Audio / Video spelers ook niet dan......

Haal die er dan ook maar uit....

Aan de reacties hierboven te zien is er veel interesse in een dvd afdeling, en het heeft net zoals zoveel op tweakers.net NIET direct verband met computers......

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Leuk idee, maar we hebben elcheapo al :)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Swop1200 schreef op 09 December 2002 @ 13:23:
Leuk idee, maar we hebben elcheapo al :)
Tweakers is sneller en heeft een winkelmandje, dat werkt fijn.

Overigens hebben al die dvd-winkel-afzoek-search-dingen alleen maar dvd winkels in hun "to-zoek" lijstje. Een heleboel winkels (hardware winkels bv.) hebben een aantal dvd's massaal ingekocht en kunnen deze dvd's goedkoper aanbieden dan de dvd winkels.

[ Voor 39% gewijzigd door Rival24 op 09-12-2002 13:28 ]

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik zou het wel gemak vinden als er DVD's bij stonden. Veel tweakers kopen DVD's lijkt me (tenminste zolang er geen fatsoenlijke DVD fikkers zijn :+).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

rival24 schreef op 09 December 2002 @ 13:21:
Beamers, standalone DivX-/MP3-spelers en TFT/TV-combo's passen er wel bij. Versterkers en gewone televisies mogen er van mij ook uit ja.
GSM's krijgen steeds meer PDA-features, worden steeds vaker verbonden aan de PC en gaan ook steeds vaker online.
DVD Audio / Video spelers ook niet dan......
Die is er voor de draagbare gadgets, die ook gevuld moeten worden vanaf de PC en dus als randapparatuur beschouwd kunnen worden.
Nee. Naast de hierboven genoemde punten gaat het bij de dingen die jij noemt allemaal om hardware. Film-DVD's zijn content, geen hardware. De enige uitzondering is software, en dat is een integraal onderdeel van een PC, in tegenstelling tot een film.
Aan de reacties hierboven te zien is er veel interesse in een dvd afdeling,
Goh, vijf positieve reacties uit een onrepresentatief deel van +/- 200.000 bezoekers.

Zie je straks een productsurvey van de nieuwste Harry Potter film. Asjeblieft zeg. Ooit gehoord van de kreet: "schoenmaker, blijf bij je leest?".

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter Tinus op 09-12-2002 13:52 ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

El Cheapo, Vergelijk.nl...

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ja idd... softwarematige dvd-spelers zijn helemaal voor jan lul uitgevonden.... |:(
GSM's krijgen steeds meer PDA-features, worden steeds vaker verbonden aan de PC en gaan ook steeds vaker online
Dvd's worden steeds vaker in een pc gegooid, omdat er steeds meer pc's met dvd speler worden verkocht....

Het digitale camera gebeuren is overigens een beetje hetzelfde idee, je kunt ook lekker foto's schieten en af laten drukken zonder tussenkomst van een pc, dus die mogen er volgens jouw principes dan ook uit.....

Maar nogmaals, het lijkt erop dat je alles tegenhoudt als iemand iets voorstelt... bang voor innovatie?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

rival24 schreef op 09 december 2002 @ 13:56:
Ja idd... softwarematige dvd-spelers zijn helemaal voor jan lul uitgevonden.... |:(

Dvd's worden steeds vaker in een pc gegooid, omdat er steeds meer pc's met dvd speler worden verkocht....
Wat bazel je nou man? Lees de vergelijking met audio-cd's nog maar eens door. Niet alles wat op een pc gebruikt of gedaan kan worden is automatisch iets waar T.net zich mee bezig moet houden.
Het digitale camera gebeuren is overigens een beetje hetzelfde idee, je kunt ook lekker foto's schieten en af laten drukken zonder tussenkomst van een pc, dus die mogen er volgens jouw principes dan ook uit.....
Nee, hoe kom je daar nou weer bij? De hele essentie van een digitale camera is dat je de foto's makkelijk naar een computer kan laden. De essentie van een DVD is echter niet dat je hem op de computer kan bekijken (dat is zelfs bijzaak).
Maar nogmaals, het lijkt erop dat je alles tegenhoudt als iemand iets voorstelt... bang voor innovatie?
Nog zo'n opmerking en deze thread gaat op slot. Ik ben niet tegen innovatie, ik ben tegen slechte ideeën. Dus of je komt met betere argumenten waarom het WEL in de pricewatch zou moeten, of je houdt gewoon je mond dicht, maar je gaat niet op de man spelen.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Ik ben wel benieuwd wat Femme hiervan vindt.

