Of je leest het gewoon niet goed.
dan zeg je dat GSM's erin mogen blijven. WTF??? dit is de reden:
GSM's krijgen steeds meer PDA-features, worden steeds vaker verbonden aan de PC en gaan ook steeds vaker online.
Hmm, als ik dan even ga denken dan ken ik niemand die een GSM heeft die hem aan zn computer kan hangen/hangt. Dat ultiem klein percentage van telefoons met PDA functies. Voordat je voor je GSM, waar minstens 33,33 % van Nederland gebruik van maakt, software kunt schrijven vind ik dat geen verbinding hebben met een computer.
Ik heb er geen cijfers van maar volgens mij zijn er meer mensen met een DVD-speler in hun computer dan mensen met een standalone DVD-speler.
Het gaat er niet om of het met computers te maken heeft of niet, het gaat erom wat het is.
Een telefoon is hoe dan ook een digitale gadget. Hardware met geheugen, een processor, software, accu en netwerkverbinding (in de meeste gevallen zelfs internet, al is het maar in de vorm van WAP). In de toekomst zullen technieken als J2ME, Symbian, Bluetooth en 2.5/3G netwerken de link met computers versterken (hoewel die nu ook al aanwezig is), maar daarnaast is het ook gewoon een gadget. Aangezien Tweakers.net ook gadgetnieuws en -reviews post en een gadgetforum heeft past een categorie voor telefoons ook goed in pricewatch.
Maar wat heeft een DVD nou allemaal? Een menu, een hoofdfilm, nog wat extra filmpjes, ondertiteling, en misschien wat software. Ja, je kunt 'm in de computer doen en afspelen, maar het blijft een film, geen hardware, geen technologie, geen gadget, nee, een film. Over films hebben we geen nieuws, geen reviews, geen forum, etc., het hoort er gewoon niet bij.
En dat er andere sites zijn waar je de prijzen van DVD kunt zien vind ik ook geen reden. Er zijn ook sites waar je hardwareprijzen kunt vergelijken.
Dat is ook geen reden die ik heb genoemd.
Daar heb je nou weer redelijk gelijk in. Maar dit onrepresentatieve deel van de bezoekers is wel net het deel dat iets meer dan de anderen om de site geeft. Dit deel van het forum is nou niet het meest bezochte deel. Als je aan die andere 199.995 mensen dit vraag dan zijn er veel meer mensen die dit een goed plan vinden. En er zijn mensen die het niks kan schelen. Maar of er mensen zijn die het een slecht plan vinden? die zijn er maar weinig denk ik. Dus echt een heel slecht voorstel is het niet.
Ik snap best dat punt twee meer werk met zich meebrengt, maar dat is eerlijk gezegd een drogreden. Yahoo! was ook nooit meer geworden dan een lullige directory als ze besloten hadden dat de hoeveelheid werk zou uitmaken wat voor content er te zien is.
Van de bezoekers zal niemand er slechter van worden nee, omdat degenen die het niet willen er geen last van hebben. En dat is het hele punt juist, want ze hebben er dus ook geen voordeel van. Het gaat niet om tijd, het gaat om PRIORITEIT.
Er is een wezenlijk verschil tussen je bezoekers en je doelgroep. Denk bijvoorbeeld aan games. Een gamesafdeling van Tweakers.net zou ongetwijfeld goed bezocht worden, en de reacties op een poll of er zoiets moet komen zouden voornamelijk tussen de "ja" en de "kan me niet schelen" liggen. Toch denken we er niet aan om een games.tweakers.net te beginnen. Ten eerste omdat er belangrijkere dingen te doen zijn waar onze HELE doelgroep iets aan heeft, en ten tweede omdat we geen zin hebben om een hele nieuwe stroom van 12-jarige mannetjes aan te trekken.
Hetzelfde geldt voor een DVD-pricewatch. Wij hebben liever verbeteringen aan nieuws en reviews dan films in de pricewatch. Wij hebben liever een product-survey c.q. overklokdatabase dan een tweede IMDB.
Als bedrijf ga je niet als een kip zonder kop met alle winden meewaaien om zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen. Je hoort een visie te hebben en je daar aan te houden. Als straks ineens 10 mensen hier gaan roepen dat ze voetbalnieuws willen tijdens het WK gaan we dat ook niet doen, zelfs niet als 70% van de tweakers naar het WK blijkt te kijken en er wel graag wat meer over zou lezen op de frontpage.
Als ik zo de reacties zie hierboven en van mezelf weet dat na jarenlang verzet er toch begin volgend jaar een DVD speler in huis komt omdat je gewoonweg niet meer zonder kan als je een redelijke nieuwe weekfilm wil, dan moet het er gewoon van komen. Daarnaast zie ik echt toekomst in DVD opslag, en een veel groter consumenten bereik dan GSM/PDA's. Ik heb nog nooit een PC met GSM/PDA geleverd zien worden of een GSM/PDA update gezien die vervolgens getweaked werd. Daarentegen zie ik regelmatig updates & tweaks voor CD spelers/writers/burners, en de eerste DVD versies zitten daar al bij.
Jij hebt het over DVD-hardware, ik over films. Essentieel verschil. Zie CD. Iedereen heeft op z'n minst een CD-ROM speler in z'n computer en waarschijnlijk ook wel een CD-RW erbij. Ook discmans, autoradio-cdspelers en standalone cd-spelers zijn zeer populair. Toch staan muziekalbums en niet in de pricewatch. Wat een muziekalbum is voor de CD is een film voor de DVD. Vreemd dat iedereen het er wel mee eens is dat de nieuwe Marco Borsato niet in de pricewatch hoort, maar toch vinden dat er plaats moet zijn voor Harry Potter.
Er zit geld in betaalde content, alleen ligt de drempel heel hoog. Je kunt dus rubrieken waar extra werk voor verzet moet worden onder de abbo service laten vallen of (kweet dat het moeilijk is) de contentproviders ervoor laten betalen. Geen mooier moment om met zulke dingen te beginnen als met nieuwe produkten
Delen van de pricewatch op slot zetten voor niet-abonnees zou virtuele zelfmoord zijn, na al die keren dat we hebben beloofd dat er voor deze mensen niets zou veranderen.
[
Voor 10% gewijzigd door
Wouter Tinus op 10-12-2002 00:55
]