2 geheugen banken bezet = stabiel, 4 = instabiel

Pagina: 1
Acties:

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:24

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Moederbord is een 8IHXP. In de 1e 2 banken zitten 256MB modules en in bank 3&4 128MB modules. Wat ik ook voor fsb draai, het blijft instabiel. Als ik alleen de 1e 2 banken bezet en 3&4 vul met die psuedo modules dan is het systeem zo stabiel als een huis.

Belast ik een bepaald onderdeel van m'n moederbord meer door alle 4 de banken te vullen?

[ Voor 3% gewijzigd door Huigie op 09-12-2002 12:28 ]

Specs

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:34
Ligt waarschijnlijk aan merk geheugen modules die conflict geven met ander merk modules.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Is beide Kingston.

Specs

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Het zou kunnen dat als je 4 memblokken wil gebruiken dat je geheugen moet hebben dat ecc heeft.
Dit kun je wel vinden in de handleiding van je mobo.
Ken die mobo verder niet dus, maar het komt wel vaker voor op mobo's.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op de website van gigabyte staat dat je alleen maar PC800 geheugen kunt gebruiken; heb je misschien te langzaam geheugen?
http://tw.giga-byte.com/f...uestion_850.htm#link8ihxp

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Alle modules zijn PC1066.

Specs

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19
heb je een cpu die 533mhz fsb ondersteund?

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Yep.

Specs

Verwijderd

zijn types van de mem hetzelfde ?
dubbelsided of niet.
Hoeveel chips zitten erop.
zet een de 128 in bank 1 en 2 en 256 in bank 3 en 4 lukt het dan wel.
Laat ze testen bij een computer winkel (goede kunnen dit nl)
Heb je een bios upgrade overwogen ?

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Laten we ervanuit gaan dat het geheugen goed is, wel onderdeel op je moederbord ga je meer belasten als je alle banken vult?

Specs

Verwijderd

Huigie schreef op 09 december 2002 @ 13:23:
Laten we ervanuit gaan dat het geheugen goed is, wel onderdeel op je moederbord ga je meer belasten als je alle banken vult?
Je Northbridge.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Is je northbridge ook datgeen wat je xtra gaat belasten als je je fsb omhoog gooit?

Specs

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je alleen 2x128 MB installeert plus 2x pseudo is hij dan ook nog stabiel als een huis?

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Dat zal ik straks ook even testen en ik zal daarna een fan op de passieve zalman northbridge koeler plakken.
Had gisteren al een fan over het geheugen laten blazen maar dat maakte niets uit.

Specs

Verwijderd

Huigie schreef op 09 december 2002 @ 14:12:
Is je northbridge ook datgeen wat je xtra gaat belasten als je je fsb omhoog gooit?
Yep, net zoals alle andere onderdelen die beinvloed worden door een hogere fsb, zoals de pci-bus, agp-bus, geheugen, etc. (Je pci/agp-bus hoeven niet persé op een hogere bus-snelheid te lopen. Dis is weer afhankelijk van hun respectievelijke dividers)

En gooi idd maar even een 40mm fannetje op die zalman nb32, die intel i850 northbridge heeft de neiging nogal heet te worden (met alle gevolgen vandien..)

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 13:08:
Laat ze testen bij een computer winkel (goede kunnen dit nl)
Waarschijnlijk doen die ook niks meer dan het geheugen in een pc plaatsen en iets van memtest draaien. Dedicated geheugen testers lijken me tegenwoordig niet meer te betalen, daar de standaarden elkaar zo snel opvolgen dat je elk half jaar een nieuwe kan kopen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Nou, ben erachter wat het is. Natuurlijk eerst een fan op de northbridge geplaatst maar na 3 minuten UT weer een reset. Dus alleen de 2 128MB modules geplaatst met als resultaat dat Windows niet eens doorstart. Conclusie, koop nooit 2e hands geheugen!

Baviaan, als je dit leest reageer dan aub op m'n mail. Je hebt vast nog garantie op het geheugen, zonder (kopie)bon begin ik niks.

Specs

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Huigie schreef op 09 December 2002 @ 13:23:
Een wijze les dus: ga er niet zomaar vanuit dat het werkt :)
In ieder geval had ik ook nog een long-shot namelijk je voeding. Maar goed, problem solved dus.

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Huigie schreef op 09 December 2002 @ 18:52:
Nou, ben erachter wat het is. Natuurlijk eerst een fan op de northbridge geplaatst maar na 3 minuten UT weer een reset. Dus alleen de 2 128MB modules geplaatst met als resultaat dat Windows niet eens doorstart. Conclusie, koop nooit 2e hands geheugen!

Baviaan, als je dit leest reageer dan aub op m'n mail. Je hebt vast nog garantie op het geheugen, zonder (kopie)bon begin ik niks.
Herstel: Koop nooit tweedehands spul zonder t werkend gezien te hebben!!! :+

Verwijderd

ik heb nu ook een GA-8IHXP thuis liggen maar het geheugen past gewoon helemaal niet... mijn geheugen is die van Samsung, PC1066 pc4200 en heeft maar 1 inkeping, terwijl ik 2 inkepingen nodig heb voor mn moederbord!! WEIRD!! dit hoort toch gewoon te passen??

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

PC1066 pc4200
Misschien zit hier het perbleem??
PC1066 is wat anders dan pc4200. 8)7 (toch)

Verwijderd

jah denk het wel he, die gozer zei dat je die PC1066 in de 3200 uitvoering had en de 4200, wist ik veelll...... maja ik heb tog al besloten om voor het nieuwe ASUS mainbord te gaan met Dual DRR geheugen en AGP8x ondersteuning!!!!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Wissel eens met de reepjes RDRAM (Geen ddr opmerkingen meer het is een 850 chipset) de bank aanwijzing kan wel eens in de war zijn en wellicht red je het wel als je een beetje wisselt. Gebruikt je ook C-Rimm als je 2 banken over heb?

Meh ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
RIMM4200 heeft een ander formaat dan de PC800 en PC1066 RIMM's; 232pins i.p.v. 184. Het zijn in feite twee normale RIMM's in één (32bits interface i.p.v. 16bits) en dat past dus _niet_ nee! (overigens is RIMM3200 géén 'PC1066 uitvoering' maar de PC800 variant zeg maar. Lekkere verkopers daar :/ )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

aha maar het is wel 184 pins, heb het nagetelt...... tis gewoon die ene iinkeping die er dus niet is, daarom past het niet maja.....

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Topicstarter
Wow, heb verleden week met Kingston gemailed, een RMA gekregen en krijg net onder garantie 2 nieuwe modules binnen. Wat een service!

Specs

Pagina: 1