Durf je een poll op de frontpage aan? ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Rival24 op 09-12-2002 14:46 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zelfs als er veel behoefte aan is dan wil dat niet zeggen dat het er komt. T.net is geen democratie; we denken niet alleen aan de wensen van de bezoekers, maar ook aan ons zelf (zaken als beheer, onderhoud, strategie, imago, doelgroep). Als we zouden vragen "moeten er meer naakte vrouwen op de frontpage", dan zouden ook veel mensen ja stemmen, om maar een suf voorbeeld te noemen :).

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
om maar een suf voorbeeld te noemen
WAT NOU SUF?? :9

Anywayz, ik snap wel dat t.net niet democratisch is, maar jij ziet zelf ook wel in dat dvd's toch wel behoorlijk wat met computers te maken hebben. En als ik ff simpel nadenk wordt de database onderhouden door users net als de pricewatch, en zoals ik al aangaf in de openingspost zijn de meeste dvd's prijsvast.

[ Voor 3% gewijzigd door Rival24 op 09-12-2002 18:36 ]

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04
Wie denk je nou echt dat t meeste onderhoudswerk aan de PW doet? Dat zijn een paar mensen en daar ben ik er eentje van.. Je wilt niet weten hoeveel onzinnige categoriën per dag al worden toegevoegd, t zou me echt tientallen tot honderden uren kosten om echt de hele PriceWatch te schonen van prijzen. Als je nog eens DVD's er bij gaat zetten wordt t nog onoverzichtelijk.. imho dus niet doen, enneh.. afgezien daar van ben ik t met Wouter eens, je kan wel bezig blijven, dan kunnen we strax ook LCD TV's, breedbeeld TV's stereo's en noem maar op gaan toevoegen..

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Wouter Tinus schreef op 09 December 2002 @ 13:15:
DVD's hebben net zoveel met computers te maken als audio-cd's. Ik kan audio-cd's ook op m'n computer luisteren en/of rippen, en bij sommige cd's zitten extra's die alleen op een pc werken. Het verband tussen video-DVD's en software zie ik niet.
rival24 schreef op 09 December 2002 @ 13:21:

----------------------------------------------------------------------
Beamers, standalone DivX-/MP3-spelers en TFT/TV-combo's passen er wel bij. Versterkers en gewone televisies mogen er van mij ook uit ja.
quote:
GSM's krijgen steeds meer PDA-features, worden steeds vaker verbonden aan de PC en gaan ook steeds vaker online.
quote:
DVD Audio / Video spelers ook niet dan......
Die is er voor de draagbare gadgets, die ook gevuld moeten worden vanaf de PC en dus als randapparatuur beschouwd kunnen worden.
quote:
Nee. Naast de hierboven genoemde punten gaat het bij de dingen die jij noemt allemaal om hardware. Film-DVD's zijn content, geen hardware. De enige uitzondering is software, en dat is een integraal onderdeel van een PC, in tegenstelling tot een film.
quote:
Aan de reacties hierboven te zien is er veel interesse in een dvd afdeling,
---------------------------------------------------------------------
Goh, vijf positieve reacties uit een onrepresentatief deel van +/- 200.000 bezoekers.

zie je straks een productsurvey van de nieuwste Harry Potter film. Asjeblieft zeg. Ooit gehoord van de kreet: "schoenmaker, blijf bij je leest?".
Wouter ik wil niet lullig doen, maar aan jouw replies is geen trouw vast te knopen.

Eerst zeg je dat films niet erbij kunnen omdat ze niets (lees bijzonder weinig) met computers te maken hebben. Dat kan ik begrijpen.

Dan zeg je dat Versterkers en gewone televisies eruit kunnen, begrijp ik ook.

dan zeg je dat GSM's erin mogen blijven. WTF??? dit is de reden:
Hmm, als ik dan even ga denken dan ken ik niemand die een GSM heeft die hem aan zn computer kan hangen/hangt. Dat ultiem klein percentage van telefoons met PDA functies. Voordat je voor je GSM, waar minstens 33,33 % van Nederland gebruik van maakt, software kunt schrijven vind ik dat geen verbinding hebben met een computer.

Ik heb er geen cijfers van maar volgens mij zijn er meer mensen met een DVD-speler in hun computer dan mensen met een standalone DVD-speler.

Dus eigenlijk mag het ene niet met computer te verbinden ding er wel in en het andere niet.
En dat er andere sites zijn waar je de prijzen van DVD kunt zien vind ik ook geen reden. Er zijn ook sites waar je hardwareprijzen kunt vergelijken.
edit:

------quote-------
---------------------
Daar heb je nou weer redelijk gelijk in. Maar dit onrepresentatieve deel van de bezoekers is wel net het deel dat iets meer dan de anderen om de site geeft. Dit deel van het forum is nou niet het meest bezochte deel.
Als je aan die andere 199.995 mensen dit vraag dan zijn er veel meer mensen die dit een goed plan vinden. En er zijn mensen die het niks kan schelen. Maar of er mensen zijn die het een slecht plan vinden? die zijn er maar weinig denk ik. Dus echt een heel slecht voorstel is het niet.

Voor iedereen die het wil weten, het maakt me echt niks uit. Maar ik zit er niet mee als er een nieuwe catogorie bij de pricewatch komt.

[ Voor 31% gewijzigd door Teun op 09-12-2002 21:41 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

Twee zaken moeten gescheiden blijven.

Waar behoefte aan is en wat er nodig is om die behoefte te vervullen.

Puntje 2
Ik snap best dat punt twee meer werk met zich meebrengt, maar dat is eerlijk gezegd een drogreden. Yahoo! was ook nooit meer geworden dan een lullige directory als ze besloten hadden dat de hoeveelheid werk zou uitmaken wat voor content er te zien is.

Je kijkt wat gebruikers trekt (en houdt) en dat lever je. Daar verdien je je centen mee. (nu ajb niet dingen zeggen als; we doen het omdat het leuk is, niet te commercieel, etc..) ;)

Puntje 1
Wat ik apart/anders/grappig vindt aan WT zijn replies is niet alleen omdat hij zichzelf ook tegenspreekt maar omdat hij er ook zo passievol tegenin gaat. :)

Poll het eens....
En dan niet; Wil je DVD's zien in de Pricewatch JA/NEE maar een goed doordachte poll met een verhaaltje erbij in de vorm van een artikel.

Als ik zo de reacties zie hierboven en van mezelf weet dat na jarenlang verzet er toch begin volgend jaar een DVD speler in huis komt omdat je gewoonweg niet meer zonder kan als je een redelijke nieuwe weekfilm wil, dan moet het er gewoon van komen. Daarnaast zie ik echt toekomst in DVD opslag, en een veel groter consumenten bereik dan GSM/PDA's.
Ik heb nog nooit een PC met GSM/PDA geleverd zien worden of een GSM/PDA update gezien die vervolgens getweaked werd. Daarentegen zie ik regelmatig updates & tweaks voor CD spelers/writers/burners, en de eerste DVD versies zitten daar al bij. :D

T.net is trouwens voor mij nu ook al een 'tegenhanger voor El Cheapo en Vergelijk.nl' zoals iemand ook al opmerkte. Dit voegt dus alleen maar toe in die richting. Denk ook niet dat er zo ontzettend veel aanbieders bijkomen. De meeste hardware leveranciers hebben ook software, DVD's, spelers, etc... die zien er meer reden in om gebruik te gaan maken van de PriceWatch manager.

* yared zou het gewoon een leuke toevoeging vinden, maar als het niet komt, tja, maakt ook niet uit, dan gewoon El Cheapo e.d.

Just a thought...
Er zit geld in betaalde content, alleen ligt de drempel heel hoog.
Je kunt dus rubrieken waar extra werk voor verzet moet worden onder de abbo service laten vallen of (kweet dat het moeilijk is) de contentproviders ervoor laten betalen. Geen mooier moment om met zulke dingen te beginnen als met nieuwe produkten ;)

/added
Wat gezegd wordt over de Democratie e.d., ik kan alleen maar zeggen, Tweakers staat en valt met de users en dat had men al lang geleden door anders waren deze fora er niet geweest. Dus blijf luisteren. Wij weten (zij hij enigzins megalomaan) wat wij willen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door yared op 09-12-2002 22:09 ]

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• .GoO
  • Laatst online: 01-03 21:46
Lijkt mij ook een goed idee, en ik zou er zeker gebruik van maken..

Verwijderd

Idd dat zou wel behoorlijk handig zijn, zo zie je ook gelijk de goedkoopste dvd's enz :) en dat levert ook weer meer page views op :)

• MadBear
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:04
Weet je hoeveel DVD's er uit komen? Je krijgt dan een eindeloos oplopende hoeveelheid die ongetwijfeld verschrikkelijk onoverzichtelijk is. T lijkt me niet echt zinnig en 10 tegen 1 dat er 500 dvd's strax in staan met 1 of 2 shops per dvd.. dat lijkt me niet echt zinnig.. bovendien heeft t weinig met computers te maken.. tuurlijk zijn er ook wat andere categoriën die je twijfelachtig kan noemen, maar ik vind t zo wel genoeg hoor :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

YoMaN schreef op 09 december 2002 @ 21:24:
Wouter ik wil niet lullig doen, maar aan jouw replies is geen trouw vast te knopen
Of je leest het gewoon niet goed.
dan zeg je dat GSM's erin mogen blijven. WTF??? dit is de reden:
Hmm, als ik dan even ga denken dan ken ik niemand die een GSM heeft die hem aan zn computer kan hangen/hangt. Dat ultiem klein percentage van telefoons met PDA functies. Voordat je voor je GSM, waar minstens 33,33 % van Nederland gebruik van maakt, software kunt schrijven vind ik dat geen verbinding hebben met een computer.

Ik heb er geen cijfers van maar volgens mij zijn er meer mensen met een DVD-speler in hun computer dan mensen met een standalone DVD-speler.
Het gaat er niet om of het met computers te maken heeft of niet, het gaat erom wat het is.

Een telefoon is hoe dan ook een digitale gadget. Hardware met geheugen, een processor, software, accu en netwerkverbinding (in de meeste gevallen zelfs internet, al is het maar in de vorm van WAP). In de toekomst zullen technieken als J2ME, Symbian, Bluetooth en 2.5/3G netwerken de link met computers versterken (hoewel die nu ook al aanwezig is), maar daarnaast is het ook gewoon een gadget. Aangezien Tweakers.net ook gadgetnieuws en -reviews post en een gadgetforum heeft past een categorie voor telefoons ook goed in pricewatch.

Maar wat heeft een DVD nou allemaal? Een menu, een hoofdfilm, nog wat extra filmpjes, ondertiteling, en misschien wat software. Ja, je kunt 'm in de computer doen en afspelen, maar het blijft een film, geen hardware, geen technologie, geen gadget, nee, een film. Over films hebben we geen nieuws, geen reviews, geen forum, etc., het hoort er gewoon niet bij.
En dat er andere sites zijn waar je de prijzen van DVD kunt zien vind ik ook geen reden. Er zijn ook sites waar je hardwareprijzen kunt vergelijken.
Dat is ook geen reden die ik heb genoemd.
Daar heb je nou weer redelijk gelijk in. Maar dit onrepresentatieve deel van de bezoekers is wel net het deel dat iets meer dan de anderen om de site geeft. Dit deel van het forum is nou niet het meest bezochte deel. Als je aan die andere 199.995 mensen dit vraag dan zijn er veel meer mensen die dit een goed plan vinden. En er zijn mensen die het niks kan schelen. Maar of er mensen zijn die het een slecht plan vinden? die zijn er maar weinig denk ik. Dus echt een heel slecht voorstel is het niet.
Ik snap best dat punt twee meer werk met zich meebrengt, maar dat is eerlijk gezegd een drogreden. Yahoo! was ook nooit meer geworden dan een lullige directory als ze besloten hadden dat de hoeveelheid werk zou uitmaken wat voor content er te zien is.
Van de bezoekers zal niemand er slechter van worden nee, omdat degenen die het niet willen er geen last van hebben. En dat is het hele punt juist, want ze hebben er dus ook geen voordeel van. Het gaat niet om tijd, het gaat om PRIORITEIT.

Er is een wezenlijk verschil tussen je bezoekers en je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan games. Een gamesafdeling van Tweakers.net zou ongetwijfeld goed bezocht worden, en de reacties op een poll of er zoiets moet komen zouden voornamelijk tussen de "ja" en de "kan me niet schelen" liggen. Toch denken we er niet aan om een games.tweakers.net te beginnen. Ten eerste omdat er belangrijkere dingen te doen zijn waar onze HELE doelgroep iets aan heeft, en ten tweede omdat we geen zin hebben om een hele nieuwe stroom van 12-jarige mannetjes aan te trekken.

Hetzelfde geldt voor een DVD-pricewatch. Wij hebben liever verbeteringen aan nieuws en reviews dan films in de pricewatch. Wij hebben liever een product-survey c.q. overklokdatabase dan een tweede IMDB.

Als bedrijf ga je niet als een kip zonder kop met alle winden meewaaien om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Je hoort een visie te hebben en je daar aan te houden. Als straks ineens 10 mensen hier gaan roepen dat ze voetbalnieuws willen tijdens het WK gaan we dat ook niet doen, zelfs niet als 70% van de tweakers naar het WK blijkt te kijken en er wel graag wat meer over zou lezen op de frontpage.
Als ik zo de reacties zie hierboven en van mezelf weet dat na jarenlang verzet er toch begin volgend jaar een DVD speler in huis komt omdat je gewoonweg niet meer zonder kan als je een redelijke nieuwe weekfilm wil, dan moet het er gewoon van komen. Daarnaast zie ik echt toekomst in DVD opslag, en een veel groter consumenten bereik dan GSM/PDA's. Ik heb nog nooit een PC met GSM/PDA geleverd zien worden of een GSM/PDA update gezien die vervolgens getweaked werd. Daarentegen zie ik regelmatig updates & tweaks voor CD spelers/writers/burners, en de eerste DVD versies zitten daar al bij.
Jij hebt het over DVD-hardware, ik over films. Essentieel verschil. Zie CD. Iedereen heeft op z'n minst een CD-ROM speler in z'n computer en waarschijnlijk ook wel een CD-RW erbij. Ook discmans, autoradio-cdspelers en standalone cd-spelers zijn zeer populair. Toch staan muziekalbums en niet in de pricewatch. Wat een muziekalbum is voor de CD is een film voor de DVD. Vreemd dat iedereen het er wel mee eens is dat de nieuwe Marco Borsato niet in de pricewatch hoort, maar toch vinden dat er plaats moet zijn voor Harry Potter.
Er zit geld in betaalde content, alleen ligt de drempel heel hoog. Je kunt dus rubrieken waar extra werk voor verzet moet worden onder de abbo service laten vallen of (kweet dat het moeilijk is) de contentproviders ervoor laten betalen. Geen mooier moment om met zulke dingen te beginnen als met nieuwe produkten
Delen van de pricewatch op slot zetten voor niet-abonnees zou virtuele zelfmoord zijn, na al die keren dat we hebben beloofd dat er voor deze mensen niets zou veranderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-12-2002 00:55 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Een telefoon is hoe dan ook een digitale gadget
Wasmachines en autoradio's ook, een koelkast met internet ook.... so what's your point. Ik bedoel: omdat het computerachtig is staat het op tweakers.net? Volgens mij is er maar een hele kleine groep die zich interesseert in het hele embedded gebeuren.
En dat is het hele punt juist, want ze hebben er dus ook geen voordeel van. Het gaat niet om tijd, het gaat om PRIORITEIT
Het lijkt me sterk dat er veel mensen de statistieken van tweakers.net gaan bekijken, dat gedeelte had/heeft dus ook absoluut geen prioriteit (ja, femme vindt dat leuk :p)
Toch denken we er niet aan om een games.tweakers.net te beginnen
Haal het game gedeelte dan ook compleet uit de pricewatch..... Ook de consoles, dat is ook al zoiets, heeft NIETS Met tweaken te maken, behalve het ombouwen dan maar dat is illegaal en mag niet op tweakers.net en ook niet op het forum.
Vreemd dat iedereen het er wel mee eens is dat de nieuwe Marco Borsato niet in de pricewatch hoort, maar toch vinden dat er plaats moet zijn voor Harry Potter.
Muziek is ook alleen geluid, mensen gaan niet (vaak) achter hun pc zitten niksen om muziek te luisteren. Je bent er niet actief mee bezig.

DVD is een geluid én beelddrager, en daar ben je wel "actief" mee bezig (pr0n :X). Die Dvd spelers zitten er ook niet voor niets in :) Software komt nauwelijks uit op DVD.... (op een linux distro na dan).
MadBear schreef op 10 december 2002 @ 00:36:
Weet je hoeveel DVD's er uit komen? Je krijgt dan een eindeloos oplopende hoeveelheid die ongetwijfeld verschrikkelijk onoverzichtelijk is. T lijkt me niet echt zinnig en 10 tegen 1 dat er 500 dvd's strax in staan met 1 of 2 shops per dvd.. dat lijkt me niet echt zinnig.. bovendien heeft t weinig met computers te maken.. tuurlijk zijn er ook wat andere categoriën die je twijfelachtig kan noemen, maar ik vind t zo wel genoeg hoor :)
Als het per categorie ingedeeld kan worden.... actie, comedie enz.... dan wordt het echt geen puinhoop. Het is dan wel te hopen dat het goed wordt bijgehouden anders wordt het net zo'n rommel als bij Refurbishments & Overstock, en Netwerkapparatuur :) (ook heel veel 1 of 2'tjes ervoor trouwens).

Refurbishments & Overstock is ook al zo'n twijfelgeval.....

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

[nohtml]
rival24 schreef op 10 december 2002 @ 16:28:
Wasmachines en autoradio's ook, een koelkast met internet ook.... so what's your point. Ik bedoel: omdat het computerachtig is staat het op tweakers.net? Volgens mij is er maar een hele kleine groep die zich interesseert in het hele embedded gebeuren.
Wasmachine's en koelkasten zijn geen gadgets. Een gadget is namelijk per definitie iets kleins.
Het lijkt me sterk dat er veel mensen de statistieken van tweakers.net gaan bekijken, dat gedeelte had/heeft dus ook absoluut geen prioriteit (ja, femme vindt dat leuk :p)
Sponsors, adverteerders, serverbeheerders en management zijn anders zeer geïnteresseerd in dat soort dingen. Soms is er geen grote groep mensen nodig om iets een hoge prioriteit te laten hebben, zolang het maar een belangrijke groep is.
Haal het game gedeelte dan ook compleet uit de pricewatch..... Ook de consoles, dat is ook al zoiets, heeft NIETS Met tweaken te maken, behalve het ombouwen dan maar dat is illegaal en mag niet op tweakers.net en ook niet op het forum.
Ombouwen is niet illegaal. Het is alleen illegaal om omgebouwde spullen te verkopen. Consoles zijn bovendien nog altijd hardware (de PlayStation lijkt op een pc, en de Xbox IS gewoon een pc. De spellen zelf zijn IMO ook erg twijfelachtig, hoewel die er nog eerder in thuishoren dan films (ten eerste omdat het een actieve vorm van vermaak is en ten tweede omdat een console niets kan zonder spellen).
DVD is een geluid én beelddrager, en daar ben je wel "actief" mee bezig (pr0n :X). Die Dvd spelers zitten er ook niet voor niets in :) Software komt nauwelijks uit op DVD.... (op een linux distro na dan).
Nogmaals, het boeit niet veel mensen films kunnen afspelen op hun computers. De reden dat DVD-drives populair zijn is omdat het een buzzword is dat iedere nieuwe computer "moet" hebben om enigszins indruk te kunnen maken op onwetende klanten, en omdat het prijsverschil tussen DVD-ROM en CD-ROM zo klein is. Wat doen de mensen nog het allermeest met hun DVD-drive? Juist ja, CD's lezen.
Als het per categorie ingedeeld kan worden.... actie, comedie enz.... dan wordt het echt geen puinhoop. Het is dan wel te hopen dat het goed wordt bijgehouden anders wordt het net zo'n rommel als bij Refurbishments & Overstock, en Netwerkapparatuur :) (ook heel veel 1 of 2'tjes ervoor trouwens).
Welja, meteen 5 categorieën DVD, nu vind ik het idee ineens een stuk beter :P.

Refurbishments & Overstock is ook al zo'n twijfelgeval.....
Waarom? Dat is gewoon hardware zoals die ook in de normale categoriëen had kunnen staan, maar dan tegen dumpprijzen of tweedehands (opgeknapt).

• Teun
  • Laatst online: 15-10-2025

Teun

Was YoMaN

Wouter Tinus schreef op 10 december 2002 @ 17:34:
[nohtml]
[...]

Waarom? Dat is gewoon hardware zoals die ook in de normale categoriëen had kunnen staan, maar dan tegen dumpprijzen of tweedehands (opgeknapt).
Dan kunnen we gevraagd en aangeboden daar ook wel zetten. :X Nee, als er 1 ding uit moet dat is het die berg troep die daar ingedeelt staat wel.

------edit------
misschien is dat dan een idee voor een poll. of Refurbishments & Overstock moet worden gewisseld voor een DVD-afdeling. :)
Ik heb die oude poll trouwens voor de 2e keer in moeten vullen. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Teun op 10-12-2002 17:43 ]

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

YoMaN schreef op 10 December 2002 @ 17:38:
Dan kunnen we gevraagd en aangeboden daar ook wel zetten. :X Nee, als er 1 ding uit moet dat is het die berg troep die daar ingedeelt staat wel.

Nee, want dat is voor particulieren en Refurbishments & Overstock voor bedrijven.
misschien is dat dan een idee voor een poll. of Refurbishments & Overstock moet worden gewisseld voor een DVD-afdeling.
Ik hoop dat je een grapje maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter Tinus op 10-12-2002 17:42 ]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Waarom niet gewoon een goede poll neerzetten? Gewoon om eens te kijken of er interesse voor is.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
rival24 schreef op 10 december 2002 @ 21:26:
Waarom niet gewoon een goede poll neerzetten? Gewoon om eens te kijken of er interesse voor is.
En wat vind jij dan een goede poll?

Lees deze reactie van Wouter Tinus nog even door. Hij geeft gewoon aan dat de poll sowieso niet betrouwbaar zal zijn. En dat het dus niet veel zin heeft om er een te houden.
Van de bezoekers zal niemand er slechter van worden nee, omdat degenen die het niet willen er geen last van hebben. En dat is het hele punt juist, want ze hebben er dus ook geen voordeel van. Het gaat niet om tijd, het gaat om PRIORITEIT.

Er is een wezenlijk verschil tussen je bezoekers en je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan games. Een gamesafdeling van Tweakers.net zou ongetwijfeld goed bezocht worden, en de reacties op een poll of er zoiets moet komen zouden voornamelijk tussen de "ja" en de "kan me niet schelen" liggen. Toch denken we er niet aan om een games.tweakers.net te beginnen. Ten eerste omdat er belangrijkere dingen te doen zijn waar onze HELE doelgroep iets aan heeft, en ten tweede omdat we geen zin hebben om een hele nieuwe stroom van 12-jarige mannetjes aan te trekken.

Hetzelfde geldt voor een DVD-pricewatch. Wij hebben liever verbeteringen aan nieuws en reviews dan films in de pricewatch. Wij hebben liever een product-survey c.q. overklokdatabase dan een tweede IMDB.

Als bedrijf ga je niet als een kip zonder kop met alle winden meewaaien om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Je hoort een visie te hebben en je daar aan te houden. Als straks ineens 10 mensen hier gaan roepen dat ze voetbalnieuws willen tijdens het WK gaan we dat ook niet doen, zelfs niet als 70% van de tweakers naar het WK blijkt te kijken en er wel graag wat meer over zou lezen op de frontpage.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter
Maak mij blij en zet er gewoon een poll neer :) Ik zou het gewoon graag willen weten, en een hoop anderen met mij denk ik. En als je de poll nutteloos vindt, so be it :) er zijn zoveel nutteloze polls op t.net ;). Verder ga ik niet meer op de discussie in omdat het idee heb dat je toch nooit iets wilt veranderen waar je zelf niet mee gekomen bent (is tegen Wouter (nofi)). Of je nu een poll neerzet is aan jou.....

• Jurroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Jurroon

is having fun

rival24 schreef op 10 December 2002 @ 23:22:
Verder ga ik niet meer op de discussie in omdat het idee heb dat je toch nooit iets wilt veranderen waar je zelf niet mee gekomen bent (is tegen Wouter (nofi)). Of je nu een poll neerzet is aan jou.....

Wat je nu aan het blaten bent gaat een beetje te ver. Waarom zou Wouter geen goede ideeën van bezoekers waarderen :? Integendeel! Daarnaast mag je blij wezen dat hij ten minste reageert, en ook nog uitlegt waarom wel en waarom niet.
Maak mij blij en zet er gewoon een poll neer :) Ik zou het gewoon graag willen weten, en een hoop anderen met mij denk ik. En als je de poll nutteloos vindt, so be it :) er zijn zoveel nutteloze polls op t.net ;).
Als er nu een poll komt zal dat hoogst waarschijnlijk niet deze zijn, gezien jouw eerdere uitlatingen.

Feedback van users is meer dan ok, maar ga het dan niet op de man spelen. Je begrijpt dat we dan daardoor de feedback van de betreffende user niet meer serieus kunnen nemen :/

Ik kan wel beloven beter mijn best te doen, maar ik kan niet beloven dit ook te bewerkstelligen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dicht op verzoek van de topicstarter. Er komt geen poll, omdat vragen of er interesse is voor iets dat je toch niet wil gaan doen nogal nutteloos is. Als je na 30 posts nog steeds denkt dat ik jalours ben op je idee dan kan ik je waarschijnlijk ook nooit meer van het tegendeel overtuigen.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.